Publicat: 23 Octombrie, 2018 - 11:46

Ministerul Turismului, asociațiile profesionale și patronatele din turism, Guvernul, toți trebuie să înțeleagă importanța incoming-ului, care reprezintă industria de export de servicii a României precum și motivația existenței Ministerului de resort, consideră omul de turism Gheorghe Fodoreanu

În ultimii 15 ani, la conducerea Ministerului Turismului sau a Autorității Naționale pentru Turism au fost trei miniștri, șase președinți de Autoritate Națională și mai mulți secretari de stat. Mai mult de atât, structura organizațională s-a schimbat cel puțin de fiecare dată când au avut loc alegeri parlamentare, turismul fiind coordonat ori de o Autoritate Națională pentru Turism, ori de un Minister dedicat (ceea ce apreciază toți reprezentanții industriei de profil), ori a aparținut altor ministere (Transporturi, Dezvoltare Regională, Întreprinderi Mici și Mijlocii etc.). Ca o comparație, Austria are același președinte al organizației de turism de peste 12 ani iar Germania, de 18 ani. Nu mai comentăm că aceste organizații au aceeași structură de zeci de ani.

 

Sectorul de incoming al turismului reprezintă export de servicii, care trebuie să fie motivația principală și esențială a existenței Ministerului Turismului. Exportul de servicii nu constituie un export direct de bunuri materiale, precum alte forme de export. Întreaga reușită a evaluării industriei turistice a unei țări se rezumă la numărul de turiști primiți de acea destinație  și la câți bani a generat această formă de export. Comunicarea dintre Ministerul Turismului, mediul de afaceri, partenerii externi, presa de specialitate și liderii asociațiilor de profil se cimentează pe termen lung. Această relație între instituții și organizații din domeniile public și privat asigură performanța turismului. Schimbările dese survenite la Ministerul sau autoritatea de resort din România reprezintă unul dintre factorii majori care au împiedicat construcția unui reflex coerent la nivel de putere decizională, a unui reflex obsesiv de a căuta reușita exportulului de servicii cu orice preț. Acest reflex, care trebuie să fie permanent, nu s-a creat la nivelul păturilor decizionale  în așa fel încât politica industriei turistice naționale să fie în concordanță cu cea europeană.

 

”Turismul nu este încă respectat ca o industrie care lasă bani în România. Nu susțin personal un anumit ministru, dar, repet, schimbarea frecventă a interlocutorilor din partea sectorului public produce haos. Imediat ce un ministru începe să cunoască realitățile mediului privat și să comunice mai mult cu reprezentanții acestuia, este schimbat în urma unui algoritm politic sau din alte rațiuni. Avem nevoie de un ministru care să fie în funcție cât se poate de mult și care, firește, să asculte doleanțele și propunerile mediului privat”, susține Gheorghe Fodoreanu, președintele Invitation Romania, unul dintre principalii touroperatori români specializați pe incoming.

 

 

Exportul de servicii este un sector mai puțin vizibil pentru consumatorii români, însă impactul său se vede, în timp, asupra economiei naționale. Reprezentanții mass-media trebuie să înțeleagă că în turism sunt două direcții: banii care ies din țară și banii care intră în țară, prin exportul de servicii. Cel mai ”frecventat” interlocutor ar trebui, să fie, în acest sens, sectorul de incoming.

 

”Țara are nevoie de bani, iar incoming-ul înseamnă export de servicii și bani pentru noi toți. Valoarea acestui export este, la ora actuală, de 1,5 miliarde de euro, și subliniez că nu transportăm niciun produs în afara țării ci vindem ospitalitate, aer, vise, cultură. Ministerul Turismului trebuie să se facă auzit de către Guvern și de către puterea politică și să facă echipă cu reprezentanții mediului de afaceri din turism. Trebuie să se realizeze o dată că incomingul, deci exportul de servicii, reprezintă o mare șansă pentru dezvoltarea economică a României”, adaugă Fodoreanu.

 

Despre Invitation Romania

 

Înfiinţată în 2006, Invitation Romania este una dintre principalele agenţii de turism din România specializată pe incoming, deci pe aducerea de turişti străini. Touroperatorul Invitation aduce turişti din toată lumea, în special din Asia, Germania, Franţa, Belgia, An­glia, Spania. Printre produsele promovate se numără circuite în Maramureş, Bucovina, Delta Dunării, Transilvania.

Fondatorul Invitation Romania, Gheorghe Fodoreanu, s-a dedicat, de peste 40 de ani, aducerii turiştilor străini în România. A fost ghid şi responsabil pentru piaţa franceză al ONT Carpaţi, singura firmă, de stat, care se ocupa cu aducerea turiştilor străini înainte de 1989, pe vremea comunismului. În 1990, a fondat, alături de parteneri, unul dintre primii touroperatori privaţi din România specializaţi pe incoming, Simpa Turism – Nouvelles Frontieres. Apoi a înfiinţat, alături de alţi acţionari, firmele Simpa Sport, Visit Romania, iar în 2006 a fondat Invitation Romania, touroperator unde este acţionar 100%. În 2004 a înfiinţat Comisia de Incoming a Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), organizaţie al cărei preşedinte a fost între 2006 şi 2007. În 28 de ani, de când lucrează în mediul privat, Gheorghe Fodoreanu se poate mândri că a generat României circa 100 de milioane de euro prin incoming.

De-a lungul timpului, Invitation Romania a obţinut mai multe premii şi distincţii, printre care se numără: de două ori premiul internaţional al clientelei Thomas Cook, locul 1 pentru incoming şi locul 1 pentru originalitatea programului colector la Gala Top Hotels 2017 respectiv 2018, premii acordate de Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) şi Autoritatea Naţională pentru Turism etc.

 

Tag-uri Nume: 

Tag-uri Institutii: