2 decembrie 2021

Emoţia flautului într-un univers vizual – electric, în premieră la Sibiu!

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Teatrul „Gong” Sibiu şi Fundaţia „Haţegan” prezintă marţi, 2 noiembrie, de la ora 19:00, concertul „Electric” – un spectacol captivant propus de flautistul Matei Ioachimescu, compozitorul Cristian Lolea şi artistul multimedia Tom Brânduş. Evenimentul este prezentat în premieră, în opt oraşe din România. Intrarea este gratuită, în limita locurilor disponibile cu respectarea tuturor normelor sanitare şi de distanţare socială.

Participarea la eveniment este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV2 şi pentru persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV2, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii. Copiii cu vârsta sub 12 ani sunt exceptaţi de la această regulă. Vă rugăm să verificaţi pagina web a Teatrului Gong cu o zi înainte de desfăşurarea concertului, în eventualitatea unor modificări a condiţiilor de acces.

Accesul publicului se face în baza unei rezervări cu confirmare la ticketing@teatrulgong.ro (vă rugăm să specificaţi numele şi numărul de locuri).

În această toamnă, Matei Ioachimescu revine în România cu proiectul ELECTRIC, acompaniat de această dată de medii electronice audio-vizuale, într-un show captivant şi emoţionant deopotrivă. Ioachimescu va da viaţă unui univers sonor fantastic, imaginat de mult premiatul compozitor Cristian Lolea, univers aflat la joncţiunea dintre muzica de film, cea cultă contemporană şi muzica de divertisment. Muzica compusă de Lolea va prinde valenţe vizuale prin spectacolul live de lumini şi lasere creat de Tom Brânduş, unul dintre cei mai reputaţi şi inovatori artişti multimedia din România. Cunoscuta artistă vestimentară, Patricia Vincent, va completa experienţa ELECTRIC cu costume special create pentru acest spectacol care promite să depăşească tiparele unui concert obişnuit, provocând emoţii intense la nivel auditiv şi vizual.

„Mă încântă colaborarea cu unii dintre cei mai respectaţi reprezentanţi ai artelor muzicale, vizuale şi vestimentare din România. Compozitul artistic rezultat din creativitatea şi energia cu care fiecare a contribuit la spectacolul ELECTRIC este un produs cultural de mare clasă care sperăm să fie de referinţă în peisajul artistic naţional.”, a declarat Matei Ioachimescu înainte de sosirea la Sibiu.

Organizator: Fundaţia Haţegan

Un proiect cofinanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional (AFCN)

**

Despre artişti

Matei Ioachimescu

Flautistul Matei Ioachimescu susţine o activitate concertistică impresionantă, este recunoscut pentru interpretările repertoriului baroc, modern, dar şi pentru recitaluri cross-over. Este absolvent al Universităţii de Muzică din Viena, oraş unde s-a stabilit, este laureat al mai multor distincţii si burse (Thyll-Durr sau Yehudi Menuhin Foundation ) şi colaborează cu unii dintre cei mai interesanţi muzicieni din Europa, pe scene importante precum Konzerthaus Wien, Ateneul Român, Conservatorio Santa Cecilia, Budapest Music Center sau Suntory Hall. Albumul de debut împreună cu pianista Cătălina Butcaru, intitulat „Lumiere”, este considerat de către criticii de specialitate un produs de referinţă pentru aceste două instrumente. Ca solist prezintă atât concerte clasice, cât şi prime audiţii ale unor compozitori contemporani, împreună cu orchestre filarmonice din ţară şi din străinatate. Este cunoscut pentru turneele naţionale şi europene: Legends, Romanian Rhapsody şi La Vida Loca – proiectul cu succes internaţional pe scene din România, Austria, Polonia şi Estonia, care a adus în Martie 2019 albumul cu acelaşi nume lansat la casa de discuri ViennArt.Pentru activitatea sa intensă ş calitatea înaltă a proiectelor susţinute, i-a fost încredinţat titlul de „Ambasador al Integrării” în anul 2013 de către Ministerul de Externe al Austriei. Este invitat ca membru al juriului în competiţii internaţionale şi susţine workshop-uri în Austria, Japonia, Ungaria, România şi Croaţia. Din anul 2020, Matei Ioachimescu este profesor asociat la Facultatea de Muzică şi Teatru, Universitatea de Vest din Timişoara.

Cristian Lolea

Cristian Lolea este unul dintre acei compozitori care reuşesc să abordeze cu succes şi într-o manieră originală zone muzicale de facturi foarte diferite, de la muzică de avangardă până la pop-rock. Pentru muzica sa de film, Cristian Lolea a fost distins cu Premiul „Georges Delerue” la Festivalul Internaţional de Film de la Gent şi Premiul pentru cea mai bună muzică originală la Festivalul Internaţional de Film de la Saint-Jean-de-Luz (în 2020, pentru Servants), Menţiune Specială pentru muzică originală la Gala Cineaştilor din Republica Moldova (în 2020, pentru Grădina Sovietică), Premiul Uniunii Cineaştilor din România (în 2016, pentru Carmen, şi în 2017, pentru Orizont) şi Premiul Gopo (în 2008, pentru Îngerul necesar). Compune muzică pentru drame, comedii şi documentare, cu aceeaşi uşurinţă şi plăcere. Lucrările sale de muzică contemporană au fost cântate în multe ţări din Europa şi America şi premiate la numeroase concursuri naţionale şi internaţionale, precum „The Roads of Romanticism” (Varşovia, 2007 – Premiul I) sau Concursul Internaţional de Compoziţie „George Enescu” (Bucureşti, 2009 – Premiu Special). De asemenea, au făcut parte din programul unor renumite festivaluri internaţionale, ca Toamna Varşoviană, Festivalul George Enescu sau World Music Days. În domeniul muzicii de divertisment, din 2000 până în 2001 Cristian Lolea a fost membru al trupei ionescu’. Single-ul România de vânzare a fost Number 1 în Romanian Top Ten MCM timp de trei săptămâni consecutive, în anul 2000. Cristian Lolea este, de asemenea, şi un orchestrator şi aranjor prolific, prelucrând numeroase piese clasice, pop şi rock, pentru orchestre precum New England String Ensemble şi solişti de talia Angelei Gheorghiu.

Tom Brânduş

Artist multimedia – muzician şi artist vizual, Tom Brânduş, a absolvit Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti unde în prezent îşi finalizează studiile doctorale. În 2002 s-a specializat în Producţie muzicală şi Multimedia la Berklee College of Music în Boston Massachusetts şi New York University, în cadrul unui program Fulbright. Începând cu anul 2003, după revenirea sa în România, Tom şi-a început activitatea ca profesor asociat la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti unde a predat cursuri de tehnologie muzicală, iar în paralel a produs muzică şi video pentru mai bine de 40 de piese de teatru, a realizat concerte multimedia, instalaţii interactive şi multe alte evenimente. În calitate de muzician interpret dar şi producător multimedia, Tom a activat pe diferite scene din România şi din străinătate, ca parte a mai multor proiecte printre care se regăsesc atât formaţii de muzică electronică – Shukar Collective şi Souptrip; piese de teatru de anvergură – „Rinocerii” în regia lui Robert Wilson, „Primul Om” şi „Furtuna” în regia Cătălinei Buzoianu; producţii de muzical – „Chicago” şi „Burghezul Gentilom”, precum şi instalaţii multimedia arhitecturale interactive, construite şi prezentate la două ediţii ale Festivalului Spotlight din Bucureşti. Tom a mai conceput şi produs spectacole de lasere şi lumini pentru diverse evenimente şi festivaluri din România, iar din 2008 este fondatorul şi organizatorul proiectului Abduction Beamz – un eveniment anual de muzică electronică, lasere şi lumini inteligente, ţinut în aer liber, în proximitatea Bucureştiului. De-a lungul carierei sale, Tom şi-a creat un stil recognoscibil prin îmbinarea la nivel structural şi semantic a muzicii sale originale cu elemente vizuale – în special secvenţe inteligente de lumină laser, obţinând astfel o relaţie de interdependenţă între medii, care contribuie la amplificarea apreciabilă a mesajului artistic din lucrările sale.

Patricia Vincent

Patricia Vincent, născută la Bucureşti, este un artist multidisciplinar în domeniul designului vestimentar artistic format în Viena, Austria. A urmat cursurile colegiului Michelbeuern, Mode Wien Akademie şi Ucecom Bucureşti (clasa prof. Domnica Nimerinco), unde a studiat structura, proprietăţile şi clasificarea fibrelor textile, tehnici de cusut (manuale şi mecanice), tehnologia şi construcţia tiparului, ilustraţie, fotografie, istoria costumului şi marketing. În anul 2006 şi-a deschis propriul atelier la Viena, unde creează piese unicat pentru proiecte cu mesaj propriu sau în jurul unor poveşti gândite de artişti. Lucrările sale au fost expuse în Viena la Ambasada României, Institutul Cultural Român, Mode Wien, Săptămâna Modei, Palatul Hofburg, Palatul Niederosterreich, Anker-Expedithalle, Muzeul Albertina şi alte spaţii artistico-culturale şi au apărut în numeroase publicaţii din România şi Austria. Patricia Vincent a câştigat diferite distincţii şi premii, cel mai important fiind „Austria’s Best Wedding Designer” din anul 2016. Stilul estetic al lucrului său se defineşte prin naturaleţe, graţie şi eleganţă subtilă.

***

CUM SE FACE DOVADA VACCINĂRII SAU A TRECERII PRIN BOALĂ

Dovada vaccinării sau trecerii prin boală pentru cetăţenii UE se realizează prin intermediul certificatului digital al UE privind COVID care va fi scanat de operatorul economic/organizator prin aplicaţia mobilă de verificare, iar în cazul cetăţenilor străini şi apatrizi definiţi potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin intermediul documentului de vaccinare emis de unitatea sanitară din afara României unde a fost administrat vaccinul sau, după caz, a documentului care atestă trecerea prin boală prezentat în limba ţării respective şi în limba engleză.

Purtarea măştii de protecţie în toate spaţiile, precum şi pe toată durata evenimentelor rămâne obligatorie.

CONDIŢII SPECIALE ÎN CONTEXTUL EPIDEMIOLOGIC

Accesul publicului se face pe baza biletelor puse în vânzare online, pe teatrulgong.ro, în limita a maxim 50% din numărul de locuri disponibile, ca măsură de siguranţă sanitară. Pentru mai multe detalii, puteţi folosi numărul de telefon 0269 210 906.

Accesul în teatru este permis numai în condiţiile unui triaj observaţional, ce presupune măsurarea temperaturii fiecărui vizitator/spectator. La intrarea în teatru, este obligatorie folosirea dezinfectanţilor pentru mâini. Masca de protecţie este obligatorie pe toată durata vizitei. Toate spaţiile teatrului sunt dezinfectate în mod sistematic.

Mai mult decât atât, spaţiile publice din interiorul teatrului sunt aerisite şi dezinfectate complet, înainte de fiecare eveniment. Nebulizarea încăperilor se face cu un produs biocid de grupa I, utilizare profesională, non toxic, bactericid, fungicid, virucid şi sporicid, avizat de Ministerul Sănătăţii.