Publicat: 18 Noiembrie, 2019 - 09:42

Pilotul Red Bull, Max Verstappen a câștigat o cursă dramatică influențată de safety-car efectuând trei opriri, după ce pornise din pole. El a făcut ultima oprire pe durata penultimului safety-car, sacrificâbdu-și conducerea cursei în favoarea pilotului Mercedes, Lewis Hamilton. Oricum, la revenire, olandezul a preluat conducerea din nou obținând a treia sa victorie din acest an, în fața lui Pierre Gasly de la Toro Rosso. Așa cum era de așteptat, condițiile meteo în cursa de la Sao Paulo au fost mai calde decât în zilele precedente, cu temperaturi ale pistei cu 20 de grade peste ceea ce au avut în antrenamentele de vineri.
MOMENTELE CHEIE
•    Verstappen a fost doar unul dintre cei doi piloți clasați în puncte care a efectuat trei opriri, ultima pe durata penultimului safety-car.
•    Au fost trei strategii complet diferite șa primii patru, cu o mare varietate de tactici de-a lungul plutonului. În timp ce Verstappen și Hamilton au făcut trei opriri, pilotul McLaren, Carlos Sainz a fost al patrulea la sosire (înainte de decicia arbitrilor) cu o singură oprire după cea pornit de pe ultima poziție a grilei, iar Gasly a încheiat al doilea cu două opriri.
•    Cele două safety-car-uri de la finalul grand-prix-ului s-au transformat în oportunități pentru piloți, cu câteva incidente dramatice pe măsură ce mașinile au încercat să obțină avantaje de la această situație.
•    Înainte de acestea, strategia soft-medium-soft a fost favorită printre majoritatea concurenților și care a oferit atât viteză cât și flexibilitate în condiții de temperaturi ridicate.
•    Cu temperaturi ridicate în cursă, degradara a crescut ușor la unii piloți și toate cele trei compozițiile au fost utilizate de-a lungul cursei, dar a existat un prim stint lung pe soft.
CUM AU PERFORMAT PNEURILE:
•    HARD C1:  A lucrat bine la temperaturi ridicate, a fost utilizat de Mercedes și Ferrari în cursă, de Vallteri Bottas și respectiv Charles Leclerc.
•    MEDIUM C2: O component cheie pentru stintul median al majorității, în timp ce Sainz a efectuat cu el un stint final de 42 de tururi pentru a încheia pe patru.
•    SOFT C3: Cele două safety-car-uri de la final au făcut ca o serie de piloți să aibă șansa să reutilizeze pentru sprinturile finale, în special Hamilton care s-a echipat cu soft pe parcurul ultimului safety-car, cu doar două turui rămase de parcurs.
MARIO ISOLA - HEAD OF F1 AND CAR RACING
„Ziua de azi a adus una dintre cele mai dramatice curse din istoria Formulei 1, cu acțiuni incredibile de-a lungul întregului pluton. Ceel două apariții ale safety-car-ului de la final au schimbat complet complexitatea strategiilor, până la momentul în care s-a crezut că una cu două opriri este favorizată, pe o vreme notabil mai caldă comparative cu zielel precedente. Aceasta a adus în joc și cea mai rezistentă compoziție. Oricum, Carlos Sainz a dovedit că o strategie cu o singură oprire este posibilă și au fost mulți alți piloți care au vrut să scoată maxim din această cursă imprevizibilă făcând alegeri care în final s-au dovedit rentabile.felicitări lui Piere Gasly și Toro Rosso pentru un bine-meritat loc second și pentru Honda care și-a pus toate mașinile pe podium.”

Tag-uri Nume: 

Tag-uri Institutii: