Publicat: 27 Noiembrie, 2016 - 12:42
Share

Pilotul Mercedes, Lewis Hamilton va porni mâine în cursa care va decide campionul mondial din pole-position după ce a reușit timpul de 1m38.755s cu pneuri ultrasoft. Acesta a fost cu o secundă și jumătate mai rapid decât timpul de pole de anul trecut, câmd pneurile supersoft au fost cea mai moale compoziție disponibilă.
Conform așteptărilor, temperatura la nivelul pistei și a aerului a scăzut la fiecare sesiune, ceea ce înseamnă că cei mai buni timpi s-au obținut spre final. Toți piloții au intrat cu pneuri ultrasoft în Q1, cu excepția piloților Williams. Doar Valtteri Bottas a reușit să treacă în Q2 doar cu pneuri supersoft.
Având cel mai bun timp în Q1 pe ultrasoft, Hamilton a ridicat ștacheta în Q2 cu un set nou de pneuri din acceeași compoziție, atât el cât și copilotul său efectuând doar o ieșire pentru a se clasa primul, respective al doilea.
Red Bull a fost singura echipă care a avut o abordare diferită în Q2 rulând pe supersoft, care s-au dovedit cu 0,7secunde mai lente decât ultrasoft dar care au o durată de viață mai lungă. Daniel Ricciardo și Max Verstappen vor porni de pe pozișiile a treia și a șasea a grilei de mâine: singurele mașini din top 10 care vor începe grand prix-ul pe supersoft, Piloții Red Bull au încheiat Q2, rulând pe ultrasoft dar fără să-și îmbunătățească timpul.
Clasamentul primilor 10 a fost modificat în două ieșiri, timpul de pole din a doua ieșire a fost foarte aproape de recordul din calificări realizat în 2011.
Cea mai bună strategie de mâine este cu două opriri, cu tactici care joacă un rol important în cursă, deoarece Yas Marina este un circuit unde este dificil de depășit, așa cum s-a văzut și în trecut. Un factor previzibil ar putea fi vremea, care este de așteptat să fie ca și azi.
Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: „Temperatura aerului și a pistei a scăzut pe parcursul calificărilor și am avut cu 11 grade mai puțin în FP3 decât cu o zi în urmă. În aceste condiții pneurile ultrasoft au ieșit la rampă, dar a fost o interesantă variație de strategie din partea Red Bull, care a optat din start pentru supersoft. Cum vor funcționa aceste tactici diferite va fi un aspet cheie al cursei și foarte probabil al deciderii campionatului mâine.”
Cum s-au comportat azi pneurile: 
Soft: Nu au fost văzute în calificări dar vor fi un ingradient vital în cursa de mâine. 
Supersoft: Subiectul discuției în calificări, cu Red Bull optând să le utilizeze în Q2. 
Ultrasoft: În jurul a 0,7s mai rapide decât supersoft, utilizate de majoritatea concurenților azi.
ANTRENAMENTE LIBERE 3 – TOP 3 TIMPI
Vettel 1m40.775s Ultrasoft Noi 
Verstappen 1m40.912s Ultrasoft Noi 
Raikkonen 1m40.999s Ultrasoft Noi 

CALIFICĂRI TOP 10
Hamilton 1m38.755s Ultrasoft Noi 
Rosberg 1m39.058s Ultrasoft Noi 
Ricciardo 1m39.589s Ultrasoft Noi 
Raikkonen 1m39.604s Ultrasoft Noi 
Vettel 1m39.661s Ultrasoft Noi 
Verstappen 1m39.818s Ultrasoft Noi 
Hulkenberg 1m40.501s Ultrasoft Noi 
Perez 1m40.519s Ultrasoft Noi 
Alonso 1m41.106s Ultrasoft Noi 
Massa 1m41.213s Ultrasoft noi 

CELE MAI MULTE TURURI PER COMPOZIȚIE
Soft Wehrlein 28 tururi 
Supersoft Bottas 22 
Ultrasoft Gutierrez 20 

CEL MAI BUN TIMP PER COMPOZIȚIE
Soft Rosberg 1m42.294s 
Supersoft Verstappen 1m39.903s 
Ultrasoft Hamilton 1m38.755s.