15 august 2022

Editura săptămânii: „Frumoasele adormite – revitalizarea brandurilor românești cu vechime – în mediul online” de Maria-Georgia Lixandru

A la carte
Distribuie pe rețelele tale sociale:

„Între brand și consumator s-au ridicat și ziduri ale uitării sau ale dispariției temporare de pe piață. Nostalgia este aliatul de dincolo de ziduri, iar brandul trebuie doar să găsească instrumentele pentru a aprinde relația.”

Există o serie de branduri românești, moștenite din comunism, care încă au impact – Pegas, Gerovital, Guban, Râureni, Braincof și altele. Cartea prof Maria-Georgia Lixandru, specialist în cominicare, doctor în filosofie al Universității din București propune o analiză a modalității prin care brandurile românești își redefinesc imaginea prin intermediul site-urilor și a paginilor din social media, inclusiv strategia de revitalizare.

„Această carte, dedicată formelor de comunicare de marketing specifice în social media – precizează pfro Mihai Coman -, ajută cititorul să înțeleagă importanța pe care o au, pe de o parte, strategiile de persuasiune ale brandurilor (și, implicit, competențele specialiștilor în comunicarea de marketing) în construirea unui mod de prezentare care să permită orientarea deciziilor de cumpărare (sau măcar a simpatiilor) și, pe de altă parte, reacțiile publicurilor-țintă, exprimate prin decizii de cumpărare, comentarii, simple <<like-uri>> și traficul intens. Lucrarea clarifică, simultan, două aspecte: identificarea componentelor brandurilor în mediul online și posibilitatea analizării caracteristicilor identității online a „brandurilor revitalizate”. Contribuția cercetării de față este dublă: pe de o parte, ea deschide o poartă spre informarea celor care nu sunt la curent cu aceste perspective științifice și, pe de altă parte, ea validează eficacitatea euristică a grilei de analiză. Organizată în mod ramificat, cu multiple excursuri în bibliografia de specialitate, bazată pe o documentare solidă, lucrarea de față se impune ca o contribuție incitantă la defrișarea câmpului tematic și conceptual al analizelor consacrate relației dintre brand si re-inventarea tradițiilor, cu aplicare asupra „brandurilor revitalizate”.
Delian Balaban adaugă: „Volumul prezintă conceptul de revitalizare a brandului, de reactivare a ceea ce autoarea numește, făcând trimitere la literatura de specialitate, <<brandurile de tip frumuseți adormite (Dion și Mazzalovo, 2016)>>. Această revitalizare este des utilizată în practica publicitară în economiile de piață cu tradiție. La noi, având în vedere trecerea de la sistemul economic și politic comunist la cel capitalist, revitalizarea brandurilor capătă cu totul alte conotații care sunt interesant de cercetat. Autoarea reușește să surprindă rezultatul procesului de revitalizare a brandurilor și propune o metodologie de analiză cu o reală valoare științifică și aplicabilitate practică.”

Prin urmare, un fel de ghid care ține cont de tradiție.

Maria-Georgia Lixandru – Frumoasele adormite – revitalizarea brabdurilor românești cu vechime – în mediul online. Editura Tritonic, colecția Comunicare Media. 204 pag.