Publicat: 17 Aprilie, 2016 - 12:10
Share
ROSBERG OBȚINE POLE POSITION CU PNEURI SUPERSOFT ÎN MARELE PREMIU AL CHINEI DUPĂ O SESIUNE DE CALIFICĂRI PLINĂ DE ACȚIUNE

După vremea caldă de ieri, în această dimineață a plouat în Shanghai. Drept rezultat, echipele au utilizat pneurile de ploaie și cele intermediare pentru prima dată de la prima sesiune de antrenamente libere din Melbourne, înainte ca vremea să se îmbunătățească pentru calificările de după amiază. Numeroase incidente mecanice și erori de pilotaj au generat multă acțiune în timpul sesiunii de calificări pe solicitantul circuit din Shangahai, unde pilotul Mercedes, Nico Rosberg a obținut pole-position. După ce Hamilton nu a reușit să se califice la final de Q1, pilotul Mercedes, Nico Rosberg a rulat pe pneuri soft în Q2, ceea ce înseamnă că el va porni mâine în cursă pe această compoziție.
Paul Hembery: directorul Pirelli motorsport: „Ploaia de dimineață a dat o altă perspectivă acțiunii de azi, complicând strategia a ceea ce este și așa o cursă complexă prin faptul că piloții nu au rulat pe pista uscată înainte de calificări. Aceasta ar putea fi unul dintre motivele pentru care am văzut foarte multă acțiune în calificările de azi, cu câteva incidente care au contribuit la modificarea grilei pentru mâine, odată ce am revenit la precedentul sistem de calificare. Pneurile supersoft au avut clar avantajul vitezei aici, dar acest lucru nu reprezintă decât un alt motiv pentru o strategie alternativă pe soft, așa cum a arătat Nico Rosberg. Există câteva potențiale câștigătoare strategii cu trei opriri pentru această cursă: echipele vor trebui să fie reactive, astfel că ne așteptăm să vedem o mare varietate de tactici.”
Cum s-au comportat azi pneurile:
Medium          Nu au fost prea utilizate, câteva echipe ar putea folosi acest pneu la finalul cursei.
Soft                 Utilizat de câteva echipe în calificări, cea mai importantă fiind Mercedes în Q2.
Supersoft       Cu aproape 0.8s mai rapid decât soft: dar cu costul unui rulaj relativ scurt.
Ploaie             Utilizat la start în FP3, a ajutat la uscarea pistei.
Intermediare  Au contribuit la realizarea celui mai bun timp în FP3.
Strategia cursei: Cum echipele au puține date la dispoziție despre funcționarea penurilor slick, calculele strategiei pentru cursa de 56 de tururi devin complicate. Ploaia a avut efect și asupra spălării cauciucului depus pe pistă, ceea ce va afecta și mai mult comportamentul pneurilor. Uzura și degradarea este în mod tradițional mare în China, astfel că strategia optimă ar fi teoretic cu trei opriri: start pe supersoft și apoi schimb pe soft în tururile 11, 26 și 41. O strategie alternativă ar putea fi (Rosberg spre exemplu) start pe soft, și rulaj pe soft în cea mai mare parte a cursei (schimb în tururile 16 și 31) și apoi supersoft pentru schimbul final în turul 46. O strategie S/S/S/Medium pare de asemenea interesanta, dar ușor mai lentă.