Publicat: 30 Iulie, 2019 - 10:12

Marea majoritate a piloților și-au început cariera în karting, iar circuitul îngust și virajat din apropierea Budapestei, cu cele mai mici viteze medii dintre circuitele permanente, amintește de acele zile. Dar asta nu înseamnă neapărat că pneurile vor avea aici o viață ușoară, toate acele viraje nelăsând timp compozițiilor să se odihnească. În consecință, Pirelli a nominalizat C2 ca și compoziție hard, C3 ca și compoziție medium și C4 ca și compoziție soft pentru Ungaria: cele trei compoziții din mijlocul gamei.
 

•    Hungaroring este despre viraje, cele mai multe dintre ele fiind lente și într-o succesiune rapidă. Asta înseamnă că pneurile lucreazxă constant, fără prea mari șanse de a se răci. 
•    Temperaturile medii timd să fie printre cele mai mari din acest sezon. Aceasta nu doar că va spori degradarea termică, dar va face viața grea și piloților, deoarece vitezele medii scăzute (precum și poziția geografică a Hungarosing, într-o vale) vor genera un curent de aer redus pe lângă mașină.
•    Uzura pneurilor și degradarea sunt reduse. Nominalizarea făcută anul acesta este echivalentă cu aceea de anul trecut, când pneurile medium, soft și ultrasoft 2018 au fost alese. Pneul C2 (hard în Ungaria) este de fpat puțin mai moale decât medium-ul din 2018 și este adesea utilizat chiar și atunci când este nominalizat ca și compoziție hard. În 9 din 11 grand prix-uri disputate până acum, toate cele trei compozițiile nominalizate au fost utilizate. 
•    Echipele utilizează o forță de apăsare aerodinamică ridicată care ajută la negocierea virajelor successive, dar aderența mecanică oferită de pneuri este la fel de impotantă pe întortocheatul Hungaroring.
•    Anul trecut strategia câștigătoare a fost cu o singură oprire, pilotul Mercedes Lewis-Hamilton trecând de pe ultrasoft pe soft în turul 25 (din 70) fără a utilize deloc compoziția hard. Sebastian Vettel, de la Ferrari a încheiat al doilea cu o strategie alternativă cu o singură oprire, de la soft la ultrasoft, în timp ce coechipierul său Kimi Raikkonen a fost al treilea cu două opriri: trei strategii diferite în top 3.
•    Recordul pe tur încă datează din 2004 și este deținut de Michael Schumacher. Ar putea cădea weekendul acesta?
MARIO ISOLA - HEAD OF F1 AND CAR RACING
 „Ungaria reprezintă ultimul grand prix înainte de tradiționala pauză de vară și este o cursă foarte crâncenă cu care se încheie prima parte a sezonului: atît din punct de vedere fizic cât și strategic. Depășirile sunt dificile, pista fiind îngustă – există șansa de derapaj în afara trasei ideale – astfel că poziția pe pistă este cheia, iar strategia trebuie să asigure acest lucru. Hungaroring este genul de loc care poate genera surprize printr-o strategie corectă și o mașină manevrabilă, chiar dacă nu cea mai rapidă, așa cum am văzut de câteva ori în trecut. Anul trecut, cu aproape aceeași nominalizare a pneurilor, am văzut câteva strategii diferite după o sesiune de calificări afectată de ploaie: sperăm că vom avea aceeași variație tactică și anul acesta.”
ALTE NOUTĂȚI PIRELLI
•    GPX Racing Porsche Team a câștigat cursa de 24 de ore de la Spa desfăcurată weekendul trecut în Belgia: cel mai mare veniment Pirelli al anului în privința numărului de anvelope furnizate.
•    Având loc în același timp cu Marele Premiu al Ungariei se desfășoară și Raliul Finlandei: cea mai rapidă etapă din WRC, și penultima etapă din Junior WRC, unde furnizor exclusiv de pneuri este Pirelli.
•    Budapesta va fi utilizat ca locație pentru testele de pneuri destinate gamei Pirelli pe 18 inch pentru Fromula 2 pentru 2020 la jumătatea lunii septembrie, după următorul test F2 cu pneuri de 18 inch care va avea loc pe Paul Ricard în prima săptămână din August.

PRESIUNEA MINIMĂ DE START (slick)    UNGHIUL DE CĂDERE
     20.0 psi (față) | 17.0 psi (spate)    -3.75° (față) | -2.00° (spate)     
PNEURILE NOMINALIZATE ÎN ACEST SEZON
GRAND PRIX    C1    C2    C3    C4    C5
Australia                         
Bahrain                         
China                         
Azerbaijan                         
Spania                         
Monaco                         
Canada                         
Franța                         
Austria                         
Marea Britanie                         
Germania                         
Ungaria                         
Belgia                         
Italia                         
Singapore                          
Rusia                         
Japonia                         
Mexic                         
Statele Unite                         

 

Tag-uri Institutii: