Publicat: 8 Octombrie, 2012 - 10:20
Poate reusim sa vindem acolo CFR Marfa...


Summitul Feroviar de Investiţii în Spaţiul Extins al Mării Negre „ZILELE FEROVIARE 2012” reuneşte la Bucureşti (9-10 Octombrie 2012) elita politică şi feroviară europeană şi asiatică pentru a identifica formulele legislative, administrative, comerciale şi tehnice pentru creşterea volumelor de marfă pe calea ferată de pe platforma eurasiatică. Aflat la a VII-a ediţie, evenimentul strategic organizat de Asociaţia Industriei Feroviare din România şi Club Feroviar, sub egida CER şi UNIFE, se va concentra pe subiecte privind investiţiile în Spaţiul Extins al Mării Negre, care
cuprinde ţări din europa Centrală şi de est până în Asia Centrală, cu o atenţie specială pe proiectele privind dezvoltarea coridoarelor de transport.
Regiunea Mării Negre stă în centrul unei arii de interes ce se întinde până spre Marea Baltică sau până în zona Mării Caspice. Astfel, în Europa, spaţiul Mării Negre reprezintă punctul final al unor coridoare pan-europene, care pornesc din Europa Centrală sau de la Marea Baltică, în timp ce în Asia, ţările caucaziene transmit şi preiau spre şi dinspre Marea Caspică fluxuri de transport prin coridorul TRACECA, în care s-a implicat şi Iranul. Ţările din Asia Centrală delimitează astfel înspre vest, în Asia, aria de interes lărgită a spaţiului Mării Negre, în care putem include în sud Iranul, iar
în nord Rusia. În Europa, această arie extinsă include astfel ţările de pe coasta adriatică şi ţările central-europene, conectate prin toate rutele de transport către această poartă a Europei care este Marea Neagră. Dezvoltarea infrastructurii de transport în aceste ţări prioritizează acele segmente care fac parte din coridoarele pan-europene, coridoare definite spre a lega centrul Europei de spaţiul Mării Negre.

În nord, dincolo de Ucraina, include şi Polonia, în baza interesului declarat în mod oficial de a dezvolta o rută directă care să conecteze cele două porturi: Constanţa şi Gdansk, cea mai scurtă rută între Marea Baltică şi Marea Neagră.
Ţările care gestionează fluxurile de transport dintre Europa şi Asia, deşi fac parte din regiuni geografice sau din structuri politice diferite, sunt astfel unite prin interesele comune legate de tranzitul comercial.
Zilele Feroviare 2012, eveniment component al platformei ROMÂNIA FEROVIARĂ 2020, îmbină cercetarea şi dezvoltarea cu informaţiile politice şi de investiţii. Expoziţia de tehnică feroviară (holul hotelului Pullman) reuneşte cei mai mari producători mondiali şi români de tehnică feroviară, atât în domeniul infrastructurii cât şi al materialului rulant (Alstom, Almex, Bombardier, ECM, Siemens, Vossloh Cogifer, Astra Vagoane Călători, Atelierele CFR Griviţa, ISAF, Electroputere, Softronic,Spiact Craiova etc.), liderii în construcţii (Alpine, Porr, Swietelsky, Wiebe) şi liderul pieţei private de transport feroviar de marfă (Grampet - Grup Feroviar Român).