Publicat: 28 Noiembrie, 2015 - 13:05
Share

Piloții Mercedes au dominat acțiunea în cele două sesiuni de antrenamente libere de vineri de la Abu Dhabi, Lewis Hamilton fiind cel mai rapid în FP1 cu pneurile soft P Zero Galben, iar Nico Rosberg reușind cel mai bun timp al zilei în FP2 cu pneurile supersoft, P Zero Roșu.

Dintre cele două sesiuni, FP2 a fost cea mai reprezentativă fiind parcursă pe înserat, în condiții asemănătoare cu ceea ce va fi în cazul calificărilor și al cursei. Aceasta înseamnă că temperaturile la nivelul pistei scad în loc să crească, ceea ce influențează felul cum se comportă pneurile. Echipele s-au concentrat pe a înțelege cum a funcționat azi această influență, pentru ambele compoziții de pneuri și cu diverse cantități de combustibil. Oricum, o mai mare evoluție este de așteptat pentru restul weekendului la nivelul pistei, aceasta urmând a deveni mai rapidă și mai aderentă, pe măsură ce se depune mai mult cauciuc pe asfalt.

Sesiunea s-a încheiat pe o temperatură de 29 de grade la nivelul pistei: ceva mai rece decât anul trecut, condiții similare fiind așteptate pentru cursă. S-a observat o ușoară granulare a pneurilor față la anumite mașini în cazul pneurilor supersoft. După câteva ieșiri mai lungi vineri, datele culese sugerează că o strategie cu două opriri la boxe este cea mai probabilă pentru cursa de duminică.

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: „Am avut vineri două sesiuni intense și destul de variate, în care echipele și-au îmbunătățit performanțele trecât de pe soft pe supersoft. Aceasta a fost în mare parte rezultatul schimbării temperaturilor la nivelul pistei, ceea ce a afectat mașinile în moduri diferite. Oricum, pista încă evoluează, astfel că nu am avut încă întregul tablou. Pe parcursul FP1 am avut o anume degradare termică, dar în limitele așteptate: oricum aceasta s-a stabilizat în FP2, care a fost mult mai reprezentativă pentru condițiile de cursă. Fără îndoială, ne așteptam ca degradarea termică să rămână într-un anumit procent un factor important pe parcursul cursei, piloții trebuind să aibă grijă în mod special de pneurile spate.” 

Marele Premiu din Abu Dhabi, care a debutat în 2009 a fost câștigat o singură dată de un pilot ce a pornit din spatele primei linii de start. Aceasta i se datorează lui Kimi Raikkonen, care a câștigat pentru Lotus pornind de pe poziția a patra a grilei în 2012 și distrând lumea prin comunicația radio cu echipa sa căreia îi reamintea: „lăsați-mă în pace - știu ce fac.”