Publicat: 20 Iulie, 2018 - 16:16

După o absență de un an, Hockenheim revine în calendarul Formulei 1 cu ocazia Marelui Premiu al Germaniei. În timp ce pista s-a schimbat dincolo de a mai putea fi recunoscută, față de forma originală de mare viteză din 1930, o anume savoare tradițională a întrecerii încă s-a păstrat, cu linii drepte lungi, precum și cu o zonă mult mai tehnică în secțiunea „Motodrom”, unde mașinile negociază o serie de viraje strânse în fața tribunelor arhipline.

CIRCUITUL DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR

  • Cu pneurile medium, soft și ultrasoft au fost nominalizate, s-a făcut un nou „pas” în selecția de pneuri. Această combinație a fost folosită în China, contribuind la o luptă strategică încântătoare.
  •  Hockenheim constă în viraje de viteze mici și medii conectate de linii drepte, ceea ce înseamnă că totul se rezumă la tracțiune și frânare – precum și la conservarea pneurilor spate, lucru în mod special important.
  • Cel mai solicitant viraj pentru pneuri este al cincilea, care este unul lung de stânga.
  • Suprafața pistei este destul de netedă, astfel că nu sunt de așteptat uzuri sau degradări majore ale pneurilor. Oricum, depășirile sunt dificile, astfel că strategia opririlor la boxe poate face o diferență importantă.
  • Vremea în Germania în această perioadă este recunoscută pentru impredictibilitatea sa, cu soare sau ploi torențiale. 
  • În 2016, când Marele Premiu al Germaniei s-a derulat la Hockenheim, Lewis Hamilton a câștigat cursa cu trei opriri, utilizând  compozițiile supersoft și soft.

MARIO ISOLA - HEAD OF CAR RACING „Germania este ușor necunoscută, niciun grand prix derulându-se aici din 2016. Între timp, multe lucruri s-au schimbat la mașini și bineînțeles în privința pneurilor, în timp ce Hockenheimring este în principiu același. Încă o dată, am decis să păstrăm un spațiu între pneurile nominalizate pentru a păstra o diferență de performanță egală între compozițiile alese. Aceasta a contribuit la o cursă frumoasă în China, cu multe repercursiuni asupra strategiei, astfel că sperăm să fie și acum la fel. Datele colectate în antrenamentele libere vor fi extrem de importante, pe măsură ce echipele se reacomodează cu circuitul și lucrează de asemenea la identificarea celei mai bune utilizări a pneurilor nominalizate pentru propriul avantaj.”

CE ESTE NOU?

  • Hockenheim și Marele Premiu al Germaniei, apar sporadic în calendarul F1.
  • Un „salt” între compozițiile nominalizate, pentru a doua oară anul acesta (după China)
  • Aproape toți protagoniștii campionatului au ales șapte seturi de pneuri ultrasoft (opt pentru Daniel Ricciardo) dar alegeri diferite în privința compozițiilor mai tari.
  • Neobișnuit pentru o cursă europeană, nu există etape de Formula 2 sau GP3 în Germania.

Tag-uri Geo: