Publicat: 7 Martie, 2012 - 18:16

Numai anul trecut, aproximativ jumătate (51%) din turiştii europeni şi-au propus să îşi petreacă vacanţa în ţara lor .

 Mulţi au estimat că această tendinţă va continua în 2012, aşadar Comisia Europeană, prin iniţiativa sa "Destinaţii turistice europene de excelenţă" (European Destinations of Excellence) (EDEN), încurajează europenii să descopere bogăţia de valori ascunse chiar de pe meleagurile lor.

 Eurobarometru, Sondaj privind atitudinile cetăţenilor europeni faţă de turism, Raport analitic Wave 3, pe teren: februarie 2011, data publicării: 13 mai 2011. % Bază: cei care îşi iau concediu în 2011, fără concediu/DK/NA, în funcţie de ţară. Q 13 Unde plănuiţi să vă petreceţi concediul principal în 2001?

[2] Procent din populaţie care îşi planifică să petreacă vacanţa în ţară (2011) (în funcţie de ţară): Austria (41%), Belgia (32%), Bulgaria (82%), Croaţia (86%), Cipru (37%), Republica Cehă (43%), Estonia (51%), Finlanda (59%), Franţa (57%), Germania (35%), Grecia (85%), Ungaria (68%), Islanda (39%), Irlanda (24%), Italia (71%), Letonia (57%), Lituania (51%), Luxemburg (10%), Malta (36%), Olanda (29%), Polonia (53%), Portugalia (76%), România (51%), Slovenia (41%), Spania (66%), Turcia (88%)
 

Obiectivul proiectului EDEN este de a pune în evidenţă ceea ce are de oferit Europa, destinaţiile sale turistice unice care până acum au rămas aproape nedescoperite. Peste tot în Europa, destinaţiile EDEN oferă turiştilor o şansă extraordinară de a afla mai multe despre cultura şi tradiţiile propriei ţări. Comisarul european pentru industrie şi antreprenoriat, Antonio Tajani, a afirmat: „EDEN pune în lumină destinaţiile de vacanţă sustenabile, în care turismul este adaptat la mediul şi la comunitatea locală. În această economie mondială în schimbare rapidă, EDEN continuă să pună în valoare ingeniozitatea şi creativitatea în domeniul turistic. În acelaşi timp, economia locală va avea de câştigat, mai ales întreprinderile mici şi, astfel, proiectul EDEN poate contribui la depăşirea crizei economice actuale.”
 
Destinaţiile participă la un concurs pentru a deveni destinaţia turistică de excelenţă din ţara lor, în fiecare an axându-se pe o altă temă.

Octavian Arsene, directorul Direcţiei Dezvoltare Turistică şi Marketing din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, a declarat: „Destinaţiile EDEN din România sunt exemple excepţionale de turism sustenabil şi oferă o experienţă de neuitat turiştilor care caută locuri mai puţin aglomerate decât destinaţiile obişnuite de vacanţă. Iniţiativa EDEN [4] ajută la promovarea destinaţiilor turistice nou-descoperite, transformându-le în locuri turistice ce pot fi vizitate pe tot parcursul anului.”