20 septembrie 2021

Editura săptămânii: Social media influencerii și rolul lor publicitar

A la carte
Distribuie pe rețelele tale sociale:

Nouă autori – Delia Cristina Balaban, Julia Szambolics, Larisa Mureșan, Maria Mustățea, Mihai Chirică, Meda Mucundorfeanu, Dorin Spoaller, Bianca Tămaș și Ioana Lepădatu – au publicat, sub coordonarea primilor doi, acest volum care deschide un nou drum ăn publicistica de acest gen de la noi. Editorii le explică demersul:

„Ce sunt social media influencerii? Care este rolul și mai ales care este impactul lor publicitar în societatea contemporană? Acestea sunt întrebările de la care a plecat prezentul volum care îi analizează pe acești lideri de opinie din mediul virtual din perspectiva științelor comunicării. Pentru un număr considerabil de tineri, media tradițională nu mai reprezintă o opțiune de consum zilnic și în plus, a crescut importanța recomandărilor pentru achiziționarea unor produse sau servicii. Acestea sunt doar câteva aspecte care au contribuit la creșterea rolului publicitar al social media influencerilor, celebrități online care se bucură de încrederea unor comunități mari de urmăritori. Prieteni virtuali, experți, social media manageri, creatori de conținut, mereu atenți la tendințele din online sau creatori ai acestor tendințe – acestea sunt doar câteva dintre atributele definitorii ale influencerilor care și-au început activitatea din pasiune și care treptat au ajuns la un anumit grad de profesionalizare.
În paginile lucrării de față prezentăm mai multe elemente care contribuie la realizarea unei imagini de ansamblu asupra dimensiunii publicitare a social media influencerilor. Cartea noastră poate să fie utilă publicului larg interesat de acest fenomen, experților în domeniul marketingului și al comunicării, și de ce nu, chiar social media influencerilor. Analizăm, pe baza unor studii recent publicate, elementele care contribuie la succesul campaniilor de influencer marketing, prezentăm specificul conținuturilor și al canalelor de comunicare online, subliniem importanța credibilității, a transparenței și a autenticității și nu în ultimul rând evidențiem relevanța implicării sociale a influencerilor.”

Delia Cristina Balaban, Julia Szambolics (coordonatori) – Social media influencerii și rolul lor publicitar. Editura Tritonic, colecția Comunicare media. 250 pag.