Publicat: 20 Septembrie, 2019 - 13:32

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) cere un răspns urgent din partea autorităților, pentru prelungirea perioadei acordate pentru obținerea acreditării celor care practică ridesharing. Parlamentari si guvernanti au demonstrat că fac absolut orice este nevoie pentru a ascunde ilegalitatea activității celor care practică ridesharing”transport alternativ”, dar a găsit și metode pentru a introduce chiar mai multe forme de ridesharing în România.
    Transportatorii autorizați din România vor să li se explice cum este posibil ca după 4 ani în care s-a tolerat încălcarea legislației în vigoare de către firmele de ridesharing, li s-a fabricat apoi o lege specială celor care până acum au practicat pirateria, li s-a stabilit și o perioadă de 4 luni pentru a se putea supune noii legi, iar acum li se mai prelungește cu încă 4 luni perioada, doar pentru a nu se constata că aceștia încalcă în continuare legea.
    Șoferilor de la firmele Uber, Bolt, Yango sau Clever Go li s-a acordat un prim termen pentru obținerea autorizației de transport alternativ, până  până la 1 noiembrie 2019, dar deja s-a prelungit perioada, până la 1 februarie 2020 – timp în care toți sunt liberi să circule FĂRĂ AUTORIZAȚIE! Deja s-a trecut la nivelul următor, către intruziunea pe piața autocarelor și a microbuzelor, după ce OUG a fost modificată in Senat, astfel încât se poate face ridesharing și cu autovehiculele care au mai mult de cinci locuri. O altă modificare a legii prevede ca șoferii să poată lucra cu oricâte aplicații vor.
    „Este o bătaie de joc la adresa transportatorilor autorizați. Se vede clar că cei pentru care s-a fabricat o lege specială, în luna iunie, tot nu vor să intre în legalitate, iar acea ordonanță de urgență a fost dată degeaba. Au profitat și vedem că profită în continoare de anumiți politicieni care par a lucra în interesul acestor multinaționale care fac ridesharing în România, pentru eludarea bugetului consolidat al statului. Până când mai putem sta și privi cum se distruge transportul autorizat de persoane cu capital privat din România, în favoarea acestor multinaționale, iar politicienii își urmăresc doar intersul propriu? Deja este clar pentru noi, după ce s-a introdus în lege și transportul alternativ pentru mașini cu 7-8 locuri, că se încearcă distrugerea transportatorilor din România, în favarea unor firme aduse în țară? Probabil că acest guvern nu are nevoie de firme plătitoare de taxe și impozite, din moment ce persoane interesate atat din Parlament cat si Guvern se străduiesc să excludă transportatorii autorizati care plătesc taxe și impozite în România, pentru a le face loc și legi speciale unora care nu vor mai plăti”, a declarat Vasile Ștefănescu, președinte COTAR.
    Luând în considerare faptul că legislația în vigoare nu permite circulația taxiurilor sau a autocarelor neautorizate și nelicențiate, dar se permite circulația în aceste condiții pentru firmele care fac ridesharing, COTAR cere Executivului respectarea principiilor concurenței și garantarea egalității în fața legii, pentru toți cetățenii și pentru toate companiile care activează în România. Așteptăm ca organele competente să se autosesizeze.

CONFEDERAŢIA OPERATORILOR şi TRANSPORTATORILOR AUTORIZAŢI din ROMÂNIA (C.O.T.A.R.), cu sediul în Bucureşti, str. George Enescu, nr. 27-29, sector 1, reprezentativă la nivel naţional, conform Legii nr. 62/2011 şi a Sentinţei Civile nr. 23 FED/16.11.2013, Sentinţă Civilă nr. 2 REP/16.01.2017 pronunţată de Tribunalul Bucureşti, pe sectorul de activitate „transporturi rutiere”, ”şcoli de conducere auto” având ca membri federaţii şi asociaţii din rândul transportatorilor de persoane, transportatorilor în regim de taxi şi închiriere, şcolilor de conducători auto.