Publicat: 30 Iulie, 2016 - 12:29

DIFERENȚA DE PERFORMANȚĂ ÎNTRE COMPOZIȚIILE SOFT ȘI SUPERSOFT ESTE DE APROXIMATIV 1,5

TEMPERATURA PISTEI NU A DEPĂȘIT 40 DE GRADE CELSIUS, DAR SE PROGNOZEAZĂ O VREME SCHIMBĂTOARE 
 

Hockenheim, 29 iulie 2016 – Echipele s-au concentrat pe compozițiile P Zero Roșu supersoft și P Zero Galben soft, în Germania, cu un rulaj redus pentru pneurile medii în FP1, care au fost de asemenea nominalizate pentru revenirea la Hockenheim, weekendul acesta.

Cu aproape 1,5s diferență între cele două compoziții, supersoft-urile par să fie pneul pe care cei din față se vor califica maine. Acest ecart a crescut de la 1.3s pe parcusul FP1, deoarece probabil echipele și-au optimizat performanțele pe supersoft după amiază, pe măsură ce au început să se concentreze pe simulările pentru calificări și cursă.

Acestea au fost în mod special două sesiuni de antrenamente libere deosebit de importante, Hockenheim lipsind din calendarul Formulei 1 în ultimii doi ani, ceea ce înseamnă că echipele au trebuit să-și recalibreze informațiile, în acord cu actuala generație de mașini mult mai puternice. Dimineață, pista s-a dovedit alunecoasă și unii piloți au suferit de fărâmițare inițială a pneurilor – dar majoritatea competitorilor au bătut timpii din ultima sesiune de calificări FP1 din 2014, iar cel mai bun timp din FP1 a fost cu o secundă mai bun decât timpul de pole din 2014. Un rezultat important în mod deosebit, fiind obținut cu aceleași compoziții de pneuri (soft și supersoft) precum cele utilizate în urmă cu doi ani: o situație nouă anul acesta, deoarece  la celealte GP-uri compozițiile nominalizate au fost cu o idee mai soft, decât în urmă cu un an

Această tendință a continuat și în FP2, cu primii șase piloți sub timpul de pole din 2014. Așa cum a fost cazul în FP1, Nico Rosberg și-a condus echipa Mercedes pe propriul teren, devansându-l pe Lewis Hamilton. Temperaturile pistei nu au depășit 40 de gradce în FP2, dar vremea schimbătoare care caracterizeaza Hockenheim este de așteptat să se păstreze pe parcusul weekendului – astfel că ne așteptăm la o cursă imprevizibilă.

Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: „Cum piloții nu au mai fost pe Hockenheim de mai bine de doi ani, ziua de azi a fost despre reacomodarea cu pista și cu colectarea de date care sunt relevante pentru nivelul actual al performențelor mașinilor și pneurilor 2016. În ciuda unor condiții aluneacoase și schimbătoare – în special dimineață – echipele și-au atins în general obiectivele și s-au acumulat numeroase date asupra cărora ne putem concentra acum. Este clar că pneurile supersoft s-au bucurat de un avantaj notabil aici, fiind natural faptul că echipele s-au concetrat asupra acestei compoziții, maximizînd de asemenea și oportunitățile oferite de pneurile soft. Oricum, mai sunt multe de învățat și de analizat.”

 

TIMPI - FP1

 

 

 

 

 

 

 

 

  TIMPI  - FP2

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Rosberg

 

 

1m15.517s

 

 

Supersoft noi

 

 

 1. Rosberg

 

 

1m15.614s

 

 

Supersoft noi

 

 

2. Hamilton

 

 

1m15.843s

 

 

Supersoft noi

 

 

 2. Hamilton

 

 

1m16.008s

 

 

Supersoft noi

 

 

3. Vettel

 

 

1m16.667s

 

 

Supersoft noi

 

 

 3. Vettel

 

 

1m16.208s

 

 

Supersoft noi

 

 

FP1 – CEL MAI BUN TIMP PER COMPOZIȚIE

 

 

Medium

 

 

Hulkenberg

 

 

1m18.591s

 

 

Soft

 

 

Rosberg

 

 

1m17.030s

 

 

Supersoft

 

 

Rosberg

 

 

1m15.517s

 

 

FP2 – CEL MAI BUN TIMP PER COMPOZIȚIE

 

 

Soft

 

 

Hamilton

 

 

1m17.067s

 

 

Supersoft

 

 

Rosberg

 

 

1m15.614s

 

 

CEL MAI LUNG SCHIMB AL ZILEI

 

 

Medium

 

 

Hulkenberg

 

 

21

 

 

Soft

 

 

Vettel

 

 

33

 

 

Supersoft

 

 

Magnussen

 

 

24

 

 

Statistica zilei:

 

 

 

 

 

Medium

 

 

Soft

 

 

Supersoft

 

 

km parcuși *

 

 

352

 

 

3369

 

 

2875

 

 

Seturi utilizate în total **

 

 

14

 

 

42

 

 

42

 

 

Cel mai mare nr. de tururi **

 

 

21

 

 

33

 

 

33

 

 

Presiunea minimă prescrisă în pneuri: 22,5 psi (față); 20 psi (spate)

Întâmplarea zilei pentru Pirelli: Acesta este de fapt unul dintre cele mai aglomerate weekend-uri ale anului pentru Pirelli, cu cursa de 24 de ore de la Spa derulată în Belgia, Raliul Finalndei, etapă a Campionatului Mondial de Raliuri, precum și etapele Pirelli World Challenge din Mid Ohio și Ferrari Challenge în Sochi. Cele mai multe pneuri furnizate pentru un singur eveniment au fost la Spa 24 de ore, unde un total de 13000 de pneuri au fost disponibile pentru piloții Blancpain GT și Lamborghini Super Trofeo.

Observat în paddock: Mick Schumacher. Cel mai tânăr star al Formulei 4 poartă un nume legendar…atât tatăl, cât și unchiul său câștigând Marele Premiu al Germaniei în trecut.