11 mai 2021

Liceeni din cinci judeţe au participat la concursul de discursuri publice „Puterea cuvintelor”

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Liceeni din cinci judeţe au participat la concursul de discursuri publice „Puterea cuvintelor”, organizat de Facultatea de Istorie şi Ştiinţe Politice

Vineri, 23 aprilie, de la ora 15:00, Facultatea de Istorie şi Ştiinţe Politice (FISP) a Universităţii Ovidius din Constanţa (UOC), a organizat online cea de-a treia ediţie a concursului de discursuri publice „Puterea cuvintelor”, adresată elevilor din clasele a XI-a sau a XII-a de la liceele din zona de Sud-Est a ţării. S-au înscris participanţi din cinci judeţe: Constanţa, Buzău, Galaţi, Tulcea, Vrancea.

Toţi cei 14 candidaţi au primit provocarea de a-şi imagina cum ar trebui să arate oraşul lor astfel încât să îşi dorească să rămână în el şi să devină un oraş prietenos cu tinerii, în general, pornind de la tema lansată de organizatori: „Un oraş pentru tine(ri): cum să fie?” Premiile, în valoare de 3000 de lei, au fost puse la dispoziţie pentru acest eveniment de Fundaţia eMAG pentru Educaţie. Câştigătorii concursului au fost: Premiul I – Niculae David, de la Colegiul Naţional Mircea cel Bătrân, şi Tănase Andrei-Mihai, de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” din Constanţa, Premiul II – Cherciu Luana, de la Liceul Teoretic „Duiliu Zamfirescu” din Odobeşti, judeţul Vrancea; Premiul III – Chioreanu Daria-Maria, Enică Georgiana şi Istrate-Rotaru Alexandra, de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” din Buzău; Menţiune – Bălănuţă Antonio Daniel, de la Colegiul Dobrogean Spiru Haret din Tulcea.

Juriul a fost format atât din cadrele didactice ale FISP, cât şi din parteneri ai evenimentului. Cei din urmă au fost: din partea Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa, inspectorul şcolar pentru istorie Magdalena Baciu-Iacob, şi din partea programului „Constanţa – Capitala Tineretului din România 2021-2022‟, Elena Iordache, coordonatoare a departamentului de comunicare. S-au punctat atât argumentele expuse, cât şi limbajul non-verbal (gesturile, mimica, intonaţia).
Evenimentul a fost coordonat de asist. univ. dr. Georgiana Ţăranu, care ne-a declarat: „Am conceput acest concurs din dorinţa de a deschide un nou spaţiu de colaborare în comunitate, între noi, cei din mediul universitar, pe de o parte, şi elevii şi profesorii din licee. Anul acesta am dorit să extindem acest dialog chiar şi în afara Constanţei, către întreaga regiunea de Sud-Est, unde am văzut mult interes. Cred sincer că toate oraşele au nevoie, ca să se dezvolte, să îşi pună această întrebare: cum să facem să nu ne mai plece tinerii? Iar acest concurs este încă o şansă pentru tineri de a vorbi şi de a fi ascultaţi, la modul cel mai serios, de către ceilalţi, atunci când vorbesc despre idealul lor de comunitate urbană.”

Concursul şi-a propus să cultive şi să premieze pasiunea elevilor pentru istorie, cultură, dezvoltare urbană, dar şi pentru competiţie.

Evenimentul a fost realizat în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa, prin colaborarea inspectorului şcolar pentru istorie, Magdalena Baciu-Iacob, şi programul „Constanţa – Capitala Tineretului din România 2021-2022.”