Publicat: 13 Ianuarie, 2020 - 14:00

În primele 9 luni ale exercițiului financiar 2019/20 (1 martie-30 noiembrie 2019), grupul Hornbach (Hornbach Holding AG & Co. KGaA) a înregistrat o creștere puternică a cifrei de afaceri și a rezultatului. Creșterea îmbucurătoare a vânzărilor cu 7,8%, ajungând la 3.745,3 mil. euro (anul precedent 3.475,5 milioane euro), a dus, împreună cu optimizarea costurilor, la creșterea rezultatelor. Astfel, grupul Hornbach și-a majorat rezultatul operațional EBIT ajustat cu elemente neoperative cu 33%, ajungând la 240,2 mil. euro (anul precedent 180,6 mil. euro). Rezultatul per acțiune a holdingului se află după 9 luni la 8,02 euro (anul precedent 6,26 euro). Pe baza creșterilor rezultate în al III-lea trimestru, Consiliul de Administrație a majorat veniturile prognozate pentru întregul an financiar 2019/20.

Cifra de afaceri a celui mai mare subgrup operativ Hornbach Baumarkt AG (comerț cu amănuntul DIY), care la data de 30 noiembrie 2019 opera în total 159 de magazine de materiale de construcții și grădinărit, precum și magazine online în nouă țări europene, a crescut în primele 9 luni cu 7,5%, ajungând la 3.499,3 mil. euro (anul precedent 3.256,1 mil. euro). Magazinele de materiale de construcții și grădinărit au înregistrat în primele 9 luni o creștere a cifrei de afaceri de 7,1% (anul precedent 3,8%), pe o suprafață de vânzare comparabilă și eliminând efectele cursului valutar.

Cifra  de afaceri a magazinelor de materiale de construcții Hornbach de pe piața din Germania și a magazinului online a crescut în primele 3 trimestre din 2019/20 cu 5,6%, ajungând la 1.782,1 mil. euro (anul precedent 1.687,7 mil. euro). Cifra de afaceri în Germania a crescut cu 6,2% (anul precedent 1,6%), la o suprafață de vânzare comparabilă. În cele opt țări din restul Europei cifra de afaceri a crescut cu 9,5%, ajungând la 1.717,2 mil. euro (anul precedent 1.568,3 mil. euro). Ponderea vânzărilor magazinelor din afara Germaniei la totalul cifrei de afaceri a subgrupului Hornbach Baumarkt AG s-a majorat de la 48,2% la 49,1%. Cifra de afaceri din restul Europei a crescut cu 8,1% (anul precedent 6,3%), la o suprafață de vânzare comparabilă și eliminând efectele cursului valutar.

„În special în Germania am accelerat puternic în primele 9 luni, în comparație cu anul precedent. Nu numai că ne-am apropiat mult mai mult de ratele noastre de creștere ridicate din afara Germaniei, dar am mărit și distanța față de branșă. Nivelul ridicat de satisfacție al clienților se reflectă și în clasamentul unor sondaje de opinie renumite. În Germania, precum și în magazine importante din străinătate, precum Olanda sau Austria, deținem un loc fruntaș în ceea ce privește aprecierea clienților“, spune Albrecht Hornbach, președintele Consiliului de Administrație Hornbach Management AG.

Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH, care operează în prezent 31 de magazine de materiale de construcții în sud-vestul Germaniei, precum și două magazine în Franța, în apropierea graniței cu Germania (Lothringen), a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri în primele 9 luni cu 12,4%, ajungând la 244,8 mil. euro (anul precedent 217,7 mil. euro).
Rezultatul operațional ajustat crește semnificativ

Datorită evoluției semnificative a cifrei de afaceri și a optimizării costurilor în grupul DIY, rezultatul operațional (EBIT) ajustat al grupului Hornbach a depășit de peste două ori valoarea în al III-lea trimestru, ajungând la 41,8 mil. euro (anul precedent 19,7 mil. euro). În total, EBIT ajustat a crescut în primele 9 luni cu 59,6 mil. euro (plus 33%), ajungând la 240,2 mil. euro (anul precedent 180,6 mil. euro). Activitatea operativă a avut cea mai mare pondere la creșterea cu peste 50 mil. euro, restul rezultând din prima aplicare a standardelor contabile IFRS 16 (leasing). Marja EBIT ajustată a crescut, în comparație cu aceleași interval din anul precedent, de la 5,2% la 6,4%. Rezultatul per acțiune a holdingului a crescut la 8,02 euro (anul precedent 6,26 euro).

La nivelul Hornbach Baumarkt AG, EBIT ajustat a urcat în primele 9 luni din 2019/20 cu 49,5%, ajungând la 200,9 mil. euro (anul precedent 134,3 mil. euro). Rezultatul per acțiune al magazinelor de materiale de construcții și grădinărit a fost de 3,72 euro (anul precedent 2,89 euro). Hornbach Baustoff Union GmbH și Hornbach Immobilien AG au contribuit la rezultatul concernului cu 5,5 mil. euro (anul precedent 6,6 mil. euro), respectiv 43,1 mil. euro (anul precedent 42,3 mil. euro).

Prognoza privind creșterea rezultatelor pentru exercițiul financiar 2019/20

Prognoza rezultatelor pentru întregul an 2019/20 a fost reevaluată, pe fondul creșterii substanțiale a veniturilor în al III-lea trimestru și în primele 9 luni. Se preconizează că EBIT-ul ajustat (anul precedent 134,9 mil. euro) al grupului Hornbach va crește cu un procent de două cifre (partea de jos până la mediu a intervalului) (anterior: „cu peste 20%“). A fost confirmată prognoza privind cifra de afaceri pentru exercițiul financiar 2019/20, astfel cifra de afaceri va crește cu un procent de o cifră, în intervalul mediu spre superior. 

Indicatorii Grupului HORNBACH pentru trimestrul al III-lea și primele 9 luni ale exercițiului financiar 2019/20
Concernul HORNBACH Holding AG & Co. KGaA 
(în milioane euro, dacă nu este indicat altfel)    Trim. III
2019/20 1)    Trim. III
2018/19    ±
în %    9 luni
2019/20 1)    9 luni
2018/19    ±
în %
Cifra de afaceri netă    1.139,4    1.084,9    5,0    3.745,3    3.475,5    7,8
Cifră de afaceri netă subgrupul
 Hornbach Baumarkt AG    1.054,5    1.006,4    4,8    3.499,3    3.256,1    7,5
- din care Germania    526,2    513,8    2,4    1.782,1    1.687,7    5,6
- din care restul Europei    528,3    492,6    7,2    1.717,2    1.568,3    9,5
Creșterea cifrei de afaceri raportată la aceeași suprafață de vânzări (DIY) 2)    4,6%    6,2%        7,1%    3,8%    
- din care Germania    3,3%    4,4%        6,2%    1,6%    
- din care restul Europei 2)    5,9%    8,2%        8,1%    6,3%    
Cifră de afaceri netă  subgrupul   Hornbach Baustoff Union GmbH    84,5    77,9    8,5    244,8    217,7    12,4
Marja brută (în % din cifra de afaceri netă)    35,0%    35,0%         35,6%    35,8%    
EBIT    41,3    20,9    97,7    240,6    181,7    32,5
EBIT ajustat    41,8    19,7    >100    240,2    180,6    33,0
Profitul concernului înainte de impozitare (EBIT)    30,4    16,1    89,1    205,9    165,8    24,2
Excedent la nivel de perioadă 3)    23,4    11,8    98,3    156,1    122,1    27,9
Profit per acțiune (în euro)    1,30    0,72    80,6    8,02    6,26    28,1
Investiții    24,7    21,7    13,7    104,2    158,3    -34,2

Alți indicatori ai concernului Hornbach
Holding AG & Co. KGaA    30 Noiembrie 2019 1)    28 Februarie 2019    ±
în %
Capital social în % din totalul bilanțului    40,4%    50,0%    
Numărul magazinelor de materiale de construcții și grădinărit    159    158    0,6
Suprafaţa de vânzare a magazinelor de materiale de construcții și grădinărit conform BHB (în mii mp)    1.874    1.853    1,1
Numărul de filiale de comerț cu materiale de construcții    33    30    10,0
Angajați (total)    21.465    21.055    1,9
În cazul informațiilor procentuale și al cifrelor pot interveni diferențe din rotunjiri. Informațiile procentuale sunt calculate pe bază de mii euro.

1) Informații pentru exercițiul financiar 2019/20 ținând cont de prima utilizare a standardelor contabile privind leasing-ul IFRS 16. Valorile anului precedent nu au fost ajustate.
2) Fără efecte ale cursului valutar
3) Conform IFRS, inclusiv dividendele altor asociați

 
Fondată în anul 1877, Hornbach este singura companie din domeniul construcțiilor și grădinăritului care se poate mândri cu o istorie de 6 generații. În acest moment, concernul deține 159 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit, în 9 țări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elveția, Suedia, Slovacia și România), dintre care 6 în România (București Berceni, București Militari, București Balotești, Brașov, Timișoara și Sibiu).
 
Conceptul comercial și gama de produse sunt orientate în întregime către sprijinirea proiectelor clienților. Hornbach le garantează acestora prețuri mereu mici, fiind lider de piață pe acest segment, iar consilierea oferită de specialiștii companiei direct la raft și serviciile puse la dispoziție în fiecare magazin sunt foarte apreciate.
 
Prin pionierat, cum ar fi deschiderea primului magazin mixt de materiale de construcții și produse de grădinărit (1968), a primului megastore (1980) și a primului magazin de materiale de construcții cu conceptul drive-in (2003), Hornbach își dovedește în permanență forța inovatoare. De decenii, Hornbach este considerat un angajator de top, în acest moment având aproximativ 21.000 de angajați care contribuie la succesul companiei.

Tag-uri Institutii: