Publicat: 23 Mai, 2016 - 12:50

Diodrama a fost lansată sâmbătă, 21 mai, cu ocazia Nopții Muzeelor, în cadrul proiectului cultural semnat de Muzeul Național de Istorie Naturală 'Grigore Antipa', WWF-România și Publicis România.

Sub sloganul 'Am adus-o în muzeu ca să n-o întâlnești în natură', 'Diodrama' are rolul de a atrage atenția publicului asupra efectelor pe care tăierile ilegale de păduri le au asupra habitatelor.

'Am adus-o la muzeu ca să nu o întâlnești în natură', mesajul principal al momentului de dezvelire a Diodramei a fost susținut de Dr. Luis Ovidiu Popa, director general al Muzeului 'Grigore Antipa', gazda evenimentului, alături de Magor Csibi — director de Program WWF România și de jurnalistul Mircea Toma.

'Unul dintre obiectivele noastre ca muzeu de științe ale naturii este informarea și educarea publicului față de problemele actuale legate de protectia mediului, a speciilor si a habitatelor, precum și promovarea respectului față de natură. În acest context se înscrie și sensibilizarea publicului față de problemele actuale legate de protecția mediului, a speciilor și a habitatelor.'

Dr. Luis Ovidiu Popa

Director General — Muzeul Național de Istorie Naturală 'Grigore Antipa'

Totodată, proiectul le reamintește vizitatorilor că în momentul actual există instrumente prin care pot acționa, precum 'Radarul Pădurilor', care sperăm că în acest an va avea și o aplicație de mobil.

În acest context se înscrie și proiectul Diodramei, o dioramă care nu ar trebui să existe în realitate.

Diodrama va rămâne expusă până pe 5 iunie în zona dedicată faunei României din cadrul Muzeului 'Grigore Antipa'.

Muzeul Național de Istorie Naturală 'Grigore Antipa' este una dintre cele mai vechi instituții din România de cercetare a biodiversității și de educare și culturalizare a publicului. Muzeul găzduiește unele dintre cele mai vechi diorame din lume, Grigore Antipa fiind printre primii care au implementat aceasta modalitate de expunere. De o mare valoare științifică, istorică și muzeală, dioramele expuse în Muzeu oferă vizitatorului o imagine asupra relațiilor dintre viețuitoare, precum și relația dintre acestea și mediul lor de viață.

Înființată în 1961, WWF este una dintre cele mai importante organizații internaționale ce derulează proiecte pentru conservarea naturii. Organizația se bucură de aproape 5 milioane de susținători în toată lumea și o rețea activă în peste 100 de țări. În România, WWF activează începând cu 2006, urmărind conservarea mediului natural și a proceselor ecologice prin proiecte pentru păstrarea diversității biologice, a speciilor sălbatice și a ecosistemelor naturale.

Parteneriatul denotă importanța pe care ar trebui să o acordăm cu toții protejării mediului,

Proiectul și-a propus să aducă în atenția opiniei publice pericolul pe care îl reprezintă tăierile ilegale de păduri, dar si metodele prin care cetățenii pot să se implice.

Au participat:

Muzeul Național de Istorie Naturală 'Grigore Antipa':

Dr. Luis Ovidiu Popa (Director General), Florentina Purdescu (Sef Relatii Publice, Marketing Cultural si Educational), Lucian Chipuc (Colaborator), Mircea Ciobanu (Colaborator), Radu Pană (Restaurator), Bogdan Matei (Conservator), Bogdan Fratilă (Responsabil SSM)

WWF-România:

Ioana Betieanu (Communication Manager), Csibi Magor (Director Program), Adriana Trocea (Communication Specialist), Ioana Cenusă (Communications Officer)

Publicis România:

Jorg Riommi (Chief Creative Officer), Silviu Nedelschi (Group Creative Director), Romulus Petcan (Copywriter), Gabriel Gherca (Art Director), Stefan Manole (Art Director), Oana Radu (Account Director), Camelia Efrimov (Senior AV Producer), Andreea Grigorean (PR Officer), Ioana Moasa (PR Executive), Raluca Cojocaru (PR Executive), Miruna Sandulescu (Events Account Director), Nora Dumitrescu (Set Design), Lucian Moise (Production)

Mitra Film — Adriana Ionica (Post Production)

Abis Studio — Mihnea Trancu

Guliver /Getty Images — Diana Floca