5 februarie 2023

Elena Hărătău: Controlul parlamentar asupra activităţii Ministerului Educaţiei nu se rezumă doar la întrebări şi interpelări

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Am citit cu mare atenţie documentul intitulat” Enciclopedia parlamentarilor din Educaţie”, publicat de Societatea Academică Română (SAR), subintitulat” Analiză, 2021 – 2022″, având ca subiect pachetul de legi ale învăţământului. Studiul fost realizat de o echipă de cercetare academică formată din: o mamă implicată civic, şase elevi, şapte studenţi şi un jurnalist.

Potrivit documentului, activitatea parlamentarilor este privită din unghiuri diferite, în funcţie de apartenenţa politică. Nu este o surpriză că senatorii şi deputaţii Coaliţiei aflate la guvernare sunt, cu mici excepţii, blamaţi orice ar face, pe când reprezentanţii USR/ Plus/ REPER sunt zugrăviţi ca nişte personaje providenţiale pentru cei care avem şansa să le fim contemporani.

În comunicatul de presă al SAR se citează un pasaj din studiu referitor la ceea ce „experimentata” echipă încearcă să sugereze că ar fi neimplicarea unor deputaţi în exercitarea controlului parlamentar în domeniul educaţiei. Se face referire şi la o presupusă „listă a ruşinii”, cu deputaţii care nu au adresat întrebări/ interpelări Ministerului Educaţiei, ce începe chiar cu numele meu.

Prea puţin contează că redutabila echipă de cercetare academică se contrazice, cu seninătate, după două pagini, unde afirmă: „Iniţiativele legislative rămân instrumentul principal prin care parlamentarii pot influenţa politicile publice privind Educaţia”.

Sunt convinsă că a fost o scăpare academică neintenţionată faptul că, în biografia mea din acest document, se recunoaşte: „Totodată, a fost iniţiatoarea a 66 de proiecte legislative, dintre care 16 promulgate de Preşedintele României, cele mai relevante fiind legate de funcţionarea administraţiei publice, învăţământ sau sistemul de pensii.”

Tot despre mine se mai afirmă: „Deputata are o activitate parlamentară semnificativă, centrată în principal pe sprijinirea zonei Moldovei, promovarea valorilor naţionale şi a tradiţionalismului. A avut 18 declaraţii politice, pe teme precum autostrada A7, învăţământ sau proiectele UAT-urilor.”

Dacă metoda de cercetare academică nu se rezuma la paginile web ale comisiilor pentru învăţământ şi ar fi inclus şi Google sau măcar Facebook, reputaţii autori ar fi aflat, probabil cu surprindere, că, în parteneriat cu Asociaţia Învăţătorilor din judeţul Bacău şi Casa Corpului Didactic” Grigore Tăbăcaru” am organizat, în august 2022, deci în perioada analizată, Forumul” Legea învăţământului preuniversitar – E vremea implicării tuturor”, cu participarea a 200 de cadre didactice din judeţul Bacău. Scopul a fost crearea cadrului profesional pentru ca educatorii, învăţătorii, profesorii, elevii şi părinţii să vină cu propuneri pentru îmbunătăţirea proiectului Legii învăţământului preuniversitar. Rezultatul: un document de 43 de pagini, care a sintetizat propunerile cadrelor didactice din Bacău referitoare la proiectul de act normativ pus în dezbatere, pe care l-am înaintat – atenţie ! – Ministerului Educaţiei, precum şi unor colegi din cadrul Comisiei pentru învăţământ a Camerei Deputaţilor, unde studiul mă acuză de neimplicare…SAR ar vrea de la parlamentari un fel de” dosar cu şina al transparenţei”, unde echipa de cercetare academică să le găsească, fără alte eforturi de cercetare, absolut toată activitatea. Dacă nu apare la primul click, e greu să afli că membrii Comisiei pentru învăţământ a Camerei Deputaţilor au avut o serie de întâlniri cu organizaţii ale educatorilor, ale părinţilor şi ale elevilor. Dacă acestea nu sunt trecute la secţiunea întrebări/ interpelări sau la declaraţii politice, cercetătorii au dedus probabil că nu au existat.

La fel cum nu apar pe site nici zecile de convorbiri telefonice şi mesaje pe care atât eu, cât şi colegii mei, le-am avut cu ministrul Educaţiei şi cu secretarii de stat pe tema proiectelor Legilor învăţământului şi a diferitelor proiecte aflate pe ordinea de zi.

Dincolo de toate, consider însă că scopul tuturor trebuie să fie un învăţământ românesc mai bun. Dacă această” Enciclopedia parlamentarilor din Educaţie” va aduce sistemul mai aproape de acest deziderat,

FELICIT echipa SAR de cercetare academică.

Succes tuturor factorilor implicaţi în sistemul de învăţământ !

Deputat PNL Bacău,
Elena HĂRĂTĂU
Comunicat de presă – Deputat Elena Hărătău (PNL Bacău)

Sursa foto cdep