7 iulie 2022

InfoCons încheie un nou Proiect de succes pentru reducerea risipei alimentare

Distribuie pe rețelele tale sociale:

InfoCons, Asociația pentru Protecția Consumatorilor, anunță finalizarea campaniei ”Respect mâncării!”, având ca obiectiv principal reducerea risipei alimentare, prin creșterea gradului de educare și informare a consumatorilor cu privire la interconexiunile determinate de risipa alimentară.

Proiect ”Respect mâncării”, lansat în 2018, a fost derulat împreună cu alte 6 organizații din Lituania, Bulgaria, Letonia, Estonia, Croația și Bangladesh în cadrul proiectului co-finanțat de Uniunea Europeană ”Global learning approach on food waste in non-formal education” (Abordarea globală privind risipa alimentară prin educație non-formală).

Proiectul a inclus o serie de activități fizice și online, interactive și de instruire bazată pe simulare, pentru promovarea abilităților de modificare a consumului de alimente și reducerea risipei alimentare, având un impact direct pentru reducerea problemelor de mediu și reducerea costurilor din gospodării.

Astfel, InfoCons a realizat, organizat și distribuit la nivel național diferite acțiuni precum:

Laboratoare de gătit, fizice și virtuale;
Dezbateri pe tema risipei alimentare;
Întâlniri cu diferite grupuri țintă, interesate de reducerea risipei alimentare;
Povești/clipuri în format digital pe tema risipei alimentare;
Acțiuni de conștientizare, multiplicate în diferite spații publice;
Acțiune bazată pe simulare “Povestea ketchup-ului”;
Joc interactiv ”Eroul de zi cu zi”
Animații video ”Povești din bucătărie”
Materiale video ”Sfaturi utile”
Hanbook gratuit ”RESPECT MÂNCĂRII. O cărticică utilă, despre risipa alimentară și cum o poți evita”
Notebook gratuit ”Caietul unui consumator atent”
Competiții;
Teste;
Activitati interactive;
Participarea la târguri ;
Traininguri la locul de muncă;
Transmiterea de comunicate de presă;
Întâlniri cu reprezentanții mass-media;
Realizarea de materiale promoționale.

Anul trecut, pe 29 septembrie, de Ziua Internațională de conștientizare asupra risipei și pierderilor de alimente, InfoCons a lansat și numărul scurt de telefon 0219615, număr cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele, pentru informarea consumatorilor, dar și pentru înregistrarea sesizărilor, în domeniul risipei și pierderilor alimentare.

Activitățile desfășurate de InfoCons în cadrul campaniei ”Respect mâncării” s-au bucurat de un real succes în rândul grupurilor țintă.

Spre exemplu, la laboratoarele de alimente ”Preparati-va mancarea pentru a înțelege abordarea globală” au fost în total 3370 participanți la 16 astfel de evenimente. Evenimentele mobile în spații publice au avut impact în rândul a 425.000 de persoane, dintre care 214.122 persoane s-au implicat activ, și peste 43.000 de persoane au fost impactate de participările la târguri și festivaluri.

Totodată, 480 de persoane au participat la cele 20 de traininguri la locul de muncă, 228 de persoane au participat la 9 instruiri pentru abilități de multiplicare, 363 de persoane au participat la 14 instriuiri bazate pe simulare, iar 364 de persoane au participat la 7 competiții organizate în comunități.

Au fost organizate 5 dezbateri la nivel național și european cu tinerii lideri la care au fost înregistrați 131 de participanți, în timp ce 54 de persoane au răspuns prezent la cele 3 întâlniri de lucru cu actorii cheie din domeniu, iar alte 84 au fost prezente la cele 4 întâlniri de lcuru în vederea creării de povești digitale.

”Ne bucurăm de interesul crescut pe tema risipei alimentare și sperăm că acțiunile noastre vor contribui la reducerea acestui fenomen. De altfel, organizația noastră nu este la prima campanie pentru conștientizarea și educarea consumatorilor privind importanța reducerii risipei alimentare. InfoCons luptă continuu, de 10 ani, pentru promovarea reducerii risipei alimentare, atât prin conștientizarea și educarea cetățenilor în calitate de consumatori, dar și a agenților economic, pentru ca întreg lanțul de la producție până pe masa consumatorului să poată fi monitorizat printr-o trasabilitate care, pe lângă calitatea produselor să aducă și o reducere semnificativă a risipei agroalimentare”, a declarat Sorin Mierlea – Președinte InfoCons.

Risipa și pierderile alimentare au nu doar un impact negativ asupra mediului, dar contribuie și la pierderea semnificativă a calității vieții. Pierderea și risipa alimentară se traduc, de fapt, în costuri directe pentru consumatori, de multe ori costuri foarte mari și nejustificate. Problematica risipei și pierderilor alimentare reprezintă o verigă importantă a mecanismului global de identificare a unor soluții de creștere a calități vieții atât a cetățenilor, a mediului, faunei și, până la urmă, de a avea o planetă mai sigură pentru fiecare dintre noi.

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor – unica organizaţie din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociaţie de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct şi indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor. Este membră fondatoare a Federaţiei Asociaţiilor de Consumatori.