Publicat: 29 Ianuarie, 2020 - 19:00
Share

Legea privind comercializarea produselor românești, Legea nr. 150/2016, despre care producătorii autohtoni spun că nu s-a aplicat niciodată, iar reprezentanții supermarketurilor că este imposibil de aplicat, a adus, totuși, o schimbare în piața de retail pe segmentul de produse alimentare. „A creat apetitul pentru produsele românești. Marile rețele s-au temut de o revoltă puternică din partea producătorilor, după modelul Franței”, a spus Nini Săpunaru, secretar de stat în Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Astfel, au apărut spațiile destinate exclusiv produselor românești și s-a redus timpul de plată a produselor de către comercianți, potrivit fermierinromania.ro. Legea, care reglementează mai multe drepturi ale furnizorilor în relațiile cu lanțurile comerciale, care obligă marii retaileri să se aprovizioneze cu minimum 51% din lanțul alimentar scurt, în cazul anumitor categorii de produse, să elimine taxele și serviciile imputate furnizorilor, a fost contestată la Comisia Europeană și se află încă în procedură de examinare și într-un flux de corespondență și discuții care continuă de doi ani, între Comisie și autoritățile române, a declarat deputatul Alexandru Stănescu, peședintele Comisiei pentru agricultură din Camera Deputaților. Anul viitor, până la 1 noiembrie, se va transpune în legislația internă directiva europeană privind practicile comerciale neloiale în lanțul de aprovizionare alimentar, Directiva Uniunii Europene nr. 663 din anul 2019.