15 august 2022

Jocul terapeutic REThink, instrument de evaluare pentru abilităţile emoţionale ale copiilor şi adolescenţilor

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Departamentul de Psihologie Clinică şi Psihoterapie al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB), prin DATA Lab, anunţă validarea jocului REThink ca şi instrument de evaluare pentru abilităţile emoţionale ale copiilor şi adolescenţilor cu vârsta cuprinsă între 8 şi 14 ani.

Jocul terapeutic REThink a fost validat în studii precedente ca modalitate de intervenţie pentru îmbunătăţirea abilităţilor de reglare emotională a copiilor iar anul trecut a fost adaptat pentru a cuprinde şi un modul de evaluare care poate fi folosit pentru ghidarea intervenţiei şi personalizarea acesteia în funcţie de nivelul copilului.

La studiul de validare au participat 110 copii şi adolescenţi din şcolile din Cluj-Napoca. Rezultatele acestui studiu arată că scorurile copiilor din joc au fost asociate cu scale validate de reglare emoţională. De asemenea, scorul total pentru modului de evaluare în joc prezice problemele emoţionale, măsurate cu chestionar validat pentru evaluarea dificultăţilor emoţionale şi comportamentale.

Astfel, jocul REThink poate fi folosit cu succes pentru prezicerea problemelor emoţionale şi comportamentale, dar şi pentru evaluarea nivelului de abilităţi de reglare emoţională a copiilor şi adolescenţilor.

Totodată, jocul REThink a fost finalist în gala Games for Change Awards 2022 https://www.gamesforchange.org/blog_posts/g4c2022-awards-finalists/ şi a primit, în colaborare cu Fundaţia UBB, Capacity Building Grant de la Child’s Play Charity.

Acest studiu a fost finanţat pe baza grant-ului REThinkEMOTIONS (PCE 136 ⁒ 2021-2023) câştigat de prof. univ. dr. Oana David.

Direcţia Comunicare şi PR a UBB

Sursa foto Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca