Publicat: 3 Iulie, 2014 - 14:32
Share

De la an la an „bulgarele” datoriilor acumulate de MT pentru transportul categoriilor defavorizate se rostogoleste si apasa greu pe umerii transportatorilor rutieri obligati, in mod absurd prin lege, sa ofere reduceri, sa raporteze persoanele transportate  si sa platesca TVA la sume pe care nu le incaseaza nici dupa 18 luni, se arată într-un comunicat de presă al FORT.
Prezentăm comunicatul:
"Astazi datoriile totale fata de operatorii de transport rutier si feroviar se ridica la valoarea de 340 milioane lei aferent perioadei aprilie 2013-mai 2014. In ceea ce priveste transportul rutier valoarea datoriilor este de 84 de milioane lei.

Bugetul pentru 2014 al Ministerului Transporturilor nu mai permite efectuarea de plati pentru aceste arierate, iar reprezentantii MT si MF ridica ca de obicei din umeri.

Federatia Operatorilor Romani de Transport – F.O.R.T. a solicitat inca din 2010 schimbarea sistemului si asigurarea directa in pensie a unor sume suplimentare ce ulterior pot fi utilizate pentru transport.

Tot la presiunea F.O.R.T. in luna Decembrie 2012 Parlamentul Romaniei a promovat legea prin care: „Beneficiarii facilitatilor de calatorie vor achizitiona bilete cu plata integrala a acestora, urmand ca decontarea sa se realizeze prin institutiile publice responsabile, in cuantumul prevazut in legislatia specifica fiecarei categorii sociale, in baza normelor ce se vor aproba prin hotarare a Guvernului, in termen de maximum 45 de zile de la data publicarii prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I."

In Ianuarie 2013 Guvernul Romaniei, la presiunea Ministerului Muncii, a distrus complet legea emisa de Parlament si a revenit la situatia anterioara prin adoptarea OG 4/2013 astfel: "prin abrogarea articolului mentionat, pana la data de 1 ianuarie 2015, pensionarii, veteranii si vaduvele de razboi beneficiaza in continuare de facilitatile acordate pe baza tichetelor de calatorie gratuite sau taloanelor speciale de calatorie, conform normelor legale in vigoare".

Daca la rectificarea bugetara nu sunt asigurate sumele pentru plata datoriilor, transportatorii membrii FORT nu vor mai asigura transportul decat la valoarea integrala.

Din analiza statistica efectuata in toata tara de membrii F.O.R.T.  reiese  clar ca pensionarii prefera sa primeasca o anumita suma de bani ca supliment in pensie pe care eventual sa o utilizeze pentru transport".