Publicat: 11 Octombrie, 2012 - 21:00
Share

În ciuda numărului mare de conexiuni la internet, serviciile de internet banking sunt utilizate doar de 4% din populația României.

   Aproximativ 4% din populaţia României folosea anul trecut serviciile de internet banking, comparativ cu media la nivelul Uniunii Europene de 37%, a declarat miercuri Andrei Creţu, manager consulting la PwC România.
 
"Serviciile de internet banking sunt folosite doar de 4% din populaţia României, cu 33 puncte procentuale sub media Uniunii Europene", a menţionat Creţu, în cadrul unei conferinţe de presa.
 
Acesta susţine că, în Bulgaria, acest indicator este de 3%, în Ungaria ajunge la 24%, iar în Polonia la 27%.
 
"În ţările nordice, cum este Norvegia, indicatorul ajunge la 85%", a mai spus Creţu.
 
"Dacă 4% din români folosec serviciile de internet banking, imaginaţi-vă cât de puţini oameni folosesc sau vor să folosească tranzacţiile efectuate de pe dispozitive mobile, în condiţiile în care avem o rată a penetrării telefoniei mobile de circa 130%. Ei însă preferă să meargă la sucursalele băncilor pentru a efectua tranzacţii, care constau în principal în scoaterea banilor de pe card", a spus reprezentantul PwC România.
 
Telefoanele mobile inteligente (smartphone-urile) au o penetrare de 14% în totalul terminalelor, cu două puncte procentuale sub media din Europa Centrală şi de Est şi cu opt puncte procentuale sub media globală.
 
Potrivit datelor prezentate de Creţu, piaţa locală a comerţului electronic (e-commerce market) va atinge 647 milioane de euro, de la 527 milioane de euro în 2011, şi va creşte anual, în medie, cu 17% până în 2016, la 1,14 miliarde de euro.


Sursa: Bancherul