17 aprilie 2021

Emblematicul avion cargo sovietic Ilyushin Il-76 împlinește 50 de ani

Distribuie pe rețelele tale sociale:

La 25 martie 1971, de pe aerodromul Khodynskoye Pole, de lângă Moscova, a decolat primul Il-76, un avion care își va lăsa amprenta de neșters în istoria aviației mondiale.

De la intrarea în serviciu cu Forțele Aeriene Sovietice și cu partenerii și aliații săi din CAER și nu numai, Il-76 a servit în tot felul de misiuni, în toate colțurile planetei și s-a dezvoltat într-o multitudine de variante.

Corporația de stat Rostec, în postarea sa de pe Facebook, afirmă următoarele:

„A trecut o jumătate de secol, iar Il-76 a devenit un„ specialist ”cu adevărat multidisciplinar: este numit„ avionul cu 100 de întrebuințări  ”. Poate funcționa ca aeronavă militară, pentru stingere incendii, transport de marfă, petrolier, salvator, laborator de zbor, complex de cercetare meteorologică, avioan de recunoaștere, spital zbor, antrenor aerospațial, explorator polar etc. Este cunoscut peste tot în lume și este operat de companiile aeriene civile și de forțele aeriene din peste 30 de țări, iar cea mai mare flotă a acestui aparat se află, desigur, în Rusia. Astăzi, transportatorul nostru s-a schimbat foarte mult: motoare noi, un sistem avansat de navigație, capacitate de încărcare mai mare. Cel mai nou Il-76MD-90A este capabil să transporte mărfuri care cântăresc aproape de două ori mai mult decât părintele său. Dar, în exterior rămâne același: cel mai zâmbitor avion din lume, alintat  „Ilyusha” , aluzie la aspectul aeronavei, care, văzută din fata, pare chiar că afișează un zâmbet larg.

Fabricat în aproximativ 960 de unități și în mai mult de 20 de variante, caracteristicile excelente ale IL-76 l-au determinat să devină unul dintre cele mai bune avioane de transport și de marfă (din categoria sa de 40-60 tone) din lume, putând îndeplini misiuni la aerodromurile montane din Himalaya, sub foc inamic în Afganistan, în zone cu climat tropical  și chiar la polul înghețat Nord și Sud.

Aeronava are 4 motoare de tipul Soloviev D-30KP, se poate deplasa cu o viteză maximă de 900 km / h (560 mph, 490 kn), Mach 0,82

Autonomia de zbor: 4.000 km (2.500 mi, 2.200 nmi) pentru varianta Il-76MD-90A cu 60.000 kg (132.277 lb) sarcină utilă.

5.000 km (3.107 mi) pentru Il-76MD-90A / TD-90VD cu 52.000 kg (114.640 lb) sarcină utilă.

4.000 km (2.485 mi) pentru Il-76M / T cu o sarcină utilă de 52.000 kg (114.640 lb).

4.400 km (2.734 mi) pentru Il-76MD / TD cu 52.000 kg (114.640 lb) sarcină utilă.

4.200 km (2.610 mi) Il-76MF / TF cu o sarcină utilă de 52.000 kg (114.640 lb).

Autonomie de zbor fara încărcătură, la viteza de croazieră : 9.300 km (5.800 mi, 5.000 nmi) Il-76MD-90A fără sarcină utilă.

Plafon de zbor: 13.000 m.

Il-76 împlinește 50 de ani făcând bine tot ce i s-a cerut, dovedindu-și astfel, pe deplin, fiabilitatea în exploatare. A mers acolo unde trebuia să meargă și a făcut ceea ce trebuia să facă, iar în ultima sa „încarnare”, varianta Il-76MD-90A, va continua să o facă mulți ani de acum încolo.