Publicat: 8 Iulie, 2016 - 11:19

Enel Distribuție Muntenia a demarat lucrările de modernizare și consolidare a stației electrice de transformare Cotroceni (înalta/medie tensiune) din București. Valoarea estimativă a investiției este de peste 18 milioane lei. Astfel, cei aproximativ 26.000 de clienți deserviți vor beneficia de mai multă siguranță în alimentarea cu energie electrica și de un confort sporit. 

Stația de transformare 110/10 kV Cotroceni a fost pusă în funcțiune în anul 1974. Această stație de transformare alimentează cu energie electrică, prin intermediul rețelei de medie și joasă tensiune, peste 26.000 de clienți din zonele – Grozăvești, Regie, Crângași, Giulești, Militari, Cotroceni, Panduri, Eroilor, Răzoare și Drumul Sării. La finalul lucrărilor, va fi asigurată o mai mare siguranță în alimentarea cu energie electrică și posibilitatea unui consum sporit. Valoarea estimată a lucrărilor, care se vor desfășura pe parcursul a 3 ani, este de peste 18 milioane lei.

Lucrările de modernizare se vor desfășura în mai multe etape. Astfel, celulele de medie tensiune de tip clasic, vor fi înlocuite cu unele compacte, celulele de înaltă tensiune vor fi și ele înlocuite cu unele compacte de tip hibrid, dulapurile de protecții și panourile de servicii auxiliare aferente echipamentelor de înaltă și medie tensiune vor fi înlocuite, iar transformatoarele de putere vor fi inlocuite cu unele noi, puterea statiei de transformare urmand a fi marita de la 80 MVA la 100 MVA. În plus, în urma acestor lucrări, stația Cotroceni va fi introdusă în sistemul Telecontrol care permite gestionarea echipamentelor de la distanță. 

Implementarea lucrărilor de investiții pentru realizarea sistemului de Telecontrol în Bucureşti, Ilfov şi Giurgiu a început în 2009. În perioada 2009 – 2015, 86% din stațiile de transformare ale Enel Distribuție Muntenia au fost modernizate complet pentru a permite controlul de la distanță a rețelei. Astfel, calitatea serviciului de distribuție a crescut semnificativ. Prin comparație, conform autorității de reglementare în domeniul energiei electrice (ANRE), în  2010 clienții Enel resimțeau o durata a unei întreruperii medii per client/an (SAIDI - System Average Interruption Duration Index) de 574 minute, în 2015, același indicator scăzuse la mai putin de jumătate – 221 minute/client/an, acesta fiind cel mai bun rezultat înregistrat în România.

Unul dintre principalele beneficii ale sistemului de gestiune a retelei prin Telecontrol este că permite tehnicienilor Enel să execute manevrele de realimentare cu energie foarte rapid si eficient, în cazul unor întreruperi care afectează zone extinse. În cazul apariţiei unei defecţiuni, în loc să fie trimisă o echipă de electricieni pe teren care să o inspecteze, acţiune care necesită timp, ținand cont inclusiv de traficul din Bucureşti şi Ilfov, sistemul Telecontrol  permite identificarea zonei afectate mult mai repede şi efectuarea de la distanţă a manevrelor pentru realimentarea cu energie electrică a clientilor. În plus, sistemul Telecontrol reprezintă un prim pas pentru reţelele inteligente, care permite alături de contorul inteligent, o conectare digitală între contor şi sistemul de control, aducând astfel multiple beneficii clientilor.

Un astfel de principiu de modernizare a stațiilor de transformare, pe care Enel îl promovează, are şi un impact pozitiv notabil în ceea ce priveste siguranța şi sănătatea in muncă a personalului operativ care  intervine zi de zi. Astfel, subliniem angajamentul Enel de a atinge ținta de zero accidente de muncă.

Programul va continua în următorii ani, până când toate staţiile şi posturile de transformare aparţinând Enel Distribuţie Muntenia vor fi modernizate complet şi controlate integral de la distanţă. De asemenea, începând de anul acesta programul s-a extins semnificativ și in rețeaua de joasă tensiune.

Enel este o companie energetică multinațională, jucând un rol important pe piața de electricitate și gaze naturale din lume, concentrându-se în special în Europa și America latină. Grupul Enel activează în peste 30 de țări de pe patru continente, are o capacitate instalată netă de circa 89 GW, generează electricitate și gaz printr-o rețea ce acoperă circa 1,9 milioane km. Cu cei 61 de milioane de consumatori în toată lumea, Enel deține cea mai mare bază de clienți comparativ cu societățile europene din acest sector și este printre cele mai mari companii de electricitate de pe continent în ceea ce privește capacitatea instalată și EBITDA raportat. 

Prezentă pe piața din România încă din 2005, Enel este, în acest moment, cel mai mare investitor privat în domeniul energetic, cu operațiuni în sectorul distribuției si furnizării de electricitate, dar si al producției de energie electrică din surse regenerabile. Enel are peste 3.100 de angajați în România si oferă servicii unui număr de 2,7 milioane de clienți, acoperind aproape o treime din piața locală de distribuție. Enel continuă dezvoltarea unui program de investiții pentru îmbunătățirea calității serviciilor, modernizarea rețelei și implementarea pe plan local a standardelor de mediu ale grupului Enel.