Publicat: 28 Noiembrie, 2016 - 11:36
Share

Ultima cursă din era deliberatei ridicate degradări a pneurilor s-a încheiat cu pilotul Mercedes, Lewis Hamilton câștigând Marele Premiu din Abu Dhabi. Coechipierul său Nico Rosberg a încheiat al doilea câștigând astfel titlul de campion mondial al piloților pentru prima dată în cariera sa. 

Ambii piloți Mercedes au uitilizat o strategie identică cu două opriri, pornind pe ultrasoft și schimbând de două ori pe soft la un singur tur diferență unul de celălalt în ambele ocazii.

O strategie diferită a fost adoptată de pilotul Ferrari, Sebastian Vettel, care a utilizat toate cele trei compozițiile: a pornit pe ultrasoft, a trecut pe soft și a încheiat curs ape supersoft. Vettel a fost cel mai rapid pilot de pe pistă în ultimele tururi, urcând în clasament și amenințând pozițiile piloților din fața sa, contribuind la un final dramatic al cursei.

Singurii piloți din primii 10 care nu au pornit pe ultrasoft au fost piloții Red Bull. În ciuda unei răsuciri la startul cursei ca urmare a unui contact, pilotul Red Bull, Max Verstappen a putut să urce pe locul doi la general înainte de a efectua singura sa oprire. Verstappen a fost singurul dintre piloții din față care a oprit doar odată, maximizând rulajul primului stint pe supersoft pentru a câștiga poziții și a încheia în final pe patru.

Marți, ultimul test de dezvoltare al complet noii game de pneuri 2017 va avea loc cu Mercedes, Red Bull și Ferrari pentru prima dată împreună pe pistă cu mașinile 2015 modificate. Următoarea generație de pneuri mai late este concepută să ofere o degradare mai mică, introducând o nouă filozofie pentru revoluția tehnică care va oferi și mai multă performanță de anul viitor.

Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: „Decizia pe care a luat-o Red Bull ieri de a porni pe supersoft a fost salutară pentru cursa de azi, Max Verstappen efectuând cea mai creativă strategie cu o singură oprire pentru a se confrunta cu strategiile cu două opriri. Sebastian Vettel a capitalizat de asemenea performanța pneurilor supersoft pentru a urca în clasament în ultimele tururi. Felicitări lui Nico Rosberg pentru câștigarea primului său titlu și vreau să profit de oportunitate pentru a-I omagia pe Felipe Massa și Jenson Button, ambii încheindu-și azi, aici fantasticele lor cariere în Formula 1. Acum că sezonul 2016 este încheiat, atenția noastră se mută spre anul viitor – începând de marți, când vom avea ultimul de test din programul de dezvoltare a noilor pneuri mai late pentru 2017, utilizând toate cele trei mașinile modificate împreună.” 
Momentul adevărului: Lewis Hamilton a câștigat cursa utilizând două opriri, trecând de pe ultrasoft pe soft în tururile opt și 29, așa cum ne-am așteptat. Rosberg a urmat o strategie identică, oprind cu fiecare ocazie un tur mai târziu.