Publicat: 6 Iulie, 2015 - 20:35
Share

Reuniunea consilierilor economici din reţeaua externă de reprezentare a Ministerului Economiei, Comerţului şi Turismului, organizată luni, la Camera de Comerţ şi Industrie a României, a abordat dezbateri concrete referitoare la activitatea de comerț exterior a României. 
 
La eveniment au participat Mihai Tudose, ministrul Economiei, Comerţului şi Turismului,  Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României, Florin Vodiţă, secretar de stat pentru comerţ din cadrul Ministerului Economiei, Comerţului şi Turismului, Luminiţa Odobescu, consilier de stat la Cabinetul primului ministru, Alexandru Năstase, Secretar de Stat în cadrul Departamentului pentru  Investiții Străine și Parteneriat Public-Privat, Radu Podgorean, secretar de stat în cadrul Ministerului Afacerilor Externe, Dumitru Daniel Botănoiu, secretar de stat în cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
 
În cadrul evenimentului s-a discutat despre promovarea exporturilor româneşti şi atragerea de investiţii străine durabile în România. Ministrul Mihai Tudose a declarat că instituțiile statului trebuie să-i sprijine pe consilierii economici pentru ca tot mai multe produse românești să ajungă pe piețele externe.
 
„Ultimele rezultate vă confirmă eforturile deosebite pe care le faceţi marea majoritate dintre dumneavoastră, dar confirmă şi faptul că avem un potenţial enorm şi încă neexploatat, şi din cauza celor de acasă, care nu vă alimentează în timp util cu tot ceea ce este necesar. Orice structură asociativă, prin Ministerul de Externe, prin Departamentul de investiții străine, va trebui să vă ofere, să vă bombardeze, să vă sufoce cu informații despre ceea ce puteți avea de promovat”, a declarat ministrul Economiei, Comerţului şi Turismului, Mihai Tudose, în deschiderea evenimentului.
 
De asemenea, Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României, a reiterat posibilitatea României de a atrage zeci de miliarde de euro ca investiţii directe în industrie, agricultură, turism sau IT.
 
„Sunt aproximativ 22.000 de exportatori în România, dar primii 1.000 deţin 82,4% din exportul României, ca să nu mai vorbesc că primele cinci companii deţin 14,4% din exporturi. 70% din comerţul exterior al României este către Uniunea Europeană, 15% către ţările europene non-UE şi mai rămân 15% overseas”, a declarat Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României.
 
Conferinţa din acest an a reunit circa 40 de consilieri economici din reţeaua de reprezentare externa a ministerului şi s-a axat pe analiza sarcinilor si orientărilor guvernamentale strategice privind dezvoltarea şi diversificarea exporturilor romanesti si a investitiilor straine, pe identificarea de noi iniţiative si proiecte majore de cooperare care să conducă la ajustarea si actualizarea Strategiei Naţionale de Export, precum si pe modalități de eficientizare a activitatilor reţelei externe a MECT pentru indepllinirea sarcinilor prioritare din perioada urmatoare.
 
Reuniunile reprezentantilor cu atributiuni de promovare a relatiilor economice internationale ale Romaniei, începute înca din anul 2005 urmăresc, în principal, efectuarea unor analize cat mai amanuntite ale stadiului raporturilor externe de colaborare si de cooperare economica, comerciala si investitionala ale Romaniei, precum si evaluarea activităţii concrete a intregului  corp de consilieri economici in numar de 83, care îşi desfăşoară activitatea în 55 de ţări ale lumii.
 
In acest an, pe lângă analizarea şi evaluarea activităţii fiecaruia, va avea loc şi un amplu program de instruire, documentare şi de pregătire a consilierilor economici din rețeaua externă a MECT, astfel încât să se asigure o adaptare a atribuţiilor lor la cerinţele şi exigenţele actuale ale economiei româneşti.
La reuniune au participat lideri ai unor instituţii centrale, organizaţii patronale, structuri camerale, reprezentanţi ai mediului de afaceri din România.

 
Activitatea consilierilor economici din MECT care reprezinta interesele economice, comerciale si investitionale ale României în străinătate, cuprinde:
· identificarea de noi posibilitati de finantare a marilor proiecte de dezvoltare de interes national in domeniul energiei, industriei si infrastructurii;
· demararea unui concept mai eficient de conlucrare si dialog cu mediul de afaceri, in primul rand prin largirea bazei de lucru cu asociatiile patronale, camerele de comert si alte structuri asociative neguvernamentale cu activitate in domeniul economic;
· promovarea schimburilor comerciale şi a cooperării economice, cu precădere a exporturilor româneşti în domeniul agriculturii şi produselor innovatoare;
· sprijinirea mediilor de afaceri româneşti în abordarea cu succes a pieţelor externe;
· îmbunătăţirea structurii exporturilor si importurilor, dezvoltarea echilibrată a schimburilor comerciale si reducerea deficitului comercial;
· identificarea de oportunitati eficiente de cooperare economica si atragerea de investitii straine in procesele de privatizare si de restructurare ale economiei, cu precadere in domeniile care contribuie la cresterea bazei  romanesti de export;.
· promovarea imaginii Romaniei ca tara cu economie dinamica şi integrata în demersurile de afirmare a competitivităţii Uniunii Europene in plan global.