Publicat: 23 Iulie, 2019 - 10:10
Share

Circuitul Hockenheim din Germania este recunoscut pentru vitezele mari și liniile drepte lungi, dar versiunea scurtă a pistei inaugurată în 2002 este mult mai echilibrată, cu câte puțin din fiecare. Drept rezultat, pneurile din mijlocul gamei P Zero au fost nominalizate pentru acest weekend: C2 este pneul hard, C3 – medium și C4 – soft. Această nominalizare este cvasiechivalentă cu cea din 2018 când au fost folosite compozițiile medium, soft și ultrasoft.

CARACTERISTICILE PISTEI
 

•    Nu există nicio caracteristică definitorie a pistei de la Hockenheim. Turul de pistă reprezintă un mix interesant de viraje și viteze, cu unele secțiuni rapide precum și cu o parte mai lentă și tehnică în zona amenajată ca un stadion și denunită Motodrom: locul favorit al spectatorilor.
•    Nu sunt schimbări semnificative la nivelul pistei sau al asfaltului pentru acest an, care este unul medium în privința energiilor transmise în pneuri și abrazivității. Evoluția pistei de-a lungul weekendului este în general destul de scăzută.
•    Solicitările laterale și longitudinal sunt aproape egale de-a lungul unui tur, ceea ce în teorie, înseamnă că nu ar fi foarte dificil de găsit setarea optimă pentru ca pneurilor să funcționeze la potențialul lor real.
•    Ploaia a făcut ca strategia să fie aproape imposibil de prognozat anul trecut. Pilotul Mercedes, Lewis Hamilton a câștigat printr-o strategie cu o singură oprire (singurul pilot din primii șase care a oprit doar odată) trecând de pe soft pe ultrasoft. A fost o perioadă de safety car, pilotul Red Bull, Max Verstappen încheind pe patru  în ciuda a trei opriri. Din punct de vedere istoric, probabilitatea de safety car este de aproape 50%.
•    Un nou record a fost stabilit anul trecut de pilotul Ferrari, Sebastian Vettel în calificări, dar recordul de pistă datează din 2004, fiind reușit de Kimi Raikkonen pentru McLaren-Mercedes.
MARIO ISOLA - HEAD OF F1 AND CAR RACING
 „Hockenheim nu este o pistă cu care echipele sunt familiarizate, istoric vorbind: pentru mulți ani acesta a alternay cu Nurburgring, sau chiar a ieșit complet din calendar, înainte să revină anul trecut. Oricum, nu este nimic care să suprindă în privința pistei, forțele și solicitările care acționează asupra pneurilor fiind echilibrate. Singura excepție este zona Motodrom, care este mai mult de tipul stop-and-go, în timp ce un alt lucru  de care trebuie să ținem cont este înclinarea din virajele 12 și 13. Uzura și degradarea este în general scăzută, astfel că în trecut am avut stinturi destul de lungi. Așa cum am experimentat și sezonul trecut, vremea este greu de prezis la Hockenheim în această parte a anului și acesta poate fi cu siguranță unul dintre elementele cheie care vor influența strategia. ”
ALTE NOUTĂȚI PIRELLI
•    Pe parcursul aceluiaș weekend cu Marele Premiu al Germaniei, cel mai mare eveniment Pirelli din acest an va avea loc peste graniță în Belgia: cursa de 24 de ore de la Spa, care face parte din seria Blancpain GT. În exclusivitate Pirelli echipează 72 de mașini înscrise anul acesta la start (plus campionatele suport), pentru care sunt aduse un total de 13 000 de pneuri și peste 100 de persoane.
•    În weekendul acesta, înainte de Marepe Premiu al Germaniei, programul de teste Pirelli cu noile pneuri de Formula 2 pe 18 inch continuă în Italia. Nici Formula 2 și nici Formula 3 nu se desfășoară în Germania.
•    Programul Pirelli Hot Laps revine pe Hockenheim, cu Lamborghini alăturâandu-se constructorilor de supercaruri implicați. Fiecare Lamborghini nou care iese pe porțile din Sant Agata Italia o face cu pneuri Pirelli: un acord care datează încă din 1960.
•    Din primele trei echipe, piloții Red Bull sunt singurii care au făcut nominalizări identice de pneuri: piloții Mercedes și Ferrari au ales ușor diferit, cei de la Ferrari optând pentru cea mai mare cantitate de pneuri soft.

PRESIUNEA MINIMĂ DE START (slick)    UNGHIUL DE CĂDERE
     23.5 psi (față) | 19.5 psi (spate)    -3.50° (față) | -2.00° (spate)     
PNEURILE NOMINALIZATE ÎN ACEST SEZON
GRAND PRIX    C1    C2    C3    C4    C5
Australia                         
Bahrain                         
China                         
Azerbaijan                         
Spania                         
Monaco                         
Canada                         
Franța                         
Austria                         
Marea Britanie                         
Germania                         
Ungaria                         
Belgia                         
Italia                         
Singapore                          
Rusia                         
Japan                         
Mexic                         
Statele Unite                         
 

Tag-uri Institutii: