

Lewis Hamilton a obținut pole position pentru Mercedes pe Circuit of the Americas, reușind cel mai bun timp cu 1m34.999s cu pneurile P Zero Roșu supersoft. El a bătut cel mai bun timp al acestui circuit: 1m35.657 reușit de Sebastian Vettel în 2012.
Temperaturile au fost sensibil mai ridicate în calificările derulate după amiază – 27 de grade temperature ambientală și 39 de grade la nivelul pistei – față de antrenamentele libere de dimineață (FP3, unde Red Bull-urile au fost cele mai rapide.
Prima sesiune Q1 s-a parcurs de către toți piloții care au reușit cei mai buni timpi pe supersoft, care este în teorie mai rapid cu o secundă decât soft. Primii clasați au parcurs această sesiune utilizând doar câte un singur set.
În Q2, piloții Mercedes au trecut direct pe penury soft, la fel făcând și pilotul Red Bull, max Verstappen. Red Bull a optat pentru strategii diferite, cu Daniel Ricciardo pe supersoft fiind cel mai rapid în Q2. Toți ceilalți piloți au utilizat de asemenea supersoft, ceea ce înseamnă că doar primiitre piloți vor porni pe soft în cursă și pot, teoretic efectua un prim stint mai lung. Oricum, ei vor fi înconjurați de piloți care vor porni pe supersoft – în celebrul viraj 1.
Primii clasați au efectuat două ieșiri pe supersoft în Q3, Hamilton reușind primul său pole-position în Austin cu 0.2s mai rapid față de coechipierul său.
Opțiunile pentru strategie sunt destul de deschise pentru Circuit of the Americas, deaorece este un circuit unde depășirile nu sunt imposibile. Istoric, aceasta nu este o cursă unde pole-position să fie vital pentru victorie – ceea ce înseamnă că printr-o strategie corectă totul devine posibil. Două sau trei opriri sunt de așteptat în funcție de alegerea pneurilor la start. Dar unii ar putea decide să facă ceva cut totul diferit.
Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: „Am avut condiții perfecte pentru calificări, unde tacticile pentru cursă au început să devină evidente. Cu ambii piloți Mercedes pornind pe pneuri soft, plus pilotul Red Bull, Max Vertappen se crează o variație fundamentală a startegiei care ar putea fi cheia în cursa de mâine. Încă odată temperaturile pistei au fost considerabil mai ridicate în această după amiază decât dimineață și ne așteptăm la condiții similare pentru cursa de mâine. Am văzut în trecut strategii care pot ajuta la câștigarea pozițiilor astfel că ne așteptăm la o cursă fascinantă.”
Cum s-au comportat pneurile:
Medium: Nu au fost utilizate în calificări dar par o opțiune interesantă pentru cursă.
Soft: Acesta a fost esențial pentru strategia din calificări, cu trei piloți utilizându-l în Q2.
Supersoft: Cea mai popular alegere în calificări, dar afectat de o degradare ridicată
Antrenamente libere 3 – primii trei timpi
Verstappen 1m36.766s Supersoft noi
Ricciardo 1m37.032s Supersoft noi
Raikkonen 1m37.284s Supersoft noi
Calificări top 10
Hamilton 1m34.999s Supersoft noi
Rosberg 1m35.215s Supersoft noi
Ricciardo 1m35.509s Supersoft noi
Verstappen 1m35.747s Supersoft noi
Raikkonen 1m36.131s Supersoft noi
Vettel 1m36.358s Supersoft noi
Hulkenberg 1m36.628s Supersoft noi
Bottas 1m37.116s Supersoft noi
Massa 1m37.269s Supersoft noi
Sainz 1m37.326s Supersoft noi
Cele mai multe tururi per compoziție:
Medium Palmer 26 tururi
Soft Nasr 23
Soft Vettel 23
Supersoft Raikkonen 18
Supersoft Bottas 18
Cel mai bun timp per compoziție până acum:
Medium Hamilton 1m38.394s
Soft Rosberg 1m36.351s
Supersoft Hamilton 1m34.999s