Publicat: 23 Iunie, 2019 - 00:00

De trei ani, editura PostModernism Museum și fundația Formare Culturală au publicat, în fiecare an, între multe altele, câte un volum intitulat „Noii industriași, creativii”, sub coordonarea Oanei Nasui (freelancer, fondator sau dezvoltator de proiecte și programe culturale, trainer pe subiecte de management cultural și comunicare și multe alte meserii adiacente). Nu încercați, ca și mine, să căutați aceste volume în librării, nu le veți găsi. „Noii industriași, creativii” nu este este comercializată, făcând parte din proiectul „Formare Culturală, accelerator de formare profesională și hub de networking pentru tineri antreprenori”, finanțat de Ministerul Culturii. Dacă vreți un exemplar, îi puteți scrie Oanei Năsui la formareculturala.ro sau vă puteți adresa editurii PostModernismMuseum. Iar cei care se ocupă cu programe în domeniul cultural ar putea avea chiar o surpriză. Sunt volume foarte utile, pline de texte care prezintă experiențele unor manageri culturali, dar și opinii și planuri de acțiune.

Scopul volumelor este de a aduce laolaltă preocupări teoretice și practice ale sectorului creativ, ale politicilor și managementului culturale. Se structurează pe studii de caz, transfer de informație sub formatul interviului, dar și sub formă de eseuri și cercetări cu aparat bibliografic. Prin urmare un amestec de abordări antreprenoriale în arhitectură, teatru, bandă desenată, arte vizuale, muzee și multe altele, despre ce se întâmplă în orașele țării, dar și în alte state, o sursă de inspirație și o apropiere de alte discipline.

Primul volum din Noii industriași, creativii” adună textele a 27 de autori, 160 pagini și a fost lansat în noiembrie 2016. Volumul al doilea a fost lansat în noiembrie 2017 și are 262 pag (48 de texte și 58 de autori). Iar volumul al treilea a apărut în 2018, se întinde pe 206 pagini și reunește 38 de texte de 44 de autori.

De ce a fost nevoie de a aduna asemenea texte a spus-o Oana Nasui încă de la primul volum: „Globalizarea în piața ideilor culturale a schimbat mecanismele și rolurile artistului, creativului, producătorului, distribuitorului și beneficarilor și a mutat o mare parte a creației și consumului cultural în mediul digital. Interdisciplinaritatea domeniilor culturale redefinește toate genurile creative, eliberându-le de formele clasice de înțelegere (arte plastice, teatru, muzică, dans etc) și adăugându-le o importantă coordonată performativă (performing arhitecture, performing food etc)”

Prin urmare, trei volume cu materiale resursă, care conțin studii de caz, interviuri, opinii și cercetări pentru industrii culturale și creative românești.

 

 

Noii industriași, creativii. Studii de caz. Cercetări. Interviuri & opinii. Vol 1, 160 pag. Vol. 2, 262 pag. Vol 3, 206 pag. Editor coordonator Oana Nasui. PostModernism Museum Publishing House.

 

 

Topic: 

Format: