27 mai 2022

Florin Spătaru, ministrul economiei: viitor electric pentru uzina din Craiova!

Distribuie pe rețelele tale sociale:

„Am avut astăzi ocazia de a continua excelentul dialog cu managementul companiei Ford, într-un moment extrem de important atât pentru companie cât și pentru Craiova. Sunt foarte încrezător în planurile pentru fabrica de la Craiova sub conducerea Ford Otosan, odată ce transferul de proprietate este finalizat. Uzina din Craiova vizează un viitor electric, iar tranziția către electro-mobilitate este un obiectiv important pe care eu, ca Ministru al Economiei îl susțin cu toate eforturile”, a declarat ministrul Florin Spătaru.

În cadrul deplasării în județul Dolj, Ministrul Economiei, Florin Spătaru, s-a întâlnit astăzi, 13 mai a.c., cu Președintele Ford România și Director General al Fabricii Ford, Josephine Payne, și alți membri din conducerea companiei pentru a discuta despre soluțiile pe care industria auto le poate implementa pentru a depăși criza semiconductorilor şi dependența de materiale critice existentă în Europa, precum și despre oportunitățile pe care tranziția către electromobilitate le oferă.

La rândul său, Josephine Payne, președinte Ford România, a declarat că Ford Craiova trece prin cea mai bună perioadă, în ciuda dificultăților legate de semiconductori și de războiul din Ucraina și pregătește tranziția spre electrificare.

„Suntem foarte încântați de vizita Ministrului Economiei, Florin Spătaru, la fabrica Ford din Craiova. Această vizită confirmă încă o dată parteneriatul strâns dintre Ford și Guvernul României și marchează un alt pas important către construirea unui viitor mai puternic pentru industria auto locală. În timpul vizitei de astăzi am profitat de oportunitatea de a-l informa pe Ministrul Spătaru despre modul în care activitatea noastră se transformă și despre provocările cu care se confruntă industria noastră în prezent.

În ciuda contextului actual, ne concentrăm eforturile asupra viitorului strălucit al fabricii din Craiova, care va continua să joace un rol cheie în planurile Ford de a crea un viitor sustenabil complet electric. Procesul de transfer al proprietății de la Ford la Ford Otosan este în curs de desfășurare și, așa cum s-a menționat anterior, ne așteptăm ca acesta să fie finalizat în al treilea trimestru”, a declarat Josephine Payne.

În paralel, uzina din Craiova se pregătește să lanseze în 2023, respectiv 2024, producția a trei noi modele: Ford Transit Courier și Ford Tourneo Courier (ambele produse în variante electrice și pe combustie interna), precum și Ford Puma complet electric. Diversificarea gamei de produse pentru uzina din Craiova va aduce un grad de flexibilitate ridicat și deci o capacitate de adaptare mult mai rapidă la schimbările din piață.

„România are o producţie semnificativă în industria auto, unde avem cele două mari fabrici şi, de asemenea, o industrie orizontală foarte bine dezvoltată. Până la urmă, industria auto generează peste 24% din PIB-ul României”, a precizat ministrul Spătaru.

În cadrul vizitei la fabrica Ford s-a discutat despre soluțiile ce pot fi implementate pentru reducerea blocajelor pe lanțurile de aprovizionare și despre oportunitățile și provocările legate de dezvoltarea viitoare a fabricii.

Pe 14 martie compania Ford a anunțat că ​joint-venture-ul Ford Otosan va prelua uzina Ford din Craiova, începând cu al treilea trimestru din 2022, în urma unui transfer de proprietate.

Joint-venture-ul Ford Otosan este unul dintre cele mai de succes parteneriate din industria auto la nivel global, fiind totodată cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa.

Ținând cont de faptul că Ford este reprezentat în Consiliul de Administratie al Ford Otosan prin intermediul unor lideri de nivel senior și că Ford participă la supervizarea activității acestui joint venture, compania va continua să participe la supervizarea activității de la Craiova.

Ford a declarat că a investit aproximativ 2 miliarde euro la Craiova și a produs un milion de vehicule si peste 1,5 milioane de motoare de la preluarea acesteia in 2008.

Faptul ca Ford Otosan va fi noul proprietar al fabricii din Craiova va ajuta transferul de know-how, prin integrarea pe verticală a tehnologiilor electrice și va avea un efect extins și eficient din punct de vedere al costurilor la nivelul rețelei de furnizori.

În prezent, fabrica Ford din Craiova produce în paralel modelul Puma, care e cel mai bine vândut SUV de clasa mica la nivel European, modelul EcoSport, dar și motorul de 1.0 l EcoBoost. Ford a anunțat în martie că producția SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport se va încheia până la finalul acestui an, deoarece fabrica de la Craiova se va concentra tot mai mult pe un viitor construit pe producția de vehicule comerciale și electrice.

Sursa foto: Ministerul Economiei