Publicat: 14 Septembrie, 2017 - 18:13
Share

După una dintre cursele definite printr-o strategie cu o singură oprire, cum a fost cea de la Monza, Formula 1 se îndreaptă spre una dintre cele mai complexe curse ale sezonului, din punct de vedere tactic, desfășurată pe nocturnă pe circuitul stradal de la Singapore. Cele mai moi compoziții din gama P Zero – soft, supersoft și ultrasoft – sunt din nou aduse la Singapore, așa cum a fost și cazul anul trecut, pregătite pentru cursa cu 61 de tururi care în mod normal se apropie ca durată de limita de două ore, cu mai mult de o oprire. Dincolo de această încercare mai puțin obișnuită avem și variabilele adăugate de un circuit stradal nepermanent: în privința aderenței scăzute, a marcajului stradal și capacelor de canal, precum și probabilitatea ridicată de a apariție a safety-car-ului: în istoria de nouă ani a circuitului acesta a apărut de fiecare dată.

CIRCUITUL DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR:

-       Cu fiecare sesiune care începe târziu și continuă în noapte, modelul de evoluție a temperaturii pistei și a aderenței este diferit față de sesiunile desfășurate ziua.

-       Cu 23 de viraje, pneurile lucrează din greu; viraj după viraj.

-       În timp ce este circuitul cu cele mai multe viraje din sezon, este și al doilea cel mai lent după Monaco: o combinație unică.

-       Chiar și pe noapte temperaturile ambientale rămân ridicate, conducând la degradare termică.

-       Pneul stânga spate este cel mai solicitat, ceea ce dictează numărul de opriri.

-       Strategia cu două opriri a câștigat anul trecut, dar au fost și piloți care au oprit de trei ori.

MARIO ISOLA - HEAD OF CAR RACING „ Singapore este mereu una dintre cele mai interesante și imprevizibile curse ale anului, una în care strategia opririlor joacă adeseori un rol crucial: deasemenea și pentru că există o reală posibilitate de apariție a safety-car-ului. Spunând asta trebuie completat cu faptul că pole-position a avut, istoric vorbind, o mare contribuție la câștigarea cursei de pe Marina Bay, astfel calificările fiind cruciale. Pentru a se pregăti, echipele vor trebui să acorde o atenție special datelor colectate în antrenamente precum, evoluția temperaturii pistei în timpul serii. Înțelegând asta se pot controla mai bine gradul de uzură și degradare și astfel se poate implementa o strategie mai eficientă.” 

CE ESTE NOU?

-       Echipele sunt în general în favoarea pneurilor ultrasoft la Singapore, soft și supersoft fiind alese în cantități moderate.

-       Nu există modificări majore ale pistei și infrastructurii anul acesta.

-       Programul de teste pentru pneurile prototip slick Pirelli 2018 a contiunuat săptămâna trecută pe circuitul Paul Ricard, cu Lewis Hamilton și Valtteri Bottas pilotând pentru Mercedes și completând schema de testare.

-       Pirelli a obținut recent primul titlu la general într-un campionat FIA, mulțumită lui Simone Faggioli care a câștigat Campionatul European de Coastă cu pneuri P Zero.

-       Vedeta Pirelli la Salon Prive din Marea Britanie a fost fostul pilot de F1m John Watson din Irlanda de Nord, cunoscut pentru depășirile de pe circuitele stradale.