15 august 2022

Lecturi de weekend: „Modă publicitate, consum” – coordonatori Romina Surugiu, Dan Podaru

A la carte
Distribuie pe rețelele tale sociale:

Cea mai elaborată abordare a legăturilor dinbtre modă și industria comunicării. Cu repere teoretice și studii de caz.

Cel mai recent program de studii masterale din cadrul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, „Modă, Publicitate, Consum”, inițiat prodecanul FJSC, Dan Podaru, a câștigat, la 15 decembrie 2021, premiul pentru „cel mai inovator program postuniversitar” în domeniul Științelor Sociale. În ediția precedentă a competiției care recompensează performanțele academice, de cercetare și implicare civică ale membrilor UB, Dan Podaru a fost desemnat Profesorul anului 2020 în domeniul Științelor Sociale.

Împreună cu colega sa de catedră, conf. univ. dr. Romina Surugiu, Dan Dogaru a coordonat volumul interesant pe care îl semnalăm astăzi în care unsprezece cercetărori se ocupă de acest important domeniu al modei și publciității.

„Moda, ca industrie creativă sau ca abordare culturală a curentelor sociale, va rămâne unul dintre cele mai atractive și fascinante domenii. Această fascinație ne îndeamnă să descoperim care sunt mecanismele din spatele iluziilor și conexiunile pe care moda le dezvoltă cu atât de multe alte domenii.
Tocmai acest lucru îl reușesc autorii volumului Modă, Publicitate, Consum – să deconspire într-o manieră comprehensivă care este relația dintre modă și multe dintre ariile pe care le inspiră și de la care se inspiră: sociologia, comunicarea, perspectivele filosofico-antropologice. Studiile prezintă relaționarea cu moda prin diverse canale de comunicare și chiar impactul publicității asupra modei ca industrie și al modei ca trend asupra publicității.
Fie că ești un profesionist din industrie sau un pasionat al acesteia, volumul Modă, Publicitate, Consum îți va fi ghid în a descoperi și a înțelege profund acest fenomen contemporan.” (Ionuț Datcu, CEO WOPA Communication Group)

„Acest volum este un ajutor real pentru oricine vrea să studieze sau să învețe despre comunicarea din sfera fashion-ului. Moda, acest domeniu etern schimbător, are nevoie de o comunicare în pas cu tendințele, influențele și glam-ul industriei. Cartea este o culegere de lucrări, proiecte și cazuri de bune practici în care originalitatea, autenticitatea și inovația sunt puse în lumină tocmai de spiritul critic al autorilor.” (Corina Băcanu, creator de conținut)

Cea mai elaborată abordare a legăturilor dinbtre modă și industria comunicării.

Romina Surugiu, Dan Podaru – Modă, publicitate, consum. Editura Tritnic, colecția Comunicare Media. 311 pag.