Publicat: 18 Aprilie, 2018 - 08:38
Share

Alegerile pentru şefia FRF încep miercuri, de la ora 11.00, la "Casa Fotbalului" unde 257 de electori din toată ţara vor vota noul preşedinte cu un mandat pentru următorii patru ani. Creditaţi cu cele mai mari şanse sunt Răzvan Burleanu, actualul şef, şi fostul oficial de la UEFA, Ionuţ Lupescu. În cursă s-au mai înscris Marcel Puşcaş şi Ilie Drăgan.

Prezentăm un comunicat de presă al candidatului Ionuţ Lupescu:

Federaţiei Române de Fotbal. Favoritul competiţiei este fostul
internaţional Ionuţ Lupescu, care a strabatut, în ultimele doua luni, toate
judeţele României, întâlnindu-se cu membrii afiliaţi ai FRF, prezentând
Programul-manifest şi discutând problemele pe care fiecare le întâmpina.
Dintre solicitarile membrilor FRF, au reieşit câteva zeci de probleme cu
care fotbalul românesc se confrunta şi care pâna acum nu au fost luate în
seama. Iata, în continuare, care sunt primele 11 astfel de probleme, din
punctul de vedere al membrilor afiliaţi:

*1.* *Reînfiinţarea unei competiţii pentru tinerele speranţe;*

*2. **Clasificarea cluburilor de copii şi juniori şi creşterea valorii
grilei de formare;*

*3.* *Creşterea vizibilitaţii fotbalului feminin şi a competiţiilor de
tineret;*

*4. **Îmbunataţirea regulamentelor FRF şi reevaluarea taxelor şi
penalitaţilor;*

*5.* *Creşterea finantarii pentru fotbalul de baza;*

*6.* *Eliminarea barajelor de la Liga a IV-a pentru promovarea în Liga a
III-a;*

*7.* *Antrenori mai bine pregatiţi;*

*8.* *Consultanţa privind accesarea de fonduri;*

*9.* *Finanţare din bugetul MTS;*

*10. Îmbunataţirea arbitrajelor şi scaderea cheltuielilor de arbitraj;*

*11.* *Procedura electronica pentru legitimarea jucatorilor.*

Acestea sunt cele 11 probleme care s-au regasit cel mai des printre
solicitarile membrilor afiliaţi, în cadrul discuţiilor din turneul naţional
desfaşurat prin ţara. Ionuţ Lupescu, împreuna cu echipa sa, a identificat
deja soluţii pentru acestea şi le va include în lista de prioritaţi a
mandatului sau de preşedinte al FRF.

'*Iata motivul pentru care am lasat doua pagini goale la finalul
Programului-manifest pe care l-am scris pentru aceasta candidatura. Şi
motivul pentru care am ales sa ma întâlnesc personal cu toţi membrii FRF,
în toate judeţele. Le-am spus tuturor ca voi culege problemele suplimentare
pe care le ridica şi le voi pune pe lista de prioritaţi a viitoarei
conduceri a FRF. Am lucrat foarte bine împreuna, va mulţumesc tuturor şi am
convingerea ca aşa va decurge relaţia dintre FRF şi membrii afiliaţi, de
mâine încolo!'*, a declarat Ionuţ Lupescu.

Acesta a decis sa organizeze anual un astfel de turneu naţional, deoarece
este cea mai buna varianta pentru ca administraţia sa ramâna conectata la
problemele reale din teritoriu.

'*În acest turneu nu ne-am întâlnit doar cu membrii afiliaţi ai FRF, ci şi
cu zeci de primari şi preşedinţi de consilii judeţene, indiferent de
culoarea lor politica. Toţi trebuie sa fie trataţi ca parteneri ai noştri,
pentru ca ei sunt cei care investesc în infrastructura şi cei care sprijina
fotbalul, la nivel local. De asemenea, m-am întâlnit, de-a lungul acestei
perioade, şi cu ministri care pot contribui la relansarea fotbalului,
precum şi cu preşedinţii PSD, PNL şi UDMR, Liviu Dragnea, Ludovic Orban şi,
respectiv, Kelemen Hunor. Avem nevoie ca decidenţii politici sa fie alaturi
de fenomenul fotbalistic. În raport cu sportul, statul are o tripla
calitate: de legiutor, de finantator şi de dezvoltator. Voi continua şi
dupa 18 aprilie sa fac toate demersurile pentru ca statul, prin puterea sa
executiva şi legislativa, sa trateze sportul ca pe o prioritate naţionala,
aşa cum se întâmpla în alte state. Singura politica pe care aleg sa o fac
şi o voi face insistent este politica fotbalului*', a adaugat Ionuţ Lupescu.

Referitor la cele 11 teme identificate, acestea au primit deja soluţii din
partea echipei lui Ionuţ Lupescu, soluţii care urmeaza sa fie implementate
imediat dupa alegerile din 18 aprilie.

*Reînfiinţarea unei competiţii pentru tinerele speranţe.*

În prezent, foarte mulţi jucatori talentaţi se pierd pe drum, înca de la
terminarea junioratului. Daca unii tineri fotbalişti se dezvolta mai
repede, la 17-18 ani, şi reuşesc sa semneze cu un club, exista şi tineri
care se dezvolta mai târziu, în jurul vârstei de 19-20 de ani. Aceştia
risca sa nu îşi gaseasca echipa şi sa nu joace în respectivul sezon.
Astfel, fara o perspectiva sportiva sau financiara, mulţi tineri ajung sa
se lase de fotbal.

Înfiinţarea unei competiţii dedicate exclusiv acestui segment, pentru Liga
1, ar pastra tinerii jucatori în circuitul competiţional şi le-ar oferi
şansa sa se afirme, în vederea gasirii unei echipe.

*Clasificarea cluburilor de copii şi juniori şi creşterea valorii grilei de
formare.*

Vom crea un sistem de clasificare a cluburilor de copii şi juniori pe mai
multe criterii şi subcriterii, evaluând activitatea, performanţa, dar şi
neajunsurile. În acest fel vom putea şti exact care sunt nevoile
investiţionale, unde sa ne canalizam resursele pentru ca este nevoie de mai
mult sprijin, precum şi cine face treaba foarte buna.

Totodata, vom încuraja centrele de copii şi juniori sa creasca numarul
jucatorilor prin creşterea cuantumului grilei de formare, care are acum o
valoare derizorie. Prin aceasta creştere, cei care se ocupa de copii şi
juniori vor fi direct interesaţi sa pregateasca mai mulţi jucatori tineri,
iar munca lor va fi recompensata corect din punct de vedere financiar.

*Creşterea vizibilitaţii fotbalului feminin şi a competiţiilor de juniori.*

Fotbalul feminin s-a dezvoltat, în România, în ultimii ani, însa este
departe de creşterea fulminanta pe care fotbalul feminin o înregistreaza la
nivel european. În România, înca, apetitul publicului catre fotbal feminin
este scazuta, lucru care îl face neatractiv pentru pentru Media. Însa
potenţialul de creştere este foarte mare, iar publicul poate fi educat.

În ceea ce priveşte competiţiile pentru tineri, Liga Elitelor şi alte
astfel de competiţii nu se bucura, în prezent, de un succes prea mare în
rândul iubitorilor de fotbal. În mare parte, acest lucru se datoreaza
faptului ca ele nu sunt mediatizate, iar publicul nu le cunoaşte.

FRF va face uz de puterea de negociere a drepturilor de televizare, pentru
a obţine mai multa expunere pentru aceste ramuri fotbalistice şi le va
promova pe toate canalele de comunicare proprii.

Totodata, vom analiza motivele pentru care creşterea popularitaţii nu are
ritmul dorit, şi vom dezbate inclusiv schimbarea formatului competiţional,
facându-l mai atractiv.

Nu în ultimul rând, FRF va sprijini cluburile de fotbal feminin şi pe cele
de juniori în obţinerea de contracte de sponsorizare, inclusiv prin
susţinere în procesul de negociere.
*Îmbunataţirea regulamentelor FRF.*

FRF are astazi regulamente vechi, incoerente, cu multe prevederi
contradictorii şi care pun probleme serioase celor care, pâna la urma, sunt
nevoiţi sa le aplice. În plus, modificarile din ultimii ani s-au realizat
într-un mod neprofesionist, lucru care afecteaza şi mai mult activitatea
fotbalistica.

Toate aceste regulamente vor fi analizate de un grup de lucru format din
specialişti în tehnica şi legislaţie sportiva şi vor fi adaptate la nivelul
anului 2018.

Referitor la taxele şi penalitaţile pe care membrii afiliaţi le platesc
Federaţiei, acestea vor fi analizate atent şi vor fi aduse la zi, astfel
încât membri sa plateasca sume corecte şi justificate. Vor fi eliminate
toate prevederile contradictorii sau care pot da naştere unor abuzuri, iar
taxele cluburilor de liga a IV-a şi a III-a se vor încasa la AJF, nu la
Federaţie.

*Creşterea finanţarii pentru fotbalul de baza.*

Nivelul actual de finanţare al fotbalului de baza este departe de a fi
satisfacator. FRF va investi mai mult în dezvoltarea fotbalului de baza,
iar acest lucru nu se poate realiza decât în baza parteneriatului pe care
Federaţia îl are cu Asociaţiile Judeţene de Fotbal, acestea fiind
structurile care guverneaza fotbalul de baza la nivel Judeţean. FRF va
finanţa proiecte de dezvoltare a fotbalului de baza, iar implementarea se
va face cu sprijinul la nivel de AJF.

*Eliminarea barajelor de la Liga a IV-a pentru promovarea în Liga a III-a.*

La nivelul ligilor inferioare, realitatea este ca fotbalul nostru sufera.
Lipsa de finanţare, starea precara a infrastructurii, cheltuielile curente
cu deplasarile, arbitrajul şi echipamentele, jucatorii etc., toate sunt
elemente care au facut şi fac multe cluburi sa renunţe.

Suntem toţi oameni de fotbal şi ştim ce înseamna sa munceşti un sezon
întreg pentru un obiectiv, sa te chinui cu toate problemele enumerate mai
sus şi, în final, construcţia sa fie spulberata conjunctural, într-un meci
de baraj. Eliminarea barajelor pentru ligile inferioare va oferi mai multa
siguranţa cluburilor şi le va stimula sa planifice mult mai bine pe termen
lung.

*Antrenori mai bine pregatiţi.*

Educarea şi specializarea antrenorilor reprezinta cheia asigurarii unor
generaţii viitoare de jucatori bine pregatite, care practica un fotbal
modern, competitiv la nivel regional şi european. Pentru a avea antrenori
mai bine pregatiţi trebuie, în primul rând, sa creştem calitatea sistemului
educaţional de care dispunem. Astfel, cursurile Şcolii Naţionale de
Antrenori vor fi analizate şi îmbunataţite cu cele mai noi tehnici
disponibile în domeniu, la nivelul UEFA.

Un alt aspect important este specializarea antrenorilor de copii şi juniori
pe grupe de vârsta, astfel încât activitatea pe care o practica sa fie
corelata perfect cu nivelul jucatorilor pe care îi pregatesc. Avem
convingerea ca o astfel de abordare, cumulata şi cu stimulente financiare
pentru antrenorii de copii şi juniori care promoveaza copii talentaţi, ar
creşte nivelul jocului şi al jucatorilor.

De asemenea, este necesara reevaluarea condiţiilor pentru licenţierea
antrenorilor, precum şi echivalarea categoriilor cu licenţele UEFA, ambele
cât mai repede posibil.

*Consultanţa privind accesarea de fonduri.*

În afara de nivelul din Liga I şi, parţial, din Liga a II-a, restul
cluburilor din România au o reala problema în accesarea fondurilor
disponibile pentru ei din diverse surse. Fie ca vorbim de fonduri publice,
bugetele pentru proiecte disponibile la FRF, la UEFA sau chiar cele din
fonduri europene, cele mai multe cluburi de la noi nu au capacitatea de a
gestiona un astfel de proiect.

FRF va sprijini cluburile sa atraga fonduri externe, prin susţinerea
activitaţii de management de proiect şi consultanţa în vederea pregatirii
documentaţiei de participare. Astfel, cluburile vor beneficia de noi surse
de venit pentru: dezvoltarea infrastructurii, extinderea activitaţii,
formare în diverse domenii sau întarirea capacitaţii administrative.

*Finanţare din bugetul MTS.*

În ultimii 20 de ani, FRF a ales sa fie aproape singura federaţie sportiva
din România care nu solicita finanţare din bugetul Ministerului Tineretului
şi Sportului. Finanţare la care fotbalul are dreptul, prin lege. Şi sumele
disponibile nu sunt deloc de neglijat, mai ales ca vorbim de un buget anual
de peste 20 de milioane de euro pentru tot sportul românesc, în care
fotbalul are cea mai mare pondere, unul dintre criteriile cele mai
importante în împarţirea bugetului între federaţiile naţionale.

Preşedinţii FRF de pâna acum au decis ca e mai bine sa ignore aceşti bani,
probabil pentru a sta departe de eventuale controale ale autoritaţilor.
Credem ca este o abordare greşita şi ca fotbalul, mai ales la nivel de
baza, sa beneficieze de aceste fonduri. Federaţia va solicita finanţare din
bugetul MTS pentru anul 2019, iar toate sumele vor fi direcţionate catre
dezvoltarea fotbalului de baza.

*Îmbunataţirea arbitrajelor şi scaderea cheltuielilor de arbitraj;*

Arbitrajul este unul dintre factorii-cheie care influenţeaza calitatea
jocului. Fara arbitrii competenţi şi fara un arbitraj de calitate,
credibilitatea fotbalului nostru are de suferit. În urmatorul mandat vom
investi în pregatirea arbitrilor şi vom creşte şi promova tinere talente
catre zona de elita.

În ceea ce priveşte cheltuielile pe care cluburile le au cu arbitrajul, în
special în ligile inferioare acestea reprezinta adevarate probleme. Vom
gasi soluţii pentru a reduce aceste cheltuieli.

*Procedura electronica pentru legitimarea jucatorilor.*

Una dintre cele mai stringente probleme cu care se confrunta cluburile se
refera la birocraţie. Multe dintre activitaţi, în continuare, se desfaşoara
ca acum 30 de ani, pe hârtie. Bineînţeles, astfel apar nenumarate
disfuncţionalitaţi. Avem în vedere dezvoltarea unui sistem electronic
pentru legitimarea jucatorilor. Acest sistem va fi dezvoltat, ulterior,
astfel încât toate activitaţile care, în prezent se desfaşoara pe hârtie,
sa fie digitizate.

Avantajul accesului la o baza de date comuna este ca toţi membrii afiliaţi
vor putea avea acces permanent la toate informaţiile. Totodata, FRF va
putea sa-şi fundamenteze astfel deciziile prin date certe.