17 iunie 2021

Inspectoratul General pentru Imigrări şi-a extins capacitatea operaţională

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Inspectoratul General pentru Imigrări şi-a extins capacitatea operaţională a spaţiului de lucru ce deserveşte activitatea de relaţii cu publicul din cadrul Serviciului pentru Imigrări al judeţului Ilfov, prin amplasarea unor structuri modulare. Demersul vizează reducerea timpului alocat procesării cererilor depuse de către cetăţenii străini şi europeni, iar în context pandemic asigurarea măsurilor de protecţie împotriva răspândirii Covid-19.

Începând de astăzi, 13 mai a.c., Inspectoratul General pentru Imigrări şi-a extins capacitatea operaţională a spaţiului de lucru ce deserveşte activitatea de relaţii cu publicul din cadrul Serviciului pentru Imigrări al judeţului Ilfov, prin amplasarea unor structuri modulare.

Astfel, la sediul unităţii din strada Nicolae Iorga, nr. 23 din Bucureşti, sunt operaţionalizate două structuri modulare în care sunt amenajate 4 ghişee de lucru cu publicul.

Scopul demersului vizează gestionarea eficientă a activităţilor de reglementare a şederii şi de stabilire a regimului juridic al cetăţenilor străini în România, oferirea de servicii publice de calitate şi un spaţiu optim de lucru pentru poliţiştii de imigrări.

De asemenea, în context pandemic, extinderea zonei de relaţii cu publicul fluidizează fluxul de persoane de la nivelul ghişeelor, prin reducerea timpului de aşteptare alocat procesării cererilor depuse de către cetăţenii străini şi europeni.

Demersurile de amenajare a spaţiului suplimentar de lucru au fost întreprinse în cadrul proiectului „Creşterea capacităţii operaţionale a Direcţiei Migraţie prin amenajarea unor spaţii de lucru suplimentare”, finanţat prin Programul Naţional Fondul pentru Azil Migraţie şi Integrare. Valoarea totală a proiectului este de 177.106 lei din care 132.829,50 lei reprezintă finanţare nerambursabilă.

*** Anul acesta, până la 30 aprilie 2021, la nivelul serviciului au fost primite peste 2200 de cereri de avize de muncă depuse de către angajatori, cele mai multe pentru lucrători permanenţi şi înalt calificaţi. Cei mai mulţi străini sunt din Nepal- 401, India- 342 şi Bangladesh-330.

De asemenea, în primele patru luni ale anului curent au fost primite peste 7.600 de solicitări dintre care peste 2800 de cereri de prelungire a dreptului de şedere în diverse scopuri depuse de către cetăţenii străini (studii, reîntregirea familiei, cercetare, şedere permanentă etc.) şi aproximativ 4900 de cereri de emitere a certificatului de înregistrare a rezidenţei depuse de către cetăţenii europeni.