Publicat: 18 Iulie, 2016 - 11:55
Share

 Primaria Municipiului Bucuresti va realiza o banca de date in care vor fi inregistrate cantitatile de deseuri colectate selectiv din Capitala. Aceasta masura reprezinta un pas important in implementarea prevederilor cuprinse in Strategia de Dezvoltare si Functionare pe termen mediu si lung a serviciului de salubrizare in Municipiul Bucuresti.

Gabriela Firea, Primarul General al Capitalei: " Colectarea separata a deseurilor in Capitala trebuie realizata unitar si coerent, intr-un ritm sustinut si organizat, nu cum s-a facut pana acum, prin programe pilot. E momentul sa trecem de la programe pilot la programe unitare, in toate cele sase sectoare ale Capitalei. Pentru a ma asigura ca acest serviciu extrem de important pentru oras functioneaza unitar si continuu, voi solicita primarilor celor sase sectoare sa prezinte in cel mai scurt timp un calendar de implementare a prevederilor asumate in strategia de salubritate, astfel incat termenele din document sa fie respectate. Avem un document aprobat si asumat conform cerintelor UE, astfel ca Municipalitatea trebuie sa  se alinieze marilor capitale europene".

Precizam ca legislatia confera Municipalitatii competenta de coordonare, control si monitorizare a serviciului public de salubritate, sistemul de colectare separata fiind aplicat de catre delegatarii serviciului de salubrizare (primariile de sector), prin intermediul operatorilor de salubrizare.

PMB va solicita astfel operatorilor de salubritate sa raporteze lunar cantitatile de deseuri colectate separat, astfel incat sa poata fi intocmita si updatata baza de date si sa poata fi urmarit modul de indeplinire a tintelor de colectare asa cum prevad cerintele legislatiei europene, una dintre tintele impuse de UE fiind diminuarea  cu 15% anual a cantitatilor de deseuri care ajung la gropile de gunoi.

Strategia prevede un sistem unitar de colectare separata atat prin intermediul containerelor ingropate, cat si prin insule delimitate si semnalizate corespunzator, la care vor avea acces doar cetatenii arondati.

Astfel, pana in anul 2025 se va renunta la folosirea ghenelor din interiorul blocurilor. Va putea ramane in folosinta numai camera de la parterul blocului care va fi amenajata corespunzator. De asemenea, aceasta camera va fi salubrizata, igienizata prin grija asociatiei de proprietari/locatari, iar accesul la ea va fi permis numai asociatiei deservite.

Odata cu aprobatea Strategiei de Salubritate toate blocurile nou construite cu destinatie locuinta, birou, servicii etc. vor avea prevazute o incinta destinata colectarii separate a deseurilor. Amenajarea acesteia va fi astfel facuta incat sa nu aduca atingere factorilor de mediu. Aceasta incinta va fi solicitata de directiile de urbanism prin documentatia emisa in vederea autorizarii constructiei, respectiv Certificat de urbanism si Autorizatie de construire.

Potrivit Legii Salubrizarii nr. 101/2006 republicata in 2014, colectarea deseurilor se va realiza numai separat, pe tipuri de deseuri. Tot potrivit legii 101, autoritatile administratiei publice au obligatia sa implementeze un sistem de colectare separata pe patru fractii: hartie, plastic, metal si sticla, iar acolo unde acest lucru nu este posibil pe 2 fractii: umed si uscat.