DEMOCRAȚIA VULGARĂ vs DEMOCRAȚIA STATULUI DE DREPT

Statul de Drept este un Stat constituțional în care exercitarea puterii guvernamentale este constrânsă de Lege iar cetățeanul este protejat de exercitarea arbitrară a autorității.
Militarizarea excesivă a unor instituții de Stat nu este o procedură democratică ; această militarizare ar putea avea logică doar dacă Statul ar fi în război, ceea ce nu este cazul… Războiul este doar împotriva Statului de Drept , al Legii , al drepturilor și libertăților cetățenești . Statul de Drept a deraiat spre a deveni Stat de Drepți ( nu de sfinți , de oameni drepți , ci de Stat cu oameni în poziție de drepți ) . În Statul de Drept legile sunt adoptate , apoi promulgate și în ultima fază aplicate . Ceea ce în România este total interpretabil… și la cheremul factorilor politici și guvernamentali .
Conceptul de Stat de Drept este iluzoriu în România, deoarece drepturile și libertățile cetățenești sunt ignorate , nerespectate și chiar încălcate în toți anii scurși de la evenimentele din decembrie 1989 , de toate partidele politice care s-au succedat la vârful administrării și conducerii Țării . În Statul de Drept normal ar fi ca legile să fie aplicate , dar mai întâi să fie aplicabile . Spre exemplu Legea 127 și Legea pensiilor speciale ; dar exemplul cel mai recent este ciudata înțelegere între Executiv și lanțul de benzinării privind prețul carburanților la pompele de alimentare . Statul nu a venit cu o lege care să reglementeze situația pentru că marile companii petroliere sunt puternice și ele impun jocul ( prețul) , iar Statul a ,,reusit” doar o înțelegere primitivă și nedemocratică în această chestiune , invocând că are sub control fenomenul speculei și situația în ansamblu .
Degradarea în mare viteză a democrației autentice românești se poate observa pe zi ce trece în mod clar și indubitabil . Societatea nu mai este capabilă să producă minimul de anticorpi care să respingă tendințele tot mai evidente ale Statului ca fiind autoritariste . Mirosul banilor ( din PNRR și fondurile clasice de la UE , plus bugetul național) , pare a fi liantul dintre PSD și PNL din această alianță atipică sub supravegherea atentă a serviciilor secrete și sub auspiciile președintelui KWJ .
Pentru a-și întări controlul anti-democratic perpetuu , cei interesați în acest proces pomeniți mai sus , au recurs la mai multe ,,manevre” de culise printre care : încercarea de a limita mass-media să se exprime în mod liber , făcându-se mai multă propagandă ca niciodată în trecut ; intervenții în actul de justiție ; subordonarea unor judecatori față de puterea executivă prin invocarea aberantă a ,,nevoii de stabilitate politică” ; acceptarea în mod clar a serviciilor secrete în luarea deciziilor – servicii care si-au elaborat și redactat singure noile proiecte de legi care le privesc ; atacuri la economia de piață invocând ca pretext blocarea speculei din zona energiei și a inflației fără precedent ; tentativa de desființare a instituției avertizorului de integritate ( care are rolul de a atrage atenția asupra derapajelor grave ale autorităților și institutiilor Statului , fapt ce a condus la intenția șefei parchetului european Laura Codruța Koveși să ceară UE blocarea fondurilor pentru România ; obligația Curții de Conturi prin prevederi care ar pune instituția respectivă de a da îndrumări și sfaturi înainte de a efectua controale la instituțiile vizate ; controlul parchetelor și procurorilor care să fie docili și să nu deranjeze puterea executivă , dar cu păstrarea SIIJ sub altă denumire ; discursul ambiguu cu parteneri ai UE pe tema justiției privind ridicarea MCV până în toamna acestui an .
Toate acestea pe care le-am enunțat ( dar și multe altele precum nepunera în practică a unor legi organice promulgate ) , fac din România un ,,stat eșuat” – așa a afirmat presedintele WKJ – și care să nu poată fi numit Stat de Drept . Pentru ca Dreptul și Legea nu sunt aplicate , respectate și onorate . Astfel , Democrația vulgară a atacat Democrația Statului de Drept.
Așadar, s-a ajuns la punctul în care avem de a face cu un anti-sistem ocult care folosește pârghiile Statului de Drept pentru a-și impune prioritățile împotriva Statului Democratic care acționează transparent și ar trebui să beneficieze de legitimitatea populară ; dar aceste deziderate au fost metamorfozate într-un Modus Operandi inițiat, gândit și aplicat din dorința unor oameni din serviciile secrete , parchete și instanțe judecătorești de a controla instituțiile Statului și societatea în ansamblul ei .
Noile proiecte de legi cu privire la siguranța națională tatonează terenul pe care se vrea ( de către factorii interesați…) reintroducerea controlului politic ( și nu numai ) asupra numirii/revocării vârfurilor parchetelor centrale și instanței supreme , fiind amputate competențele CSM , ducând astfel la posibilitatea dominării unei democrații europene prin pârghiile justiției penale .
Corupția este un flagel puternic împământenit în instituțiile Statului Român . Până nu se reușește limitarea la cote ,,sănătoase” a acestui puternic flagel ( căci eradicarea lui este imposibilă) , nu se va putea vorbi de Stat de Drept funcțional pe meleagurile românești . Ar fi necesare intensificări la nivel înalt a unor cercetări și anchete , dar obiective și imparțiale, care să cuprindă un evantai larg precum factorul străin , bănci , multinaționale , oameni de afaceri și diplomați străini , factori dovediți ca având un impact major în proliferarea corupției la nivel înalt în România postdecembristă .