15 august 2022

Detalii despre resistematizarea străzilor 1 Decembrie 1918, Anghel Saligny, Gh. Longinescu, Bîrsei şi Odobeşti

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Primarul Municipiului Focşani, Cristi Valentin Misăilă a avut o întâlnire de lucru, pe teren, cu reprezentanţii constructorului care lucrează în cadrul proiectului european „Resistematizarea infrastructurii de transport la nivelul Municipiului Focşani în vederea creşterii atractivităţii şi accesibilităţii deplasărilor cu transportul public, cu bicicleta şi pietonale”.

Au fost vizitate străzile Anghel Saligny, 1 Decembrie 1918, Bîrsei, Odobeşti şi Ghe. Longinescu, străzi unde se execută lucrări ample de sistematizare şi care pun probleme participanţilor în trafic.

De altfel, primarul Cristi Valentin Misăilă a solicitat constructorului să dea dovadă de mai multă seriozitate în derularea lucrărilor şi să suplimenteze numărul muncitorilor din şantier, chiar dacă acum sunt, pe teren, echipe de muncitori multi-naţionale din România, Bulgaria şi Bangladesh.

Pe strada Bîrsei în acest moment se execută lucrări pe o bandă de circulaţie, pe lângă lucrările derulate în cadrul proiectului, derulându-se şi lucrări de modernizare a reţelei de apă/canal de către CUP SA Focşani.

Primarul Cristi Valentin Misăilă a solicitat, în mod expres, ca toate spaţiile industriale şi comerciale din zonă să fie accesibilizate corespunzător, în aşa fel încât societăţile comerciale să nu sufere pierderi economice, ca urmare a acestor lucrări.

După finalizarea lucrărilor, strada Bârsei cu o lungime de 548 va arăta astfel:

– două benzi de 3,5 metri pentru traficul general;

– pistă dublă pentru biciclişti cu o lăţime de 2,1 metri, amplasată la nivelul carosabilului pe partea dreaptă a străzii;

– 1.2 metri spaţiu de siguranţă între benzile de biciclişti şi banda de trafic general prevăzut cu separatori fizici;

– trotuare stânga/dreapta de 1.7-3 metri lăţime.

Încadrarea carosabilului se va face cu borduri prefabricate. În dreptul trecerilor de pietoni acestea se vor monta îngropat, pentru facilitarea accesului persoanelor cu dizabilităţi. În dreptul trecerilor de pietoni, se vor prevedea suprafeţe de atenţionare tactilă pentru a marca traversările la nivel.

Pe strada Longinescu care are o lungime de 852 metri, echipe de muncitori bulgari lucrează la amenajarea trotuarelor şi a pistelor de bicicletă care vor fi amplasate pe trotuar (câte un sens pe stânga/dreapta).

Astfel, în urma lucrărilor de reconfigurare a spaţiului existent, strada Ghe. Longinescu pe tronsonul cuprins între strada Vâlcele şi strada sublocotenent Tănăsescu Dumitru va arăta astfel:

– 4 benzi pentru traficul general;

– 1 pistă de bicicletă de 1 m lăţime, pe partea stângă/dreaptă, amplasată la nivelul trotuarului, asfaltată cu strat de uzură din beton asfaltic colorat.

– trotuar cu lăţimea cuprinsă între 1.60-2.00 m trotuar pe partea stângă/dreaptă.

– spaţii verzi de 1,5 m pe partea stângă/dreaptă.

Încadrarea carosabilului se va face cu borduri prefabricate, iar în dreptul trecerilor de pietoni acestea se vor monta îngropat, pentru facilitarea accesului persoanelor cu dizabilităţi. De asemenea, în dreptul trecerilor de pietoni, se vor prevedea suprafeţe de atenţionare tactilă pentru a marca traversările la nivel pentru asistenţa persoanelor cu probleme de vedere.

Delimitarea trotuarelor pietonale de pistele pentru biciclişti se face prin borduri.

Pe tronsonul cuprins între strada sublocotenent Tănăsescu Dumitru şi strada Bârsei, strada Ghe. Longinescu va va arăta astfel:

– 2 benzi pentru traficul general;

– 1 pistă dublă de bicicletă de 2.10 metri lăţime, amplasată la nivelul carosabilului pe partea dreaptă a străzii, asfaltată cu strat de uzură din beton asfaltic colorat.

– 1.40 m spaţiu de siguranţă între benzile de biciclişti şi banda de trafic general prevăzut cu separatori fizici;

– trotuar de 1.5-3 m lăţime pe stânga/dreapta.

Încadrarea carosabilului se va face cu borduri prefabricate, în dreptul trecerilor de pietoni acestea se vor monta îngropat, pentru facilitarea accesului persoanelor cu dizabilităţi. De asemenea, în dreptul trecerilor de pietoni, se vor prevedea suprafeţe de atenţionare tactilă pentru a marca traversările la nivel pentru asistenţa persoanelor cu probleme de vedere.

În funcţie de expertizele tehnice se va decide modul de intervenţie la nivelul structurii rutiere a carosabilului.

Pe strada Anghel Saligny cu o lungime de 1,12 km se derulează lucrări de sistematizare a străzii pe un sens de mers, spre Vâlcele.

Lucrările de intervenţie la nivelul structurii rutiere a carosabilului constau în excavarea integrală a structurii rutiere existente şi realizarea unei structuri noi.

În urma lucrărilor strada Anghel Saligny va arăta astfel:

– bandă de circulaţie dedicată exclusiv transportului public urban pe direcţia strada Vâlcele către strada 1 Decembrie 1918 delimitată prin separatori de circulaţie din cauciuc;

– bandă pentru traficul general pe direcţia strada Vâlcele către strada 1 Decembrie 1918;

– bandă pentru traficul general pe direcţia strada 1 Decembrie 1918 către strada Vâlcele;

– trotuar în partea stângă cu o lăţime de 1.8 – 2.3 m;

– trotuar în partea dreaptă cu o lăţime de 1.5 – 3.5 m ;

În dreptul trecerilor de pietoni acestea se vor monta îngropat, pentru facilitarea accesului persoanelor cu dizabilităţi şi se vor prevedea suprafeţe de atenţionare tactilă pentru a marca traversările la nivel destinate nevăzătorilor.

Pe strada 1 Decembrie 1918, care are o lungime de 793 metri lucrările sunt avansate. Strada a fost parţial închisă pentru a permite constructorului să avanseze mai repede, iar pe sensul de mers spre Vâlcele a fost turnat şi cimentul pe trotuar.

În zonă cetăţenii au reclamat faptul că utilajele crează mult praf, drept pentru care primarul Cristi Valentin Misăilă a solicitat ca zona să fie udată mai des, dar şi finalizarea lucrărilor, până în data de 15 septembrie, în zona liceelor tehnologice.

În urma lucrărilor de reconfigurare, strada 1 Decembrie 1918, pe tronsonul dintre strada Anghel Saligny şi strada Trotuş va arăta astfel:

– bandă dedicată exclusiv transportului public urban pe direcţia strada Anghel Saligny către bulevardul Brăilei delimitată prin separatori de circulaţie din cauciuc;

– 2 benzi de circulaţie de 3,5 metri lăţime bandă pentru traficul general pe direcţia bulevardul Brăilei 1918 către Anghel Saligny;

– trotuare modernizate stânga/dreapta.

Pe tronsonul cuprins între strada Trotuş şi bulevardul Brăilei, strada 1 Decembrie 1918 a arăta astfel:

– bandă dedicată exclusiv transportului public urban pe direcţia strada Anghel Saligny către bulevardul Brăilei delimitată prin separatori de circulaţie din cauciuc;

– 2 benzi de circulaţie de 3,5 metri lăţime bandă pentru traficul general pe direcţia bulevardul Brăilei 1918 către Anghel Saligny

– pistă dublă pentru biciclişti amplasată la nivelul carosabilului pe partea dreaptă a străzii cu o lăţime de 2.1 metri;

– spaţiu de siguranţă între benzile de biciclişti şi banda de trafic dedicată transportului public prevăzut cu separatori fizici;

– trotuare modernizate stânga/dreapta.

Încadrarea carosabilului şi respectiv a pistei de biciclete către trotuar, se va face cu borduri prefabricate. În dreptul trecerilor de pietoni acestea se vor monta îngropat, pentru facilitarea accesului persoanelor cu dizabilităţi.

În ceea ce priveşte lucrările pe strada Odobeşti, cu o lungime de 629 metri, Primarul Cristi Valentin Misăilă s-a arătat nemulţumit, ca urmare a faptului că acestea sunt întârziate, fiind începute încă din vara anului 2021. Deşi în zonă s-au făcut şi alte intervenţii de modernizare a sistemelor de apă/canal şi a celor de gaze, chiar şi aşa, lucrările bat pasul pe loc, fapt ce nemulţumeşte cetăţenii din zonă, dar şi cei care se află în tranzit.

În urma finalizării lucrărilor, strada Odobeşti va arăta astfel:

– două benzi destinate traficului general;

– pistă dublă pentru biciclişti amplasată la nivelul carosabilului pe partea stângă a străzii cu o lăţime de 2.1 metri;

– spaţiu de siguranţă între benzile de biciclişti şi banda de trafic dedicată transportului public prevăzut cu separatori fizici.

– trotuare modernizate stânga/dreapta.

În dreptul trecerilor de pietoni, se vor prevedea suprafeţe de atenţionare tactilă pentru a marca traversările la nivel.

Proiectul european „Resistematizarea infrastructurii de transport la nivelul Municipiului Focşani în vederea creşterii atractivităţii şi accesibilităţii deplasărilor cu transportul public, cu bicicleta şi pietonale” are ca obiectiv creşterea atractivităţii transportului public, a deplasărilor pietonale şi cu bicicleta.

În cadrul proiectului, Primăria Municipiului Focşani îşi propune:
– realizarea de benzi de circulaţie dedicate transportului public, cu o lungime totală de 7.199 m;
– îmbunătăţirea condiţiilor de transport public prin reabilitarea unei suprafeţe de carosabil de 73.921 mp;
– creşterea atractivităţii şi siguranţei deplasărilor cu bicicleta, prin introducerea infrastructurii specifice acestui mod de deplasare, respectiv prin realizarea de piste de biciclete cu o lungime de 11 km, la care se adaugă alţi kilometri de piste prin implementarea altor proiecte europene;
– reabilitarea a 91.537 mp de trotuare;
– reducerea numărului de accidente şi creşterea siguranţei rutiere pentru toţi participanţii la trafic prin amenajarea a două sensuri giratorii la intersecţia Calea Munteniei cu Bd. Bucureşti (intrarea de la Goleşti) şi intersecţia Calea Munteniei cu Str. Revoluţiei (intersecţia de la OMV Petrom).

Biroul de Presă al Primăriei Municipiului Focşani

Sursa foto Facebook Cristi Valentin Misăilă