Publicat: 26 Noiembrie, 2019 - 11:23
Share

Pentru cel de-al 21-lea și ultimul grand prix al sezonului, Pirelli aduce cea mai moale combinație de pneuri din gamă: C3 ca Alb hard, C4 ca și Galben medium, respectiv C5 ca Roșu soft. Acestea se potrivesc perfect suprafeței netede de pe circuitul Yas Marina, oferind un compromis optim între performanță și aderență într-o cursă care pornește la lăsarea serii. La finalul grand prix-ului, încep testele pentru anul viitor cu toate echipele.
 

•    Yas Marina reprezintă o medie a sezonului când vine vorba de duritate, cu asfalt neted și un bun balans între virajele care necesită mai mult tracțiune și forță de frânare și mai puțin solicitări laterale.
•    Istoric, Marele Premiu din Abu Dhabi a fost cu op singură oprire, cu o uzură și o degradare reduse. Pare să fie cazul și anul acesta, cu o alegere cu un pas mai dură decât în 2018 (când au fost nominalizate compozițiile superfast, ultrasoft și hypersoft). Anul trecut, Lewis Hamilton a câștigat cursa trecând de pe ultrasoft pe supersoft, destul de devreme, pe o perioadă de safety car.
•    S-a făcut o nominalizare a pneurilor mai dură comparativ cu sezoanele precedente la mai multe curse anul acesta: aceasta pentru a ajuta piloții să tragă tare pe fiecare stint.
•    Cu o cursă care se desfășoară pe înserat, temperaturile au tendința să coboare pe măsură ce cursa se derulează. Cum mașinile pornesc cu plinul făcut, acest lucru poate altera modelul comportamentului pneurilor. Mai înseamnp și că FP1 și FP3 sunt importante.
MARIO ISOLA - HEAD OF F1 AND CAR RACING
„Abu Dhabi marchează finalul unui alt sezon lung, dar munca va continua pentru noi după grand prix, cu o serie de teste atât pentru F1 cât și pentru F2, cu pneurile pe 13 inch și cele pe 18 inch. În total am adus aici 4500 de pneuri, pentru curse și teste: mai mult decât dublul unei cantități obișnuite. Cele două zile oficiale d eteste pentru F1 de după cursă vor fi în special importante, oferind echipelor șansa de a compara pneurile 2019 și 2020 în condiții similare și cu mașinile adaptate. Înainte de asta avem un grand prix de dus. Există șansa să vedem doborâte alte recorduri, echipele având acum toate datele despre pneurile 2019.”
ALTE NOUTĂȚI PIRELLI
•    Imediat după Grand Prix, Pirelli se va îmbarca în cel mai amplu program de teste. Marți și miercuri, echipele vor testa pneurile pe 13 inch pentru sezonul viitor împreună cu cele actuale. Acest test va fi urmat de un test oficial de trei zile pentru Formula 2 și la final un test pentru dezvoltarea pneurilor pe 18 inch pentru F1 și F2.
•    Toate echipele vor avea șansa să testeze 20 de seturi de pneuri. Pirelli va selecta 12 dintre acestea (inclusive C3, C4 din 2019 și 2020, pentru comparații) echipele alegând restul.
•    Fromula 2 revine după o absență de două luni. Titlul a fost déjà adjudecat de Nyck de Vries – dar lupta pentru restul pozițiilor se dispută.
•    Pirelli a revenit ca furnizor oficial ăn Formula 3 odată cu GP Macau, prin olandezul Richard Verschroot care a obținut victoria în fața estonianului Juri Vips, la prima cursă din Macau sub noul regulament FIA F3 cu pneuri P Zero.

 

Tag-uri Institutii: