18 august 2022

Eu si copilul meu”, proiect de formare de abilitati educative privind prevenirea consumului de droguri, adresat parintilor

Distribuie pe rețelele tale sociale:

“EU ȘI COPILUL MEU”, PROIECT DE FORMARE DE ABILITĂŢI EDUCATIVE PRIVIND PREVENIREA CONSUMULUI DE DROGURI, ADRESAT PĂRINŢILOR – Agenţia Naţională Antidrog (ANA) continuă implementarea proiectului naţional de prevenire în familie ,,EU ŞI COPILUL MEU”, prin intermediul căruia îşi propune să consolideze legăturile afective dintre membrii familiei (părinte-copil, părinte-părinte, copil-copil), dar şi dintre aceştia şi şcoală.
Proiectul are ca obiectiv prevenirea consumului de droguri, inclusiv tutun, alcool şi substanţe noi psihoactive, în rândul grupurilor vulnerabile, prin creşterea nivelului de sensibilizare şi responsabilizare a familiilor, în vederea oferirii de modele pozitive copiilor.
În cadrul proiectului ,,EU ŞI COPILUL MEU”, părinţii participă la nouă activități interactive de informare, educare şi conştientizare cu privire la efectele consumului de droguri: Să facem cunoştinţă, Nevoile copilului meu, Ce fel de părinte sunt?, Cum comunicăm eficient cu copiii, Cum controlăm conflictele din familie, Cum stabilim reguli şi pedepse, Cum supraveghem anturajul copilului, Cum afectează familia consumul de tutun, alcool şi droguri şi Gala de absolvire.
Prin derularea acestor activităţi, Agenţia Naţională Antidrog urmăreşte dezvoltarea rolului proactiv al familiilor în viaţa copiilor, în vederea formării sau întăririi abilităţilor pentru creşterea influenţei factorilor de protecţie şi reducerea influenţei factorilor de risc în consumul de droguri.
Activitățile sunt realizate de reprezentanţii ANA sau de cadrele didactice formate special în acest sens. Din anul 2018 și până în prezent, au participat în proiect 4359 părinţi şi 487 cadre didactice formate de către specialiștii ANA.
***
„Eu şi copilul meu” are la baza proiectul spaniol „Protego”, implementat de către Agenţia Naţională Antidrog în anul 2007. Activităţile propuse sunt validate ştiinţific, iar modificările care apar faţă de proiectul iniţial se datorează adaptării la realităţile româneşti.
Părinţii sunt selecţionaţi, cu prioritate, conform următoarelor criterii:
• Părinţi ai copiilor din ciclul secundar (clasele V-VII), cu vârsta între 10 şi 14 ani;
• Părinţi care provin dintr-un mediu socio-economic defavorizat – grupuri vulnerabile (beneficiari ai ajutorului social, şomeri, fără venituri etc);
• Părinţi la risc (abilităţi educative şi de gestionare familială scăzute) sau cu copii la risc (probleme de adaptare şi randament şcolar scăzut, probleme precoce sau persistente de comportament, care nu necesită în mod special o intervenţie terapeutică);
• Familii cu conflicte sau în care există consum frecvent de tutun şi alcool;
• Nivelul de educaţie de minim, patru clase primare absolvite.