Publicat: 29 Mai, 2020 - 18:00
Share

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a anunţat că, începând de marţi, 2 iunie, aplicaţia "dosar electronic" devine operaţională şi pentru Secţia de contencios administrativ şi fiscal, cu trei luni în avans faţă de calendarul estimat iniţial.

Potrivit unui comunicat al Curţii supreme, procesul de înrolare în aplicaţie este din acest moment deschis pentru părţi şi apărătorii acestora, cetăţenii interesaţi fiind rugaţi să urmeze procedura de înregistrare detaliată în secţiunea corespunzătoare de pe pagina de Internet a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie - www.scj.ro.

Ca urmare a volumului foarte mare de documente care trebuie scanate la nivelul SCAF, se acordă prioritate dosarelor aflate pe rolul ICCJ cu termene până în luna septembrie 2020, urmând ca, treptat, să devină disponibile în aplicaţie şi celelaltedosare aflate pe rol.

Astfel, de la data de 2 iunie, dosarul electronic este disponibil pentru toate secţiile şi formaţiunile de judecată ale Înaltei Curţi, toate persoanele implicate în procedurile judiciare de pe rolul acesteia putând beneficia de avantajele aduse de aplicaţie în privinţa accesului liber la justiţie al cetăţenilor: posibilitatea accesării oricând, online, a dosarului propriu; economie de timp, dar şi în ceea ce priveşte costurile deplasării la sediul Instanţei supreme, în special pentru persoanele care nu sunt din Bucureşti; accesul simultan la dosar al tuturor persoanelor implicate, ceea ce permite o administrare mai eficientă a acestuia.

Totodată, prin această modalitate se asigură o mai bună protecţie a cetăţenilor implicaţi în proceduri judiciare şi din punct de vedere sanitar, în contextul măsurilor legate de limitarea efectelor pandemiei de COVID-19.

Atât procesul de înscriere în aplicaţie, cât şi folosirea ulterioară a acesteia sunt gratuite.

Dosarul electronic a fost lansat de Înalta Curte pe 7 mai, fiind disponibil iniţial doar pentru câteva secţii. Pentru Secţia de contencios era prevăzut ca termen de aplicare data de 1 septembrie.