Publicat: 3 Decembrie, 2015 - 12:25

HOSPICE Casa Speranței a dat startul campaniei de strângere de fonduri ce se adresează companiilor care au înregistrat profit în acest an și care pot direcționa până la 20% din acest impozit pentru a susține cauze umanitare prin intermediul Legii sponsorizării, aflată în vigoare de 21 de ani, dar încă puțin cunoscută și folosită de firmele din România. Fondurile colectate vor fi folosite pentru îngrijirea paliativă a persoanelor care suferă de boli incurabile.

În fiecare an în România peste 150.000 de persoane au nevoie de acest tip de ingrijire în lupta lor cu o boală incurabilă. Mai puțin de 7% dintre aceștia primesc sprijin la momentul potrivit. HOSPICE crede în îngrijirea paliativă ca drept al omului. Viziunea noastră este că în România toți pacienții cu boli incurabile să beneficieze de servicii adecvate de îngrijire paliativă, la momentul potrivit, pentru a trăi cu demnitate fiecare clipă, alături de cei dragi.
În campania HOSPICE de anul trecut, organizația a colectat 1.618.972 de lei, de la 188 de companii, o creștere de 59% față de 2013. Cu fondurile pe care ne propunem să le strângem în acest an vom putea oferi gratuit 6000 de vizite la domiciliul bolnavilor, 4000 de zile de internare în unitățile cu paturi din București și Brașov, precum și 3000 de participări în centrele de zi.
Și în acest an campania HOSPICE Casa Speranței este susținută de Corina Dănilă, realizator al emisiunii Ieri-Azi-Mâine difuzată de luni până vineri la TVR 2.

Potrivit Legii nr. 32/1994, societățile comerciale pot direcționa până la 20% din impozitul pe profit către organizații neguvernamentale, în limita a 0,3% din cifra de afaceri, limită care se va majora la 0,5% în 2016. Doar 21% dintre firmele care au realizat profit în 2014 au utilizat-o pentru a direcționa fonduri către organizațiile non-guvernamentale, conform datelor furnizate de ANAF fundației HOSPICE Casa Speranței. Companiile pot redirecționa acești bani, fără niciun cost, până la finalul anului. Actele și informațiile complete referitoare la procedură pot fi găsite pe site-ul de campanie, la adresa 20.hospice.ro. 
Datele ANAF mai arată că, în 2014, 137.909 de societăți comerciale au realizat profit. Dintre acestea doar 28.545 au înregistrat cheltuieli de sponsorizare, mecenat sau cu burse private, suma totală direcționată anul trecut fiind de peste 554 de milioane de lei. O analiză HOSPICE a concluzionat că suma totală care putea fi direcționată de companii către sectorul non-profit prin sponsorizare în 2014 ajunge la 1.412.412.395 de lei, echivalentul a 318 milioane de euro. Cu doar o treime din această sumă, s-ar putea construi în România 16 centre de îngrijiri paliative, care să ofere servicii gratuite pentru 32.000 de persoane cu boli incurabile pe o perioadă de 12 luni.