26 octombrie 2021

Închiderea (lockdown-ul) a paralizat dezvoltarea limbajului copiilor britanici

eleva pe ganduri
Distribuie pe rețelele tale sociale:

Închiderea școlilor, anul trecut, a afectat limbajul și abilitățile expresive ale copiilor, potrivit unui studiu realizat de o fundație educațională in Marea Britanie.

Datele colectate de la 50.000 de elevi și un sondaj întreprins în școlile engleze arată că numărul copiilor de patru și cinci ani care au nevoie de sprijin lingvistic a crescut, ceea ce le va afecta învățarea în viitor.

Cercetările EEF indică faptul că măsurile luate pentru combaterea pandemiei au privat copiii mai mici de contactele și experiențele sociale esențiale pentru dezvoltarea vocabularului copiilor.

Lipsa de contact cu bunicii, distanțarea socială, lipsa ieșirilor cu alți copii și utilizarea măștilor în public i-au privat pe copii de participarea la conversații și experiențe de zi cu zi.

Din 58 de școli primare chestionate în toată Anglia, 76% au spus că elevii care au început școala în septembrie anul trecut au nevoie de mai mult sprijin pentru comunicare decât în ​​anii precedenți și în 96% dintre cazuri, profesorii și părinții s-au arătat  îngrijorați de dezvoltarea limbajului elevilor.

Profesorul Becky Francis, directorul fundației Pentru Încurajarea Educației (EEF), a spus că „școlile și-au exprimat îngrijorarea enormă cu privire la vorbirea și limbajul copiilor mici după impactul pandemiei”.

Constatările EEF se reflectă și în datele de la compania Speech Link, care oferă evaluări standardizate școlilor primare.

Dintre cei 50.000 de tineri de patru și cinci ani care au început școala în septembrie, 20-25 la sută mai mult au nevoie de ajutor în ceea ce privește competențele lingvistice comparativ cu anul precedent, potrivit companiei. Există, de asemenea, îngrijorare cu privire la impactul închiderii asupra copiilor preșcolari.

Ministrul pentru copii și familii, Vicky Ford, a declarat că guvernul a investit 18 milioane de lire sterline pentru a sprijini dezvoltarea limbajului în primii ani de viață, parte a unui nou pachet de 700 de milioane de lire sterline pentru a oferi sprijin suplimentar copiilor care au nevoie de el atunci se întorc  în sălile de clasă.

Saly Miner, director al unei școli londoneze spune că problemele de comunicare sunt „cu adevărat limitative” pentru copiii mici, mai ales dacă sunt incapabili să se exprime, să interacționeze cu colegii lor și să se facă înțeleși. „Este absolut cheie sa reparam acest neajuns ”, a spus el. „Este vorba despre stima de sine și încrederea copilului pentru mai târziu .”

„Fără asta, nu se vor simți fericiți, nu vor putea crește, nu vor putea obține toate beneficiile interacțiunii cu colegii lor așa cum vrem noi să facă și să interacționeze cu personalul.”

Toate cercetările arată că, dacă un copil are probleme de limbă la acea vârstă, la vârsta adultă este de patru ori mai probabil să aibă probleme de citire, de trei ori mai probabil să aibă probleme de sănătate mintală și de mobilitate socială, deci făcând lucrurile bine la o vârstă atât de fragedă este literalmente cheia viitorului copiilor.

Și la București se pot trage învățăminte din ceea ce ne oferă studiile în acest sens întreprinse mai la vest de noi.

Ciprian Pop