Publicat: 10 Mai, 2012 - 17:39
Share

România este țara din Uniunea Europeană cu cel mai scăzut tarif/km la transportul de marfă. Tarifele aferente serviciilor de transport nu pot crește coroborat cu prețurile carburanților din cauza nevoii disperate de numerar pentru alimentarile cu carburanții, se arată într-un comunicat al Federației Operatorilor Români de Transport (FORT).

Transportatorii romani prefera sa lase si 30% din tarif numai pentru a primi plata aferenta transportului realizat inainte de plecarea in cursa. In comparatie cu tarifele europene practicate pentru transporturi de marfuri in Europa unde tariful/km la marfurile generale este de peste 1 euro/km,  in tara noastra se practica tarife si de 0.6 euro/km.

Intretinerea flotei, logistica, managementul si dezvoltarea sunt pe ultimul loc in preocuparea transportatorilor romani, acestia ducand o batalie dura cu tarifele din ce in ce mai mari la carburanti precum si cu finantarea activitatilor curente. In ritmul acesta in ultimii 2 ani peste jumatate din flota romaneasca de transport marfa a disparut fie prin faliment fie prin relocare in alte state din Uniunea Europeana.

In 2007 carburantii reprezentau 45% din tariful practicat/km iar in momentul de fata acest procent a crescut la 75 %.  Daca in anul 2007 motorina se vindea in Romania cu 3,6 RON/litru in conditiile in care costul cu motorina/km era de 1,25 RON, iar tariful practicat era de 2,6 RON/km, astazi motorina se vinde cu 6 RON, iar costul/km este de 2,1 RON, in conditiile in care pretul practicat este acelasi.

In cazul in care preturile carburantilor vor continua sa creasca in acelasi ritm transportatorii autohtoni vor disparea iar preturile serviciilor de transport vor exploda influentand in mod real produsele si serviciile la consumatorul final.