Publicat: 22 Februarie, 2017 - 15:28

Peste 3000 de persoane au vizitat standul destinației turistice județul Sibiu, organizat de Consiliul Județean Sibiu și de Primăria Municipiului Sibiu, la Târgul de Turism al României din București în perioada 16-19 februarie 2017. Din echipa sibiană au făcut parte Asociația Județeană de Turism Sibiu, Muzeul ASTRA, Centrul de Informare Turistică Avrig, Fundația Biserici Fortificate și operatori turistici.

Motivațiile de călătorie ale românilor variază de la căutarea tihnei în zonele rurale, la activități în natură și sejururi culturale.

Marea majoritate a vizitatorilor cunosc județul Sibiu și l-au vizitat cel puțin o dată, manifestându-și dorința de a reveni pentru a descoperi locuri noi și a încerca alte experiențe.

Gastronomia devine noul magnet turistic al județului Sibiu: atât turiști individuali, cât și specialisti solicită recomandări de pensiuni și restaurante cu meniuri locale, programe și evenimente culinare. Titlul de Regiune Gastronomică Europeană 2019 a fost promovat în cadrul târgului prin gusturi locale — produsele 'Din Hârtibaciu, cu drag' și miere de pe plaiurile Mărginimii Sibiului și din Colinele Transilvaniei, ca simboluri ale biodiversității județului.

Aproximativ 30% dintre vizitatori au fost familii cu copii în căutare de oferte de agrement. Aceștia au apreciat programul 'Școala din satul tradițional' a Muzeului ASTRA, ofertele parcurilor de aventură și a centrelor de echitație din întregul județ. Traseele de bicicletă și de drumeție sunt din ce în ce mai căutate, vizitatorii apreciind hărțile și broșurile ce le permit să descopere în ritm domol regiunea. Interesul pentru activități în natură este mare, atât pentru iubitorii muntelui, cât și pentru cei care vor să descopere Mărginimea Sibiului sau ținutul bisericilor fortificate.

Municipiul Sibiu atrage în continuare atenția cu agenda sa de evenimente, vizitatorii fiind interesați de oferte de cazare de bună calitate, de restaurante cu specific local, dar și de excursii în împrejurimi.

Stațiunile balneare Ocna Sibiului și Bazna sunt căutate de persoanele vârstnice pentru oferte de tratament. Pentru a atrage noi categorii de turiști, operatorii turistici au venit cu oferte complementare, precum evenimente gastronomice, circuite pe bicicletă sau sejururi ce îmbină descoperirea Mediașului cultural cu oferta stațiunii Bazna.

Vizitatorii standului au fost, de asemenea, interesați de ofertele de Paști și de pachetele operatorilor turistici. Agențiile și ghizii de turism au solicitat informatii despre structuri de cazare de capacitate mare, oferte de agrement și experiențe gastronomice. Sunt în căutare de noi experiențe turistice pentru circuitele organizate și ar aprecia un zbor direct București-Sibiu.

În următoarea perioadă, destinația turistică Sibiu va fi promovată la ITB Berlin (8-12 martie) și la Salonul bicicletei din București (1-2 aprilie).