Publicat: 26 Octombrie, 2015 - 10:53
Share

Lewis Hamilton a câștigat Marele Premiu al Statelor Unite și ediția 2015 a Campionatului Mondial de Formula 1, la finalul unei curse pline de acțiune care s-a derulat pe o pistă ce s-a uscat treptat. Toți piloții au pornit cu pneuri intermediare, așteptând pentru momentul ideal când pista s-ar fi uscat suficient de mult pentru a trece pe slick-uri. Atât Hamilton, cât și coechipierul său Rosberg, care a încheiat al doilea, au mers primul schimb pe intermediare, urmat de două schimburi pe pneuri soft.

Momentul opririlor la boxe s-a dovedit a fi cheia victoriei, echipele tehnice și piloții trebuind să ia decizii tactice în ciuda lipsei de antrenamente pe o pista uscată înainte de start, situație care a privat echipele de obișnuitele informații privind uzură și degradarea pneurilor.

Două apariții ale safety-car-ului (precum și două perioade virtuale de safety-car) au dat forma finală strategiei, cu Hamilton oprind pe parcursul celei de-a doua perioade de safety-car – înainte de sosire – dar nu și pe parcursul primei perioade de safety-car, de la începutul cursei.

Aceia care au oprit pe parcursul primei perioade de safety-car au părut că obțin un avantaj, dar a doua perioadă de safety-car a anulat o mare parte din acest avantaj, permițându-le acelora care nu opriseră încă, să o facă în codițiile în care timpul pierdut la boxe nu a mai contat.

Hamilton a urcat, după al doilea și ultimul său pit-stop, pe poziția secundă, dar s-a folosit de viteza și prospețimea pneurilor sale soft P Zero Galben pentru a-l depăși pe Rosberg, care a pornit din pole-position după sesiunea de calificări de dimineață.

Cel mai bine plasat pilot cu trei opriri a fost Sebastian Vettel de la Ferrari, care a completat podiumul. Vettel a optat pentru pneuri de compoziție medium pe parcursul celui de-al doilea pit-stop, în locul celor soft preferate de rivalii direcți. Oricum, el a mai efectuat un al treilea schimb pe parcursul ultimei apariții a safety-car-ului, în același timp cu Hamilton, după ce inițial pornise al 13-lea de pe grila de start.
Într-o cursă ce a pornit în condiții de ploaie, nu s-a mai aplicat obligativitatea de a se rula cu ambele compoziții slick nominalizate. Cei mai mulți dintre piloți au ales să utilizeze compoziția soft, mai rapidă, pe măsură ce pista se usca, dar Vettel a fost primul dintre piloții de top care a utilizat mult mai andurantele pneuri medium. 

Sergio Perez, Force India, a fost singurul pilot care a făcut să funcționeze strategia intermediare-soft-medium, incheind pe cinci după ce a oprit de două ori. Mexicanul a terminat în fața lui Jenson Button de la McLaren și a pilotului Toro Rosso, Carlos Sainz, pornit ultimul după o ieșire în decor în calificări, și care a încheiat pe șase: oprind de asemenea de trei ori. Cel mai mare număr de opriri la boxe a fost efectuat de pilotul Sauber, Felipe Nasr, care a intrat la boxe de cinci ori, dar încheind în final în puncte pe poziția a noua. 

Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: „După câteva amânări și întârzieri am avut în final cursa pe care o așteptam, când condițiile de ploaie de la început au adăugat o altă fascinantă variabilă tactică, nefiind deloc un impediment la adresa acțiunii. Așa cum era inevitabil, fără niciun kilometru rulat pe uscat înainte de start, echipele au trebuit să citească și să reacționeze la situațiile schimbătoare, în loc să se bazeze pe o informație avută aprioric, acesta fiind și cazul piloților care au fost capabili să lucreze cu propriile echipe în aceste condiții schimbătoare. Felicitări lui Lewis Hamilton pentru obținerea pe merit a celui de-al treilea titlu mondial, la finalul unui sezon briliant. Până la final, podiumul acestei etape a fost incert, asigurându-le fanilor un final de cursă plin de suspans, după un weekend care cu siguranță va deveni memorabil…”