Publicat: 11 August, 2020 - 13:43
Share

Raportul Kaspersky privind atacurile DDoS din T2 2020 a scos în evidență faptul că numărul atacurilor DDoS din al doilea trimestru al anului 2020 s-a triplat față de T2 2019. Valoarea este aproape aceeași ca numărul atacurilor DDoS din T1 2020. Experții Kaspersky suspectează că această creștere a atacurilor cibernetice poate fi atribuită impactului COVID-19, întrucât atât atacatorii, cât și țintele lor au fost nevoiți să-și reconsidere planurile pentru această vară.

Pandemia și restricțiile ulterioare de distanțare socială au schimbat semnificativ viața oamenilor. În speță, multe persoane se îngrijorează când vine vorba de călătorit sau pur și simplu nu pot face acest lucru din cauza regulior de distanțare. Prin urmare, mulți oameni aleg să își petreacă vacanța la ei în țară sau chiar și-au anulat cu totul excursiile planificate. Această schimbare a planurilor de vacanță a avut consecințe neașteptate – inclusiv un număr crescut de atacuri DDoS.

Numărul de atacuri detectate și blocate de Kaspersky DDoS Protection în T2 2020 este cu 217% mai mare decât în aceeași perioadă a anului 2019. Totodată, numărul atacurilor din T2 2020 a crescut ușor în comparație cu primul trimestru al acestui an.

Aceste rezultate contrazic tendințele anuale pe care le observă de obicei cercetătorii Kaspersky. În mod normal, numărul de atacuri DDoS variază în funcție de sezon. La începutul anului, se observă, de obicei, un număr mai mare de atacuri DDoS, deoarece este un sezon de vârf pentru afaceri, iar la sfârșitul primăverii și peste vară, numărul atacurilor începe să scadă treptat. De exemplu, numărul atacurilor din T2 2019 a scăzut cu 39% față de valorile din T1 2019, iar în 2018 diferența dintre cele două trimestre a fost de 34%.

 

Diferența dintre T1 și T2 din 2018-2020. Primul trimestru al fiecărui an este considerat 100%

Această tendință se reflectă în numărul de comenzi primite de către roboți de la serverele C&C, care au fost interceptate și analizate de sistemul Kaspersky DDoS Intelligence. În general, numărul mediu de atacuri înregistrate zilnic în T2 a crescut cu aproape 30%, comparativ cu T1. De asemenea, cel mai mare număr de atacuri pe zi a fost de aproape 300 în T2 (înregistrat pe 9 aprilie), în timp ce în T1 2020, recordul a fost de 242 atacuri într-o singură zi.

“În acest an, oamenii nu s-au mai putut bucura de concedii normale, întrucât multe regiuni au păstrat măsurile de protecție și auto-izolare. Acest lucru i-a determinat pe mulți dintre oameni să depindă o foarte mare parte din timp de resursele online, atât pentru activități personale, cât și pentru activități legate de muncă, facând din această vară o perioadă aglomerată pentru afaceri și resurse informaționale. Drept urmare, am observat o activitate fără precedent pe piața DDoS și, până în acest moment, nu avem motive să prevedem vreun declin,” spune Alexey Kiselev, Business Development Manager în echipa Kaspersky DDoS Protection.

Pentru a ajuta organizațiile să se protejeze de atacurile DDoS în perioada vacanțelor, Kaspersky recomandă:

  1. Întrețineți-vă constant operațiunile bazate pe web, cu ajutorul unor specialiști care știu cum să răspundă unui atac DDoS. De asemenea, aceștia trebuie să fie pregătiți pentru a răspunde și în afara programului, dacă apare o urgență.
  2. Validați contractele cu tertii și informațiile de contact – inclusiv cele încheiate cu furnizorii de servicii de internet. Acest lucru ajută echipele să acceseze rapid contractele în cazul unui atac.
  3. Implementați o soluție de securitate fiabilă, care vă protejează compania împotriva atacurilor DDoS, cum ar fi Kaspersky DDoS Protection.

 

Citiți raportul integral pe Securelist.

 

Despre Kaspersky

Kaspersky este o companie globală de securitate cibernetică fondată în 1997. Informațiile vaste despre amenințările cibernetice și experiența în securitate IT deținute de Kaspersky se materializează în mod constant în soluții de securitate și servicii de ultimă generație pentru a proteja companiile, infrastructura critică, autoritățile guvernamentale și utilizatorii individuali din toată lumea. Portofoliul companiei include protecție endpoint de top și mai multe soluții specializate de securitate și servicii, pentru a combate amenințările digitale tot mai complexe. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejați de tehnologiile Kaspersky, precum și 270.000 de companii client, pe care le ajutăm să protejeze ce e mai important pentru ele. Pentru mai multe informații, vizitați www.kaspersky.com

 

Tag-uri Institutii: