Publicat: 17 Septembrie, 2018 - 10:25
Share

Pilotul Mercedes, Lewis Hamilton a câștigat Marele Premiu de la Singapore plecând din pole și oprind doar o dată. La fel ca primii 10 piloți de pe grilă, Hamilton a pornit în cursă cu pneurile P Zero Roz hypersoft, care vineri și sâmbătă s-au dovedit a fi cu peste o secundă și jumătate mai rapide decât ultrasoft-urile. El a făcut o singură oprire pentru a schimba pe soft în turul 15 reușind apoi să-și gestioneze avansul până la final, fără a pierde șefia cursei, mulțumită unui ritm care a fost mai rapid decât al acelora care au schimbat pe ultrasoft. La fel ca toți cei care au pornit pe hypersoft, Hamilton a beneficiat de patru tururi sub safety car la startul cursei, care au prelungit viața celei mai moi compoziții.
Mai multe strategii au fost puse în operă, inclusiv o oprire hypersoft-ultrasoft utilizată de Sebastian Vettel care a încheiat pe trei, în spatele pilotului Red Bull, Max Verstappen – pe aceeași strategie ca și Hamilton, coechipierul lui Verstappen la Red Bull, Daniel Ricciardo a utilizat o strategie hypersoft-ultrasoft pentru un efect bun, arătând suficientă viteză la finalul cursei. Cel mai bine plasat pilot care a pornit în cursă pe ultrasoft a fost Fernando Alonso de la McLaren, care a încheiat pe șapte după ce a pornit din afara primelor 10 poziții pe grilă. Cel mai rapid tur al cursei a fost reușit de pilotul Haas, Kevin Magnussen, care a doborât precedentul record cu peste trei secunde.
Singapore și-a păstrat recordul de 100% de apariție a safety-car-ului cu o apariție la începutul cursei: de data aceasta nu a afectat substanțial strategia.
MARIO ISOLA - HEAD OF CAR RACING
„Așa cum ne-am așteptat, Singapore a fost o cursă foarte lungă, complexă și solicitantă, în timp ce recordul de 100% al aparițiilor safety-car-ului a fost menținut. Aceasta a adăugat un alt element strategic la ceea ce era deja o cursă complexă din punct de vedere tactic. Am observat o serie de strategii diverse și un număr variat de opriri, cu primii 10 piloți pornind pe hypersoft ceea ce le-a dat mai multă viteză la începutul cursei, dar și posibilitatea de a pierde poziții comparativ cu aceeia care au făcut un prim stint mai lung ca urmare a alegerii unei compoziții mai dure sau a unei strategii alternative.”

Tag-uri Nume: 

Tag-uri Institutii: