Publicat: 21 Mai, 2017 - 16:28

Sterică Fudulea, secretar de stat în cadrul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, a participat sambata la Galați la evenimentul 'Săptămâna Europeană a IMM-urilor', organizat de Patronatul IMM-urilor Galați și Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) cu ocazia 'Zilei Întreprinzătorilor din România'.

În cadrul sesiunii 'Oportunități de Investiții pentru Europa', lansată de patronate în parteneriat cu Primăria și Consiliul Județean Galați, Centrul Europe Direct, Universitatea Danubius, Asociația Universităților Asia-Pacific (AUAP), secretarul de stat a prezentat proiectele Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat destinate sprijinirii antreprenoriatului.

În acest context, secretarul de stat Fudulea a acordat, în intervenția sa, o atenție deosebită Programului de susținere a internaționalizării operatorilor economici români, pentru perioada 2017 — 2020, al cărui proiect a fost lansat în consultare publică în cursul acestei săptămâni, precizând că: 'schema de ajutor de minimis vine în sprijinul producătorilor autohtoni de a accede pe piețe externe în vederea internaționalizării acestora și creșterea schimburilor comerciale și economice cu alte țări, dar și pentru stimularea dezvoltării de investiții românești în străinătate. Fiecare beneficiar poate obține pe parcursul unui an o alocație financiară nerambursabilă totală de maximum 50.000 lei pentru participări individuale la târguri, expoziții și misiuni internaționale, pentru crearea identității vizuale, realizarea unui site pe Internet sau a unei aplicații pentru mobil, pentru participări la cursuri de pregătire, în țară sau în străinătate, documentare de piață și altele'.

Participanții la eveniment au abordat posibilitățile de finanțare și promovare a proiectelor prin Fondul European pentru Investiții Strategice (FEIS) — cunoscut și sub denumirea de 'Planul Juncker', care poate asigura creșterea competitivității IMM-urilor, a gradului de ocupare a forței de muncă în vederea sprijinirii creșterii economice pe termen lung, dezvoltarea de investiții private în economie.

Săptămâna Europeană a IMM-urilor este o campanie de promovare a antreprenoriatului în Europa și de informare a antreprenorilor despre ajutorul de care pot beneficia la nivel european, național și local.

Acest eveniment pune la dispoziția IMM-urilor o gamă largă de informații, sfaturi, ajutor și idei în scopul dezvoltării activităților acestora.

Săptămâna Europeană a IMM-urilor încurajează și ajută IMM-urile să-și atingă potențialul maxim, fiind una din măsurile luate pentru implementarea legii europene pentru întreprinderi mici (Small Business Act), prima politică-cadru exhaustivă pentru IMM-uri din UE și statele sale membre.

Prin acest eveniment se urmărește difuzarea de informații în legătură cu asistența oferită de UE și autoritățile naționale întreprinderilor mici și mijlocii, oferirea de asistență prin crearea unui parteneriat Europa-IMM, subliniindu-se, pe de o parte faptul că Europa este mai puternică dacă există IMM-uri competitive, iar pe de altă parte faptul că UE este gata să le susțină și să le ofere consiliere, motivarea IMM-urilor existente să-și lărgească orizonturile și să-și dezvolte și extindă activitatea, difuzarea de idei și împărtășirea experienței în domeniul antreprenoriatului cu alți antreprenori, precum și convingerea tinerilor că antreprenoriatul este o opțiune profesională atractivă.