24 ianuarie 2022

Iar te simți ca un balon?

SANATATE DIGESTIE
Distribuie pe rețelele tale sociale:

Senzația că acuși faci poc, crampe, arsuri la stomac – poate fi rezultatul chiolhanelor prelungite din perioada sărbătorilor de iarnă. Dar gata, revenim la normal. În plus, calendarul ortodox a reinstaurat clasicele zile de post: miercurea și vinerea. Dacă ții cont de toate acestea și totuși disconfortul digestiv continuă, alta este problema.

Gastroenterologii spun că circa 60% din pacienții lor se plâng de tulburări digestive. Și descriu simptomele: balonare, senzație de prea plin și îngreunare, tranzit intestinal lent (scaun dificil și dureros). Conform statisticilor realizate de către cercetătorii din domeniul medical, femeile sunt mai predispuse la problemele de acest gen: ele ”își adjudecă” 67% din cazurile de balonare, 26% din cazurile de senzație de greutate în abdomen, 22% din cazurile de tranzit intestinal deficitar.

Soluții în caz de ”avarie”

  • Pune în farfurie din plin: fibre (fructe și legume proaspete, în special legume verzi; cereale integrale – inclusiv pâinea pe care o cumperi să fie preparată din făină integrală); proteine de cea mai bună calitate (pește, ouă, soia).
  • Consumă cu zgârcenie: grăsimi (1-2 porții pe săptămână de carne de porc slabă sunt prea de ajuns; untul și uleiul vegetal sunt ingrediente normale într-o alimentație sănătoasă, dar ai grijă să nu le consumi în exces).
  • Alcoolul și băuturile carbogazoase sunt factori forte în incidența tulburărilor digestive. Așa că medicii recomandă să fie consumate doar ocazional și în cantități reduse.
  • Apa, în schimb, este esențială pentru toate procesele metabolice: acestea consumă minimum un litru de apă pe zi. Deci trebuie să bei de la un litru în sus, ideal doi litri, pe zi.

 

Articol de Gabriela Boceanu